Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@03:18:31 GMT

بخش خصوصی را در طرح انتقال آب گرمسیری مشارکت دهیم

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۲۶۸۵۳

بخش خصوصی را در طرح انتقال آب گرمسیری مشارکت دهیم

به گزارش ایرنا، عباس شفیعی روز پنجشنبه در نشست بررسی طرح گرمسیری که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کارگروه ملی واگذاری طرح های نیمه تمام بخش آب به بخش خصوصی را تشکیل می دهیم.
وی تاکید کرد: اقدام های مورد نیاز برای واگذاری طرح گرمسیری به بخش خصوصی در استان کرمانشاه نیز باید انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور مرکز ملی مطالعات رهبردی کشاورزی و آب ایران افزود: مرکز مطالعات راهکارهای مورد نیاز برای تغییر سیاست ها و دخالت بخش خصوصی در بخش آب را مورد بررسی قرار داده است.
شفیعی پیشنهاد داد: بخش خصوصی می تواند در استان کرمانشاه در طرح های گرمسیری و آبیاری زمین های اطراف رودخانه قره سو مشارکت داشته باشد.
وی با اعلام ‌اینکه 2 نیروگاه برق آبی در سد داریان وارد مدار شده اند، گفت: امکان استفاده از ظرفیت های برق آبی سد داریان توسط بخش خصوصی وجود دارد که می توان این برق را به کشور عراق صادر کرد.
مشاور مرکز ملی مطالعات رهبردی کشاورزی و آب ایران به زمینه های گردشگری اطراف منابع آبی هم اشاره کرد و گفت: در کنار دریاچه های سد و زیرمجموعه آن می توان برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد.
شفیعی با بیان اینکه تمرکز جمعیت کرمانشاه در مرکز استان یک خطر است و می توان آسیب زا باشد، اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم‌ که با استفاده از ‌ظرفیت های طرح گرمسیری مردم را از مرکز استان به روستاها و شهرستان ها ببریم.
وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های طرح گرمسیری برای مردم منطقه درآمدزا است و می‌توان ارزش افزوده خوبی داشته باشد.
مشاور مرکز ملی مطالعات رهبردی کشاورزی و آب ایران خطاب به مدیران استان کرمانشاه گفت: به جای اینکه اشتغال محوری را مطرح کنیم، محصول محوری را در نظر بگیریم تا بتوانیم بازدهی محصولات را افزایش دهیم.
طرح گرمسیری که برای مهار آب های مرزی در غرب کشور عملیاتی شده است به طول 400 کیلومتر آب را از ازگله در استان کرمانشاه به موسیان دهلران در استان ایلام انتقال می دهد.
سامانه گرمسیری حدود 24 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان کرمانشاه در 2 بخش توسعه و بهبود زیرپوشش قرار می گیرد.
7445/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استفاده از ظرفیت ایران بخش خصوصی کشاورزی نیروگاه برق جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سلیمان طاهری صبح سه شنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه که در دفتر فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا برگزار شد، اظهار کرد: مرکز نیکوکاری نیروی زمینی ارتش جهت کمک به نیازمندان این شهر و همچنین کارکنان وظیفه بی‌بضاعت مشارکت بیشتری خواهند داشت.

وی از تعامل ۲ جانبه و مشارکت ارتش با کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه خبر داد و افزود: این تعامل به ویژه در حوزه مهندسی و اجرای طرح مردم یاری و محرومیت زدایی در مناطق مرزی و محروم این استان خواهد بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت: بر اساس این تعامل ۲ جانبه، کارکنان وظیفه دارای مهارت و بی‌بضاعت جهت دریافت وام از کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی خواهند شد.

به گفته طاهری، مرکز نیکوکاری نیروی زمینی ارتش در راستای کمک به نیازمندان و کارکنان وظیفه بی‌بضاعت پویا خواهند شد.

کد خبر 6092839

دیگر خبرها

  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • دستگیری متهمان ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در طرقبه شاندیز