Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعتراضات مردم شهر نانت فرانسه همچنان ادامه دارد و به‌دنبال تیراندازی پلیس به یک شهروند، صدها نفر از نیروهای ضدشورش در این شهر مستقر شده‌اند و امروز نیز دستکم 11 نفر دیگر را بازداشت کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، با گذشت دو روز از کشته شدن یک جوان فرانسوی به ضرب گلوله نیروهای پلیس در شهر نانت، اعتراضات در این شهر که با مداخله پلیس به خشونت کشیده شده است، همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روز چهارشنبه همزمان با بالا گرفتن اعتراضات در نانت، صدها نفر از نیروهای ضدشورش پلیس فرانسه در این شهر حضور یافتند و تلاش می‌کنند اعتراضات را مهار کنند. ویدئوی منتشرشده از این شهر از حاکم شدن اوضاع شبه‌جنگی در این شهر حکایت دارد و نشان می‌دهد نیروهای مجهز ضدشورش در حال گشت‌زنی در محلات ناآرام شهر هستند و به بهانه حفظ امنیت، دسترسی به چند خیابان را به کلی مسدود کرده‌اند.

پلیس که برای مقابله با اعتراضات به استفاده از گاز اشک‌آور و برخورد فیزیکی با معترضان متوسل شده است، می‌گوید در دو روز گذشته ده‌ها خودرو در نانت به آتش کشیده شده است و معترضان به سوی نیروهای امنیتی کوکتل مولوتف پرتاب کرده‌اند.

با وجود آنکه عصر روز گذشته اعلام شد اعتراضات در این شهر فروکش کرده ، اما بامداد امروز (پنج‌شنبه) بار دیگر تظاهرات‌ در این شهر برگزار شده است. منابع آگاه خبر دادند که امروز دستکم 11 نفر از معترضان به اتهام ارتکاب اقدامات خشونت‌آمیز، پرتاب کوکتل مولوتف و تلاش برای آتش زدن اموال عمومی بازداشت شده‌اند.

به‌گفته شاهدان، همچنان در چند نقطه از این شهر درگیری در جریان است و بوی دود حاصل از سوختن خودروها و چند ساختمان در شهر به مشام می‌رسد.

اعتراضات در نانت پس از آن آغاز شد که نیروهای پلیس در یک ایست و بازرسی یک جوان 22 ساله به نام ابوبکر ف. را هدف گلوله قرار دادند و کشتند. پلیس مدعی است این جوان به سرقت و عضویت در گروه‌های خلافکار متهم بوده و پس از مواجه شدن با نیروهای پلیس قصد فرار داشته است. انتشار خبر کشته شدن این جوان، همراه با سابقه‌ منفی نیروهای پلیس فرانسه که در اروپا به اعمال خشونت بیش از حد معروف هستند، موجب شد تا بلافاصله خیابان‌های نانت شاهد وقوع اعتراض و درگیری باشد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد

پس از آنکه پلیس فرانسه راهپیمایی همبستگی حمایتی از فلسطین را در یکی از مشهورترین دانشگاه‌های این کشور سرکوب کرد، دانشجویان در پاریس راهپیمایی دیگری را برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، این اعتراضات در حالی برگزار شده که غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان بمباران می‌شود و اعتراضاتی دیگر هم در پردیس‌های ایالتی در آمریکا همچنان ادامه دارد.

به نقل از شبکه خبری المانیتور، دانشجویان دانشگاه «ساینس پو» مدیریت این دانشگاه را به فراخوانی پلیس برای سرکوب تظاهرات حامی فلسطین که توسط ده‌ها دانشجو در پردیس مرکزی پاریس تجمع کرده بودند، متهم کردند.

یکی از اعضای اتحادیه دانشجویی این دانشگاه گفت: «مدیر دانشگاه با تصمیم برای فراخواندن پلیس به منظور سرکوب دانشجویان از خط قرمز رد شده است.»

سخنگوی این اتحادیه نیز گفت، دانشجویان با وجود سرکوب‌ها به دنبال ادامه تجمعات خود هستند.

این اتحادیه گفت که فعالان آن توسط بیش از ۵۰ نفر از نیروهای امنیتی از دانشگاه خارج شده‌اند و حدود ۱۰۰ افسر پلیس هم در بیرون منتظر آنها بودند.

سازمان دهندگان این اعتراضات خواستار «محکومیت آشکار اقدامات اسرائیل توسط ساینس پو» و برگزاری مراسم یادبود «به یاد مردم بیگناه کشته شده توسط اسرائیل» شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • بازداشت بیش از ۱۰۰حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین توسط پلیس فرانسه+ فیلم
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس