Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها با ثبت‌نام در سایت کارورزان می‌توانند وارد بازار کار شوند و از تسهیلات دولتی مانند حقوق و بیمه بهره‌مند شوند.

مصطفی قربانفر، مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در همدان، درباره موضوع کارآموزی و ثبت نام دانشگاهیان، بیان داشت: متأسفانه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دروس دانشگاهی را به صورت تئوری گذرانده‌اند؛ این در حالی است که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کمترین آشنایی را با بازار کار و مباحث عملی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 به همین دلیل است که با تعداد زیادی فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار مواجه هستیم.

اجرای طرح کارآموزی فارغ‌التحصیلان را وارد بازار کار می‌کند
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: ارتقای مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و آشنایی با فضای کسب و کار مهم‌ترین موضوعی است که برای رفع بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه مؤثر است که برگزاری کارآموزی فارغ‌التحصیلان دانشگاه این دو هدف مهم را محقق می‌سازد.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری دوره کارآموزی ویژه فارغ التحصیلان است نه دانشجویان، عنوان کرد: یکی از شرایط پذیرش افراد برای طرح کارآموزی مدت زمان فارغ‌التحصیلی است که حداکثر آن ۵ سال است و شرط سنی از دیگر شرایط است که ۳۵ سالگی حداکثر سن درنظر گرفته شده است.

قربانفر گفت:عدم بیمه افراد از دیگر شرایطی است که برای ثبت نام در طرح کارآموزی ویژه فارغ‌التحصیلان درنظر گرفته شده است؛ به این معنی که هیچ‌گونه حق بیمه برای فرد واریز نشده باشد؛ لذا با  وجود این سه شرط فارغ‌التحصیلان می‌توانند در سامانه کارورزی ثبت‍نام کنند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: از مزایای ثبت‌نام در این سامانه این است که هم افراد و هم کارفرما حق انتخاب دارند تا بر اساس نیاز و دانش خود انتخاب کنند در این صورت فارغ‌التحصیلان به صنعت معرفی  و وارد بازار کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه کارآموزان در ایام فعالیت خود از سوی دولت حقوق دریافت خواهند کرد، اذعان کرد: میزان حقوق دریافتی بسته به مدرک تحصیلی افراد از ۲۷۰ هزارتومان تومان برای فوق دیپلم تا ۳۵۰ هزار تومان ویژه دارندگان مدرک فوق لیسانس به مدت ۴ تا حداکثر ۶ ماه پرداخت خواهد شد.

قربانفر خاطرنشان کرد: در طول این مدت، افراد مشمول قانون کار و بیمه نمی‌شوند؛ چراکه درحال آموزش هستند، اما پس از دوران کارآموزی اگر کارفرما آن‌ها را پذیرش  کند، تا دو سال هم پرداخت بیمه سهم کارفرما را دولت قبول می‌کند.

جذب ۲۲۰ نفر فارغ‌التحصیل در صنایع
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: از مهرماه سال گذشته تا کنون نزدیک ۲۲۰ نفر مشغول فعالیت در دوره کارآموزی در واحد‌های صنعتی شده‌اند که در تعداد ثبت‌نام افراد در سامانه کارآموزی محدودیتی وجود ندارد.   وی با بیان اینکه افرادی که در واحد‌های صنعتی در دوره کارآموزی جذب نشده‌اند به دلیل کسب مهارت و تجربه، آمادگی ثبت شرکت و ایجاد کارآفرینی را دارند، گفت: در صورت اطلاع‌رسانی بالای دستگاه‌های اجرایی به کارفرمایان شاهد افزایش فعالیت فارغ‌التحصیلان در صنایع و کاهش چشم‌گیر آمار بیکاری خواهیم بود.   قربانفر تأکید کرد: با وجود اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه دارای مهارت و تجربه ندارند؛ اما از دانش به روز برخوردار هستند که برای بسیاری از واحد‌های صنعتی سودبخش است.   مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ابراز کرد: متأسفانه تا کنون اطلاع‌رسانی بالایی درباره این طرح انجام نشده است و با وجود اینکه نزدیک به ۲۵۰۰ فارغ التحصیل در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، تعداد ثبت‌نام و تقاضای واحد‌های پذیرنده کم است.

ورود هزارو ۵۰ نفر کارآموزی در واحد‌های صنعتی
وی تصریح کرد: در سال گذشته سهمیه جذب مهارت‌آموز در کارگاه‌های تولیدی برای استان همدان هزار و ۵۰ نفر بود که جذب این مهارت آموزان از اواسط سال گذشته آغاز و یک هزار و ۵۶ نفر برای مهارت‌آموزی وارد کارگاه‌های تولیدی استان شدند.

قربانفربا بیان اینکه در سال گذشته در اجرای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۲۲۰ کارورز در کارگاه‌های استان جذب شدند، گفت: فعالیت این افراد از آذر و دی‌ماه به صورت رسماً آغاز شد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه امسال سهمیه استان همدان در طرح کارورزی ۳۶۰۰ است، عنوان کرد: ۴۱ نفر از ۲۱۸ نفر کارورز جذب شده در کارگاه‌های استان در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دو مرحله حقوق دریافت کرده‌اند.   وی افزود: کارفرمایان و کارورزان متقاضی می‌توانند با مراجعه به سایت http://karvarzi.mcls.gov.ir اطلاعات لازم را کسب کرده و در دوره کارورزی مورد نظر ثبت‌نام کنند و بین ۴ تا ۶ ماه دوره آموزشی را در بنگاه‌های اقتصادی واجد شرایط سپری می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: این صندوق در راستای اجرای قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت، به تعداد ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی اعطاء کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای اجرای قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت، در نیم سال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به چهار هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل مبلغ ۱۹۴ میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال وام تحصیلی اعطاء کرد.

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات و ارائه وام تحصیلی با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متاهل در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متاهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواست‌های ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی خاطرنشان کرد:یک هزار و ۲۱۶ نغر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • بررسی یک ادعای بی‌اساس/ داستان دکترای افتخاری رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان چیست؟
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند