Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد سلیمانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در مورد فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولین دستگاه قضایی که بر لزوم معرفی قضات خیانتکار و درستکار به مردم تاکید داشتند، گفت: سال گذشته نیز رهبر انقلاب سخنان حکیمانه‌ای در همین جلسه با این مضمون داشتند که قوه قضائیه باید پرچمدار عدالت و آزادی در کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این مسئله خیلی مهم است که قوه قضائیه در کشور باید علمدار عدالت و آزادی باشد. نام واحدهای قوه قضائیه، دادگاه، دادگستری و دادسرا است که همه برگرفته از عدالت و آزادی است. قوه قضائیه باید محور کار خود را عدالت و آزادی قرار دهد اما متاسفانه ما در هر دو قسم عقب هستیم. ما در عدالت و آزادی عقب هستیم. دستبرد به بیت‌المال زیاد شده است وجود اینها نشان می‌دهد که قوه قضائیه در این زمینه ضعیف عمل می‌کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌دانم چرا قوه‌قضائیه دچار روزمرگی شده است و همین مسائل هم او را زمینگیر کرده است و نمی‌تواند به مطالبات رهبری و مردم خوب پاسخ دهد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه در دیدار با معاون اول قوه قضائیه پیشنهاد ایجاد کارگروهی در این زمینه را داده است، تصریح کرد: باید کارگروهی تشکیل شود که بررسی کند و ببیند که قوه قضائیه چگونه می‌تواند پرچمدار عدالت و آزادی باشد و پیشنهاد می‌کنیم این قوه بر روی این موضوع بحث کند.

وی تصریح کرد: چندین مسئول که دور میز دولت نشسته‌اند و رسانه‌ها آنها را معرفی کردند که ثروت میلیاردی دارند 30 سال پیش و در دهه اول انقلاب یک لاقبا بودند خب نباید جایی در کشور باشد که بگوید چنین ثروت عظیمی از کجا به وجود آمده است؟

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: باید قوه قضائیه به اختلاف طبقاتی که در حوزه اقتصاد به وجود آمده، بپردازد. قانون اساسی اختیارات لازم را به آنها داده است. نباید بهانه‌هایی چون عدم وجود قانون و بودجه را داشته باشند. اقدام انقلابی و مدیر جهادی برای کجاست؟ پدر آفتابه دزد را درمی‌آورند. چرا اجازه می‌دهند کسی دو تن سکه را جمع و 38 هزار سکه را احتکار کند و کسی با او برخورد نکند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه باید نگاه و رویکرد قوه قضائیه تغییر پیدا کند اعلام کرد حالا که در جنگ اقتصادی هستیم این طرف هم باید اقداماتی صورت گیرد و از امنیت اقتصادی و حمایت از تولید پشتیبانی شود و کسی که به مردم خدمت می‌کند حتی اگر ثروت چند هزار میلیاردی دارد، برجسته شود.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه باید قضاتی که زد و بند دارند و ضعیف عمل می‌کنند و پرونده محکومیت آنها به سرانجام رسیده و مجرم بودن آنها تائید شده را  طبق فرمایش رهبری به مردم معرفی کند تا مردم سراغ چنین قضات مشکل‌دار، تنبل،‌ضعیف و بی‌مسئولیت نروند بلکه سراغ قضاتی که جهادی و سالم عمل می‌کنند، بروند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات

خبرآنلاین در خبری نوشت:بدقولی هشت شرکت، در واریز سود سهام عدالت در موعد مقرر، باعث شد تا عده‌ای از سهامداران از دریافت سود سهام عدالت خود جا بمانند.

تجارت نیوز در خبری نوشت: شرکت‌های «صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس» هیچ اقدام مشخصی در راستای واریز سود سهام عدالت، در هیچ یک از دو مرحله انجام ندادند. از سمت دیگر، شرکت‌های «پارس سوئیچ، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس» نیز وجوه مرحله دوم خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901463

دیگر خبرها

  • اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت
  • ابطال بخشنامه گمرک با رای دیوان عدالت اداری همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه