Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری مازندران از ورود بیش از ۱۲ هزار فقره پرونده طی ۳ ماه نخست سال جاری به دادگاه تجدید نظر استان خبر داد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی تقوی فرد، در خصوص آمار ورودی پرونده‌های تجدید نظر دادگستری کل استان بیان داشت: ۱۲ هزار ۱۱۳ فقره پرونده در ۳ ماه نخست سال جاری به دادگاه تجدید نظر استان وارد شده و از این تعداد ۱۱ هزارو ۹۵۹ فقره پرونده مختومه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی با بیان اینکه دادگستری مازندران نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۶ با افزایش ورودی پرونده روبرو بوده است، ادامه داد: از مجموع تعداد پرونده‌های تجدید نظر استان، ۴۴۱ فقره پرونده ورودی ۳ ماهه مربوط به شعبه یک کیفری استان بوده که ۴۹۸ فقره از آن مختومه شده است؛ بطوری که تعدادی از پرونده از سال‌های قبل نیز با همت و تلاش همکاران قضایی در استان با در نظر گرفتن کمبود نیروی قضایی و اداری منجر به صدور رای گردیده است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد در مورد اتهام‌های مطرح شده در شعبات استان نیز اظهار کرد: بیشترین جرایم مربوط به توهین به اشخاص عادی، سرقت، ضرب و جرح، تهدید، ایراد صدمه غیر عمدی، تخریب و کلاهبرداری بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد یاد آور شد: برای اینکه بتوانیم در جهت کاهش جرایم در کشور گام مثبت برداریم باید بکوشیم تا آموزه‌های اخلاقی اسلام، انسان را در مسیر حق، درستی، راستی، صداقت، امانت داری، عدالت، مهربانی و همه خصیصه‌های انسانی قرار می‌دهد را نهادینه کنیم که این امر نیاز به همت و تلاش تمامی مسئولین کشوری را می‌طلبد.

رییس کل دادگستری استان مازندران با تاکید بر اینکه اسلام دین مهرورزی است، یادآور شد: ما باید سعی کنیم تا فرهنگ صلح و سازش را در تمام کشور بالاخص در میان مردم ترویج دهیم که این امر با همکاری و همدلی میسر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری آموزه های اسلام دادگاه تجدید نظر مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۷۰۰ دادگاه برخط در خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از برگزاری ۱۷۰۰ دادگاه برخط و دو دادگاه علنی برخط در خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، حجت الاسلام رضا براتی‌زاده اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ مجموع جلسات دادرسی الکترونیک در استان خراسان شمالی تا بیست‌وچهارم اسفند، چهار هزار و ۱۴۱ مورد بوده که شامل دادگاه‌های آنلاین (برخط) و نیز جلسات رسیدگی در ارتباط به محکوم علیه زندانی بوده است.

وی افزود: این در حالی است که در سه ماهه چهارم ۱۴۰۲ بعد از راه اندازی جلسات دادرسی الکترونیک با زندان در بستر سمپ، خراسان شمالی روند رو به رشدی را تجربه کرد به طوری که در ردیف استان‌های پیشرو در این حوزه قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ و پس از فراهم شدن شرایط لازم، دو جلسه دادگاه علنی برخط با موضوع اثبات مالکیت و مطالبه خسارت و تأیید فسخ بیع (مالی) در شعبه ۱۱ تجدید نظر استان برگزار شده است.

کد خبر 745168

دیگر خبرها

  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • کسب رتبه اول دادگستری استان ایلام در اجرای احکام کیفری در کشور
  • برگزاری ۱۷۰۰ دادگاه برخط در خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان برای بررسی راهکارهای قانونی کاهش هزینه ساخت مسکن در استان
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • هزار و ۹۵۶ پرونده در رفسنجان منتهی به سازش شد 
  • ۴ فقره پرونده اختلاف مالی در خرمدره به صلح و سازش منجر شد