Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@08:21:30 GMT

تولید تخم مرغ در زنجان 50 درصد رشد یافت

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۲۵۶۸۸

تولید تخم مرغ در زنجان 50 درصد رشد یافت

زنجان - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اعلام کرد: 2 هزار و 974 تن تخم مرغ صنعتی طی سه ماه نخست سالجاری در این استان تولید شد که نسبت به مدت مشابه رشد 50 درصدی دارد.

سیدمحمدعلی صادقی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه ماه نخست سالجاری 65 هزار و 143 تن انواع فرآورده خام دامی در استان زنجان تولید و روانه بازار های داخلی و خارجی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، در این مدت 45 هزار و 620 تن شیرخام، 12 هزار و569 تن گوشت مرغ صنعتی، سه هزار و 980 تن گوشت قرمز و 2 هزار و 974 تن نیز تخم مرغ صنعتی تولید شد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اظهار کرد: تولید تخم مرغ صنعتی و گوشت مرغ صنعتی نسبت به سه ماهه سال گذشته به ترتیب رشد 50 و 30 درصدی یافته است.
صادقی خاطرنشان کرد: شهرستان های خدابنده و زنجان به ترتیب بیشترین تولید گوشت قرمز، شهرستان های ابهر و زنجان نیز بیشترین تولید گوشت طیور در استان زنجان را به خود اختصاص داده اند.
به گفته وی، شهرستان های خدابنده، ابهر و زنجان به ترتیب در تولید شیر، تخم مرغ بیشترین عملکرد استان زنجان را دارند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هم اکنون بیش از 9 هزار و 590 نفر به طور مستقیم در بخش های مختلف تولید فرآورده های خام دامی استان زنجان مشغول بکار هستند.
به گزارش ایرنا، طی سال 96، 254 هزار و 434 تن انواع فرآورده های خام دامی در استان زنجان تولید و روانه بازار مصرف شد.
طی سال 96 بیش از 57 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به 16 کشور دنیا صادر شد که نسبت به برنامه پیش بینی شده 147 درصد رشد داشت.
7325/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهادكشاورزي فرآورده هاي دامي تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید

سید محمد رضا سیدحسینی گفت: پیش بینی می شود با این میزان جوجه ریزی چهار هزار و ۸۸۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: رکورد جوجه ریزی سال گذشته واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی سیستان و بلوچستان حدود ۲۴ میلون قطعه بوده که با این میزان جوجه ریزی، ۴۰ هزار و ۵۵۰ تن گوشت مرغ در استان تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت هشت میلیون قطعه در هر دوره در سیستان و بلوچستان مشغول تولید است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی