Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@16:56:20 GMT

مراسم افتتاحیه رسمی رادیو سراسری زیارت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۲۴۶۰۶

مراسم افتتاحیه رسمی رادیو سراسری زیارت برگزار شد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه رسمی رادیو سراسری «زیارت» و رونمایی از ۲۷۱ پروژه مرکز صداوسیمای خراسان رضوی روز گذشته، 13 تیرماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی رضوان مرکز صداوسیمای خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
در آغاز این مراسم محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های رئیس صداوسیما توسعه همه جانبه مراکز استان‌ها بود و خوشبختانه در این راستا ارتقای کمی و کیفی محتوایی در برنامه‌های مراکز استان‌ها مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نمونه این امر افزایش کیفی و کمی محتوا و افزایش رضایت مخاطبان از آثار صداوسیما است، ابراز کرد: میزان رضایت بالای بینندگان در نوروز نمونه دیگری از این دستاوردها است و همچنین توسعه کمی و کیفی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که رسانه ملی در این زمینه با مسئولیت قانونی خویش پیشتاز است، موجب شد تحولات ارزشمندی در آیندهای نزدیک در این زمینه مشاهده کنیم.

نصرپور با اشاره به اینکه حرکت در مسیر تقویت جبهه مقاومت و ارتقای رسانه‌های آن از دیگر نقاط قوت مدیریت جدید سازمان است، تشریح کرد: این توانمندی و برخورداری از روحیه انقلابی موجب شد دشمنان نظام عکس‌العمل منفی نشان دهند که در آن دکتر علی عسکری از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفت.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با تأکید بر اینکه این امر نشانه افول آمریکا است، تصریح کرد: نتیجه این روند وحدت و انسجام بیشتر ملت بزرگ ایران است و در طی 2 سال گذشته در حوزه استان‌ها شبکه محوری راهبرد اصلی مدیریت مراکز استان‌های صداوسیما بوده است.
همچنین در ادامه رضا علی‌دادی، معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما، با بیان اینکه توسعه در زیرساخت‌های سازمان صداوسیما مانند توسعه در زیرساخت‌های سایر حوزه‌ها، همه مردم را در بر می‌گیرد، افزود: توسعه در این بخش مانند سایر حوزه‌های زندگی و روابط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم نمایان خواهد شد و تأثیرش را در بلندمدت و کوتاه مدت بروز خواهد داد.

علی‌‌دادی با اظهار این مطلب که سازمان صداوسیما ویژگی‌های مشخصی را برای توسعه تعریف کرده است، ادامه داد: دائمی بودن و همراه با برنامه ریزی بودن از ویژگی‌ها توسعه در سازمان صداوسیماست؛ بر همین اساس، ما در هر برهه زمانی به پیشرفت احساس نیاز می‌کنیم.
وی دانش بنیان بودن و توجه به علوم و نوآوری‌های حوزه فناوری را یکی دیگر از ویژگی‌های توسعه در سازمان صداوسیما برشمرد و اضافه کرد: پروژه «سنکرون» یکی از نمونه‌های دانش بنیان بودن توسعه در سازمان است؛ این پروژه منحصر به ایران است و فقط یک کشور اروپایی نمونه کوچکی از آن را دارا است.
در بخش دیگر پیام ویدیویی آیت‌الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه در مراسم پخش شد و در ادامه قاسم تقی‌زاده‌خامسی شهردار مشهد، گفت: همه با این جمله موافق هستند که رادیو تلوزیون می‌تواند در تنویر افکار عمومی اثرگذار باشد.


وی افزود: اگر رسانه صدای مردم نباشد و بخواهد تنها صدای دولت را برساند، این امر موجب می‌شود به تدریج بیننده و شنونده خویش را از دست بدهد.
تقی‌زاده‌خامسی با بیان اینکه در کشور ما نیز همین امر صدق می‌کند، ابراز کرد: اگر رادیو و تلویزیون نتواند صدای مردم را به حاکمیت برساند، در اتفاق نظر در مورد مسائل ملی هم دیدگاه‌ها کمرنگ خواهد شد، در نتیجه صداوسیما باید روی منافع ملی بایستد و به عقاید مختلف جامعه احترام بگذارد.
شهردار مشهد با اشاره به افتتاح رسمی رادیو زیارت، گفت: باید توجه داشته باشیم که حدود 30 میلیون زائر در سال به مشهد می‌آیند که قصد نخست آنان زیارت است ولی دارای افکار متفاوتی هستند پس نمی‌توان با یک روش تمام این زائران را به رادیو زیارت جذب کرد.
وی با بیان اینکه باید فرمی برای رادیو زیارت طراحی شود که همه افراد از آن استفاده کنند، تصریح کرد: همه باید بتوانند بهره خویش را از این شبکه ببرند، امروز رادیوها و تلویزیون‌های محلی حرف آخر را می‌زنند و نگاه مردم به رادیو تلویزیون محلی بیشتر از ملی است.
در مراسم افتتاحیه رسمی شبکه سراسری رادیو زیارت عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه اگر نتوانیم همگام با تحولات فنی دنیا حرکت کنیم، دچار عقب ماندگی خواهیم شد که این موضوع آثار فرهنگی و اجتماعی به دنبال دارد، اضافه کرد: امکانات ما در رسانه ملی در تراز جهانی و مطابق پیشرفته‌ترین تحولات است و من از همه کسانی که در راستای تجهیز فنی رسانه ملی تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی ضمن تشکر از کسانی که در راه‌اندازی رادیو زیارت مشارکت داشتند، ادامه داد: این رادیو به علت اهمیت مقوله زیارت و پیگیری‌های تولیت آستان قدس رضوی برای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی بین‌المللی راه‌اندازی شد؛ همچنین ما با آستان قدس رضوی در حال مذاکره هستیم تا پروژه‌های دیگری را نیز پیگیری کنیم.

علی‌عسگری با تأکید به اینکه زیارت دارای ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی است، اضافه کرد: زیارت انسان را به کانون خوبی‌ها یعنی اهل بیت(ع) که به فرموده قرآن اسوه حسنه هستند، جذب می‌کند و انسان‌ها را شیفته خود می‌کند.
وی با بیان اینکه زیارت جنبه‌های معرفتی، اخلاقی و معنوی دارد و روح انسان را به آرامش می‌رساند، اضافه کرد: علت حضور ۲۷ میلیون زائر ایرانی و دو میلیون زائر خارجی در سال، که مانند یک معجزه است، همین جذبه معصومان و آثار زیارت است و در همین راستا پیرامون اماکن متبرکه، شهرها شکل گرفته‌اند و کیفیت شهرهای زیارتی مانند مشهد از سایر شهرها بیشتر است.
در بخش پایانی این راسم حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در رابطه با رادیو زیارت، گفت: این رادیو رسانه‌های در محضر امام رضا(ع) خواهد بود و رسالت آن این است که به شخصیت ایشان در همه ابعاد بپردازد و این امام رئوف را معرفی کند.


وی افزود: در جریان سفر امام رضا(ع) یاران و امامزادگان دیگری هم در این مسیر قرار گرفتند که بارگاه هرکدام از آنان در خراسان رضوی قرار دارد که در رادیو زیارت باید تمام این ستارگان معرفی شوند و جریان سیر و سلوک آنان برای مخاطبان بازگو شود.
حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه زیارت یک دانشگاه بزرگی است، تصریح کرد: استاد این دانشگاه، امام رضا (ع) است، بنابراین، این دانشگاه، انسان‌ساز و جاهدساز است و ظرفیت بزرگی داشت که مجاهدان ما از این طریق تصمیم گرفتند و به شهادت رسیدند.

گفتنی است، در پایان این مراسم افتتاحیه رسمی رادیو سراسری زیارت که با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شده بود 271 طرح مرکز صداوسیما افتتاح شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی مراسم افتتاحیه عسگری صداوسیما رادیو زیارت قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از مراسم بدرقه زنده یاد مسعود اسکویی

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین، پیکر مرحوم زنده‌یاد مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری ورزشی و پیشکسوت رادیو امروز با حضور مسئولین صداوسیما، وزارت ورزش، پیشکسوتان، روسای فدراسیون‌ها و چهره‌های ورزشی در مسجد بلال برگزار شد.

تصاویری از مراسم تشییع زنده‌یاد مسعود اسکویی، گوینده و مجری ورزشی و پیشکسوت رادیو ببینید.

کد خبر 849275 منبع: مهر برچسب‌ها رسانه - رادیو تلویزیون مجری خبر مهم تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • عمو مسعود باشکوه بدرقه شد
  • مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • تصاویری از مراسم بدرقه زنده یاد مسعود اسکویی
  • مراسم تشییع مرحوم مسعود اسکویی برگزار شد
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • اجتماع بزرگ صادقیون همراه با تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده در مشهد برگزار شد
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد
  • مریل استریپ نخل طلای افتخاری جشنواره کن را دریافت می‌کند