Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،کریم قانعی روز پنجشنبه در دیدار با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین که در استانداری برگزار شد،افزود: حدود 500 دوز واکسن مقابله با آنفولانزای مرغی نیز به قزوین اختصاص یافته است.
قانعی اضافه کرد: برنامه ریزی و پیش بینی های لازم برای ورود حدود 10 میلیون دوز در فاز دوم و 100 میلیون دوز در مراحل بعد به کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با توجه به شرایط پیش آمده دستور العمل جامعی با همکاری ستاد مدیریت بحران برای مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان تهیه شده است که امیدواریم این دستورالعمل آنچنان که در قزوین پیاده خواهد شد در سایر استان ها نیز اجرا شود.
این مسئول افزود: با توجه به هماهنگی های خوبی که در استان در سطح بالایی وجود دارد می توان امید داشت که این برنامه به خوبی در استان ها اجرا شود.
وی ادامه داد: با همکاری خوب نیروی انتظامی و قوه قضاییه در حال تشکیل کارگروهی هستیم که بتوانیم اقدامات پیشگیرانه را در 12 استان درگیر که هفت استان آن با آنفولانزای شدید مواجه بوده اند، داشته باشیم.
قانعی افزود: آنفولانزای فوق حاد پرندگان به عنوان یک تهدید در کشور محسوب می شود ولی می توانیم آن را به فرصت تبدیل کرده و برای ساماندهی صنعت دام و طیور و صادرات این محصول به کشورهای خارج استفاده کنیم.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم این بیماری ها را ریشه کن کنیم در کنترل بحران ها و نوسانات قیمت موفق بوده و صنعت دام و طیور کشور جایگاه خود را در جهان به دست خواهد آورد.
این مسئول گفت: هماهنگی های خوبی در استان برای مقابله با آنفولانزای مرغی وجود دارد که جای خوشحالی است و امیدواریم در استان قزوین در سال جاری کمترین تلفات آنفولانزا را داشته باشیم.
وی افزود: فعالیت آنفولانزای مرغی در 6 ماه اول سال کاهش می یابد و در 6 ماه دوم تمام قدرت خود را برای تخریب به کار می گیرد و این ویژگی ویروس آنفولانزا است که از طریق کود ، انسان و دیگر موارد انتقال می یابد.
قانعی همچنین گفت: در مردادماه سال گذشته کاهش فعالیت و تلفات این ویروس موجب شد بسیاری گمان کنند که آنفولانزا تمام شده است درحالی که در ماه های بعدی موج تلفات آن آغاز شد.

**سال گذشته 40 واحد قزوین درگیر آنفولانزای مرغی شدند
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته 40 واحد در استان درگیر آنفولانزای مرغی شدند که پنج میلیون و 400قطعه تلفات داشتیم.
حمید زینالی افزود: قزوین 12 درصد تخم مرغ کشور را تولید و تامین می کند به همین جهت درگیری واحدهای دام و طیور استان با این بیماری خسارات زیادی را به صنعت طیور کشور وارد می کند.
وی ادامه داد: خوشبختانه اجداد مرغ تخم گذار که فقط در استان قزوین وجود دارند درگیر این بیماری نشدند چون در صورت درگیری تا 10 سال آینده نمی توانستیم آنها را به چرخه تولید باز گردانیم.
زینالی همچنین گفت: خوشبختانه موضوع قرنطینه و امنیت زیستی را با دستگاه های مرتبط برای احیای واحدهای تولیدی اجرا کردیم و توانستیم جلوی خسارات بیشتر را بگیریم.
مدیرکل دامپزشکی قزوین افزود: شهرستان آبیک در استان قزوین از قطب های تولید مرغ و تخم مرغ در کشور است از حساسیت های خاصی برخوردار بوده و برای کشور اهمیت زیادی دارد که خوشبختانه طی سه ماه اخیر هیچ نشانه ای از آنفولانزا را در واحدهای تولیدی آن مشاهده شده است.
6101*3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 جهان قوه قضاییه کود مدیریت بحران نیروی انتظامی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدید از سه شنبه وارد کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما امروز برخی نواحی در استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، برخی نواحی کرمان و جنوب یزد رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد .
این وضعیت فردا؛ یکشنبه ۹ اردیبهشت، در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت. از روز سه شنبه سامانه بارشی از غرب کشور وارد شده و بارش در نوار غربی آغاز خواهد شد.
برای سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی شده که در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • طرح بامزه بلیچر ریپورت برای سه مربی لیگ انگلیس؛ کچل‌های تخم مرغی! + عکس
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • سامانه بارشی جدید از سه شنبه وارد کشور می‌شود