Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان درگیری های یک ماه گذشته در جنوب و جنوب شرق استان حسکه، حدود ۷۶۰ تن از نیروهای شبه نظامی کُرد و عناصر تروریستی داعش کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، شبه نظامیان کُرد پس از یک ماه عملیات در شرق سوریه توانستند با پشتیبانی ائتلاف غربی، استان حسکه را به طور کامل از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: عناصر تروریستی داعش پس از متحمل شدن خسارت های سنگین در جنوب استان حسکه به سمت شرق استان دیرالزور (شرق رود فرات) متواری شدند.

این منبع میدانی با بیان این که شبه نظامیان کُرد در یک ماه گذشته مساحتی نزدیک به ۹۴۰ کیلومتر مربع را در جنوب و جنوب شرق استان حسکه به تصرف خود درآوردند، افزود: در حال حاضر، مساحتی حدود ۲۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع از استان حسکه در تصرف نیروهای کُرد است.

وی با توضیح این مطلب که شبه نظامیان کُرد مناطق مهمی از جمله «شهر حسکه، الشدادی، رآس العین، قحطانیه و...» را در استان حسکه تحت تصرف دارند، گفت: بخش هایی از شهر حسکه و قامشلی که حدود ۴۳۴ کیلومتر مربع دارد در کنترل نیروهای ارتش سوریه و عشایر است.

به گزارش مشرق، در جریان درگیری های یک ماه گذشته در جنوب و جنوب شرق استان حسکه، حدود ۷۶۰ تن از نیروهای شبه نظامی کُرد و عناصر تروریستی داعش کشته و زخمی شدند؛ تروریست های داعش در شرق دیرالزور مساحتی در حدود ۳ هزار کیلومتر مربع را در اشغال خود دارند.

اتصال اقلیم کردستان عراق به مناطق کردنشین شمال سوریه، جلوگیری از نزدیک شدن نیروهای جبهه مقاومت به گذرگاه راهبردی تل صفوک که از اصلی ترین راه های ارتباطی در مرزهای مشترک عراق و سوریه است از اهداف اصلی نیروهای شبه نظامی کُرد برای تصرف استان حسکه به شمار می آید.

به گزارش مشرق، شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی ائتلاف غربی درصدد هستند تمامی مناطق اشغالی شرق سوریه را به تصرف خود در بیاورند تا زمینه غارت میدان‌های نفتی در شرق رود فرات فراهم شود.

به گفته منابع میدانی، غارت ثروت های نفتی ملت سوریه در شرق رود فرات فقط بخشی از راهبرد شبه نظامیان کُرد و ائتلاف غرب در این محور است؛ آمریکایی‌ها در تلاش هستند با ساخت پایگاه‌های نظامی جدید به نیروهای جبهه مقاومت در مرزهای مشترک سوریه و عراق ضربه وارد کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی ارتش سوریه تحولات سوریه تحولات منطقه تحولات میدانی سوریه سوریه نقشه میدانی سوریه نیروهای کرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند جلسات استماعیه درباره جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان ممکن است تا سال ۲۰۲۵ به تعویق بیفتد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نشریه انگلیسی «گاردین» اعلام کرد به مکتوبی دست یافته که نشان می‌دهد ممکن است جلسات استماعیه وزارت دفاع انگلیس درباره جنایات جنگی نیروهای ویژه این کشور در افغانستان با تأخیر 10 ماه مواجه شود.

گاردین در این گزارش جزئیات نامه «پیرز داگارت» وکیل تحقیقات عمومی درباره قتل عمدی دست‌کم 80 شهروند افغانستان توسط نیروهای بریتانیایی را منتشر کرده که از بروز مشکل در روند این تحقیقات خبر می‌دهد.

بر اساس این مکتوب، حتی اگر وزارت دفاع انگلیس، کارمندان حقوقی اضافی استخدام کند و نرم‌افزار تخصصی خریداری کند، ارائه اسناد تا اکتوبر یا نوامبر سال جاری ممکن نیست؛ بنابراین، جلسات استماعیه در مورد این قتل‌ها ممکن است تا مارس 2025 به تعویق بیفتد.

بر اساس تحقیقات یک سازمان حقوقی انگلیسی به نام «لی دی» که از دسامبر 2022 آغاز شد، نیروهای ویژه انگلیسی در افغانستان بین سال‌های 2010 تا 2014 احتمالا دست‌کم 80 غیرنظامی افغان را کشته‌اند.

در این تحقیق آمده یکی از نیروهای ویژه انگلیسی تنها در یک دوره شش‌ماهه اعزام به افغانستان 35 غیرنظامی افغان را به قتل رسانده است.

بر اساس این تحقیق این نظامی انگلیسی احتمالاً از سیاست ادعایی «کشتن تمام مردان در سن جنگیدن» پیروی کرده و بدون آنکه تهدیدی از سوی این افراد متوجه نیروهای انگلیسی باشد، آن‌ها را کشته است.

 

آغاز تحقیقات درباره جنایات جنگی انگلیس در افغانستانجنایت‌های جنگی نظامیان انگلیسی در افغانستان؛ صحنه‌سازی پس از کشتار غیرنظامیانتلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی؛ فرماندهان نظامی انگلیس شواهد کشتار غیرنظامیان افغان را نابود کردند

تحقیقات جدید در مورد جنایات نظامیان انگلیسی در افغانستان دسامبر 2020 و پس از آن آغاز شد که وزارت دفاع انگلیس پس از چند سال مقاومت مقابل گزارش‌های جنایات نظامیان این کشور در افغانستان اجازه داد تحقیقات مستقل در این رابطه آغاز شود.

همزمان با این تحولات «تایمز» انگلیس در گزارشی فاش کرد پیش از بازدید بازرسان از مقر نیروهای ویژه در لندن به عنوان بخشی از تحقیقات جنایات جنگی، فرماندهان انگلیسی پرونده‌های مربوط را از بین برده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه