Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اعطا: مشارکت شهروندی مستمر نیاز به توسعه ابزار و راهکارها دارد/ مشارکت شهروندی تنها پای صندوق انتخابات خلاصه نمی شود
دو عضو شورای شهر تهران در نشست تخصصی مشارکت حقوق شهروندان در مدیریت شهری بر توجه بیشتر بکارگیری از ابزار جلب مشارکت مستمر شهروندی تاکید کردند.

محمد جواد حق شناس- رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا و علی اعطا سخنگوی شورا دو عضو شورا که در نشست علمی تخصصی مشارکت حقوق شهروندان در مدیریت شهری حضور داشتند ضمن ابراز خرسندی از تشکیل کمیته حقوق شهروندی ذیل کمیسیون نظارت و حقوقی بر اجرای مکانیزمی در جهت جلب مشارکت شهروندان و نظر خواهی از آنها در تصمیم گیری برای لزوم ، طراح ها و پروژه های شهری تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا ضمن تشکر از همتای خود برای تشکیل کمیته حقوق شهروندی در شورا و با اشاره به حضور دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی در جلسه اظهار داشت: خانم مولاوردی یکی از چهره های شاخص در دفاع از حقوق شهروندی اند. حضور ایشان را در این عرصه مغتنم می دانیم و امیدواریم در تحقق حقوق زنان، کودکان، اقشار و اقوام مختلف گام های عملی و موثرتری برداشته شود.

 

وی با اشاره به اینکه در چهلمین سال انقلاب اسلامی هستیم اما کماکان در تبیین حقوق شهروندی و تحقق اصولی ترین خواسته انقلاب که استقلال و آزادی و اجرای فصل مهم قانون اساسی که حقوق ملت در آن تبلور می کرد باید تلاش ها کنیم.

 

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در ادامه یادآور شد: یکی از اتفاقات که با شورای پنجم نمود عینی پیدا کرده است رویکرد جریان اصلاحات به حقوق شهروندی است و طبعا" انتظار هم می رفت که کمیته ای در این خصوص در این دوره شکل بگیرد.

 

 

سخنگوی شورا : مشارکت شهروندی تنها پای صندوق انتخابات خلاصه نمی شود
علی اعطا عضو و سخنگوی شورا نیز با تاکید بر اینکه باید سازو کاری در جهت استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر طراحی شود اظهار داشت: متاسفانه برنامه ریزی شهری بدون استفاده از نظرات شهروندان و در جهت نیازسنجی ها شکل نمی گیرد که این خود به خود عدم مشارکت را در پی دارد. به همین دلیل است که شهروندان تمایلی به طرحهای مشارکت جویانه یک جانبه از سوی مدیران شهری بی توجه هستند. چراکه این طرحها و برنامه ها بر اساس نیاز آنها تدوین و احرا نشده است.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شورایاری ها به عنوان یکی از راههای ظرفیت سازی برای جلب مشارکت شهروندی می تواند مورد توجه باشد اظهار داشت: شورایاری ها به عنوان انجمنی که ذیل شوراهای شهر و بر اساس ماده 80 قانون شوراها در دوره هایی فعال بودند ضمن آنکه بازوی نظارتی شورا ها در محلات ومناطق نیز به شمار می رفتند و می توانستند ابزاری برای جلب مشارکت شهروندان و تحقق حقوق شهروندی باشند که به دلایلی از این کارد خودش منحرف شده است.

 

وی ادامه داد: در این دوره با تشکیل کارگروههای تخصصی از شورایاری ها در محلات به سمتی حرکت می کنیم که مشارکت شهروندی از طریق این شبکه مویرگی فراهم شود.

 

اعطا در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر مشارکت شهروندان را صرفا در فواصل چهار ساله انتخاباتی می ببینیم که نگاه صحیحی نیست. بنابراین نیاز به توسعه ابزارها و راهکارهایی برای تبدیل مشارکت شهروندی به مشارکتی به کرار و مستمر داریم. خوشبختانه در برنامه شهردار تهران این موضوع جایگاه ویژه ای دارد.

 

وی ابراز امیدواری کرد در شورا و با همکاری شهرداری تهران در فرصت باقی مانده برای تحقق بحث مشارکت شهروندی گام های روبه جلویی برداشته شود.

 

گفتنی است این نشست با همکاری دبیر خانه حقوق شهروندی و دانشگاه علامه طباطبایی عصر گذشته با حضور رییس و نایب رییس شورا ، دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی و اساتیدی از دانشگاه علامه و نیز تعدادی زیادی از فعالین حقوق شهروندی به منظور آغاز به کار کمیته حقوق شهروندی در شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری  خراسان رضوی گفت: این استان بیش از ۸ میلیون هکتار  زمین ملی دارد که حفظ و حراست از آن نیازمند مشارکت مردم و همیاران طبیعت است.

فنودی افزود: وجود حدود ۲۵ هزار همیار طبیعت در خراسان رضوی فرصت مغتنمی برای فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ و حراست و توسعه منابع طبیعی و  نمونه شاخصی از مشارکت خودجوش مردم در زمینه احیا و حفاظت از منابع طبیعی است.

وی گفت: طرح شورای همیار طبیعت  نخستین بار  به همت خراسان رضوی به سازمان منابع طبیعی  و آبخیزداری کشور ارائه  و با تصویب و تایید آن در اداره کل آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان قرار شد این طرح به صورت پایلوت دراین  استان آغاز و پس از بررسی نقاط ضعف و قوت آن برای اجرا به سراسر کشور ارسال شود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود:با  آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت قرار است در هر شهرستان شورای همیار طبیعت تشکیل و علاقمندان به منابع طبیعی و حفظ و حراست از آن با عضو شدن در این شورا بازوی توانمندی در این مسیر متعالی باشند.

 فنودی استفاده از خرد جمعی همیاران طبیعت استفاده از ظرفیت و توانمندی آنها و ایجاد ساختار منسجم این گروه مردمی را از اهداف تشکیل این شورا برشمرد و گفت:  حفظ مراتع و منابع طبیعی، توسعه فضای سبز و درختکاری و درخت داری از برکات و آثار مشارکت همیاران طبیعت است که به صورت داوطلبانه و خودجوش به عنوان باقیات و صالحات ارزشمند برای این عزیزان ماندگار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به شعار سال با عنوان  جهش تولید با مشارکت مردم افزود: آموزش و ترویج در موضوع روابط عمومی سرمایه‌گذاری در توسعه و حفظ منابع طبیعی است چرا که آگاهی مردم باعث افزایش و دغدغه مندی آنها در این حوزه و موجب برکات فراوانی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی از همه علاقمندان به طبیعت خواست تا با مراجعه به سامانه همیار طبیعت و دریافت کارت شناسایی به جمع حافظان مروجان و حامیان طبیعت بپیوندند.

در حاشیه این مراسم همیاران طبیعت از نهالستان ایرانی تورانی طرق بازدید و با روند تولید نهال برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت آشناشدند 

دیگر خبرها

  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا (س) / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است