Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی یزدانشناس پیش ازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به راه اندازی چهار واحد کتابخانه سیار درباره طراحی برنامه هایی برای کودکان در کانون پرورش فکری اظهار داشت: برای جامعه پویا باید کودکانی تربیت کنیم که در زمینه های مختلف توانایی بالایی داشته باشند.

وی به شعار تمرین زندگی در کانون پرورش فکری اشاره کرد و گفت: در مراکز فرهنگی و هنری کانون، مهارت های زندگی به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت ۲۷ کتابخانه ثابت در استان اظهار داشت: تمامی محورهای فعالیت در کانون حول کتاب و کتابخوانی است و بیشتر فعالیت های کتابخانه های کانون به صورت رایگان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با بیان اینکه چهار واحد سیار روستایی کانون پرورش فکری در استان فعالیت دارد افزود: بزودی واحد سیار کانون پرورش فکری در شیرگاه نیز راه اندازی می شود.

یزدانشناس تصریح کرد: در مرکز کانون ساری کتابهایی برای کودکان نابینا و کم بینا وجود دارد زیرا عدالت آموزشی بین کودکان از جمله اهداف به شمار می رود.

وی با عنوان اینکه یک واحد کتابخانه پستی در مرکز استان راه اندازی شده است گفت: کودکانی که به مراکز فرهنگی دسترسی ندارند می توانند عضو کتابخانه پستی شوند و از خدمات آن بهره گیری کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران ادامه داد: کار محوری در کانون به صورت فرآیندی است و در پروسه زمانی، کودکان مهارت های زندگی را فراخواهند گرفت زیرا کانون مکان امنی برای خانواده ها به شمار می رود.

یزدانشناس ادامه داد: در سال گذشته برای بیش از ۵۲۸ هزار کودک و نوجوان برنامه فرهنگی و هنری اجرا شده و بیش از ۱۷۰ هزار جلد کتاب امانت داده شده است.

وی شمار مراکز فرهنگی و هنری ویژه کودکان را ۳۱ مرکز اعلام کرد.

کد خبر 4339304

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان کتابخانه بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شیراز شهرکرد خرم آباد مشهد مواد مخدر بیرجند یاسوج آتش سوزی هفته قوه قضاییه سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۵۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد

فنلاند در راستای طرح دیجیتالی کردن خدمات، نخستین کتابخانه الکترونیک جهان را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کتابخانه ملی فنلاند خدمات کتابخانه الکترونیکی خود را راه‌اندازی کرده است که به عنوان یک پلتفرم پیشگام در جهان معرفی شده است. در حال حاضر، این شبکه برای ۸۵ درصد از ساکنان فنلاند در دسترس خواهد بود. این کتابخانه الکترونیکی به عنوان یک برنامه قابل دانلود برای گوشی‌ها و تبلت‌ها در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد کتاب‌های الکترونیکی، صوتی و مجلات دیجیتال را امانت بگیرند. این کشور، رویکرد دیجیتال را برای در دسترس قرار دادن هرچه بیشتر خدمات مرتبط با کتاب انجام داده است تا هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهد.

به جای کارت کتابخانه، هنگام اولین ثبت‌نام برای سرویس از احراز هویت پیشرفته استفاده می شود. هر کسی که شهرداری محل سکونتش به این سرویس ملحق شده است، می‌تواند از کتابخانه الکترونیکی استفاده کند. هزینه این خدمات به ازای هر ساکن برای شهرداری ها ۰.۷ یورو است.

بر اساس گزارش ها، سرویس مشابه و در عین حال متفاوتی در دانمارک نیز توسعه یافته است و این ایده در سایر کشورهای شمال اروپا نیز در حال اجراست.

به عنوان یک سرویس جدید، مدیران پروژه هنوز نمی‌دانند که چگونه این رویکرد در آینده توسعه خواهد یافت. فقط زمان نشان می‌دهد که کدام اقلام بیشتر برای استقراض درخواست می‌شوند. کاربران برنامه همچنین می‌توانند بازخورد خود را در مورد این سرویس ارسال کنند و به پیشرفت بعدی آن کمک کنند.

به نظر می‌رسد که کتابخانه الکترونیکی نیز از بعضی مشکلات ذاتی کتابخانه های قدیمی رنج می‌برد، به‌ویژه این واقعیت که کاربران احتمالاً باید مدتی منتظر بمانند تا مطالب جدید منتشر شده برای امانت در دسترس قرار گیرند.

اما نکته مهم این است که مطالب خواندنی به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی در دسترس خواهد بود.

کد خبر 749601

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان