Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@23:56:55 GMT

ردپای «گرگ وال‌استریت» در دستگیری نخست‌وزیر مالزی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۲۳۳۹۲

 مهر: نخست وزیر سابق مالزی در حالی دستگیر شده که رسوایی مالی در تهیه فیلم «گرگ وال استریت» یکی از مواردی است که وی باید پاسخگوی آن باشد.به نقل از هالیوود ریپورتر، نجیب رزاق نخست وزیر سابق مالزی برای تحقیقات و بازجویی درباره سوءاستفاده مالی چندین میلیون دلاری از صندوق «۱MDB» مالزی دستگیر شد. این پول صرف سرمایه‌گذاری‌های مختلفی شده که ساخت فیلم «گرگ وال استریت» در سال ۲۰۱۳ بخشی از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چهره سیاسی به تازگی در مالزی دستگیر شد و این کمتر از ۲ ماه پس از آن است که وی در کمال ناباوری در انتخابات شکست خورد و از کرسی قدرت پایین کشیده شد. وی از جمله افرادی بود که از سوی دادگستری آمریکا در سوء‌استفاده از صندوق مالی کشورش متهم شده بود.‌

گفته می‌شود میلیاردها دلاری که از این صندوق اختلاس شده صرف تامین هزینه زندگی شیک، از جمله سکونت در املاک لوکس در آمریکا ، استفاده از جت‌های شخصی، قایق‌ها، کیف‌های دستی، جواهرات و آثار هنری و نیز هالیوود شده است.

منابع رسانه‌ای مالزی پیش بینی کرده‌اند روز چهارشنبه وی تفهیم اتهام شود.

اف‌بی‌آی اعلام کرده بود ۱۰۰ میلیون دلار از بودجه فیلمی که لئوناردو دی‌کاپریو در آن نقش‌آفرینی کرد از این صندوق سرمایه دولتی مالزیایی به دست آمده بود. گفته شده صندوق ۱MDB پولی را به کمپانی تهیه فیلم هالیوودی «رد گرنایت پیکچرز » داد که کنترل آن را ریزا عزیز، پسرخوانده نجیب رزاق بر عهده داشت.

کمپانی رد گرنایت یک هدیه تولد ۶۰۰ هزار دلاری نیز به دی‌کاپریو داد که شامل جایزه اسکار مارلون براندو برای بهترین بازیگری در فیلم «در بارانداز» بود.

هر چند دی کاپریو نیز ابتدا برای ارتباط با این مجموعه زیر سوال رفت اما دادگستری آمریکا در نهایت وی را از مطلع بودن از این اختلاس مبرا کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه در گفتگو با خبرنگاران گفت که ارسال کمک‌های نظامی چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین تغییری در وضعیت میدان جنگ ایجاد نمی‌کند. 

پسکوف گفت: اگر به خاطر داشته باشید، یک سال پیش، همه می‌گفتند که منتظر شکست روسیه در میدان جنگ هستند. هر میلیارد دلاری که ایالات متحده به اوکراین می‌فرستاد... همه روز‌ها را تا فروپاشی روسیه می‌شمردند. ما از این اظهارات خسته نشده ایم چرا که محموله‌های سلاح پویایی ما در مرز‌ها را تغییر نمی‌دهد. 

پیش از این، سنای آمریکا با پیش نویس قانونی برای ارسال کمک ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین موافقت کرد. تقریباً یک سوم این مبلغ صرف پر کردن زرادخانه‌های ایالات متحده می‌شود.

جنگ اوکراین گرچه در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ با پیروزی‌هایی برای کی یف همراه بود، اما از سال ۲۰۲۳ ارتش روسیه دست بالا را در جبهه‌های نبرد دست گرفت و روز به روز بیشتر در حال تسلط نظامی بر اوکراین است. با این وجود، مقامات غربی در تلاش هستند با تامین تسلیحات لازم، مانع از شکست مطلق کی یف شوند. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دستگیری یک تبعه رژیم صهیونیستی در مالزی که قصد انجام عملیات تروریستی داشت
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد