Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دکتر انوشیروان محسنی بندپی در کارگروه فرهنگی اجتماعی مشترک شهرستان های بردسکن، کاشمر و خلیل آباد به میزبانی شهرستان بردسکن گفت: 4هزار و 500میلیارد تومان نیز برای مستمری بگیران کنونی اختصاص یافته است.

وی گفت: پارسال برای اولین بار 3 و4 دهم برابر، مستمری خانواده های مددجو افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس سازمان بهزیستی کشور در این جلسه که با حضور دکتر بنیادی نماینده مردم درمجلس و فرمانداران و روسای اداره های بهزیستی ، آموزش و پرورش و دیگر اعضاء برگزار شد گفت:  همه پشت نوبتی های دریافت خدمات بهزیستی کشور  در 3ماه آینده در لیست مستمری بگیران سازمان بهزیستی کشور قرار می گیرند.

محسنی بند پی از پرداخت تسهیلات مسکن برای  همه خانواده های 2 معلول به بالا با بهره 4 درصد و بخشی از آن به صورت بلاعوض خبرداد و گفت: سازمان برای پرداخت تسهیلات مسکن هیچ محدودیتی ندارد.

وی گفت: معلولینی که در شهرها زندگی می کنند بهره وام مسکن آنها 16  درصد است که 12 درصد آن را بهزیستی پرداخت می کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشوربا اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی در کشور گفت: این معضل به پدیده جهانی تبدیل شده است از این رو با اجرای برنامه سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه برای رفع این آسیبها برنامه ریزی شده  است  علاوه بر اینکه باید هر 6 ماه گزارش کاملی در این خصوص خدمت مقام معظم رهبری ارائه شود.

محسنی بند پی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مکلف به پرداخت کامل اعتبارات  بهریستی شده است و در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی همه دستگاههای اجرایی باید اقدامات همه جانبه ای را انجام دهند.

وی همچنین  از فعالیت 150پایگاه اورژانس اجتماعی در کشور خبرداد و گفت: در  همه شهرهای  بیشتر از 50 هزار نفر این پایگاه راه اندازی شده  که 20  پایگاه آن در خراسان رضوی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود:جمع آوری 71هزار معتاد متجاهر پارسال و جذب آنان در مراکز فنی وحرفه‌ای و  برنامه ریزی برای ارائه آموزش‌های لازم به‌آنان در دوره‌ای سه تا 6ماهه  از برنامه های اجرایی برای کاهش آسیبهای اجتماعی بوده است.

محسنی بند پی با اشاره به مصوبات این کارگروه برای شهرستان های بردسکن ، کاشمر و خلیل آباد گفت: تامین یک وعده غذای گرم برای مهدکودک‌ها از مهر امسال،  پرداخت هزینه‌های تحصیلی کسی بازماندگان از تحصیل، تامین کمک خرید مینی‌بوس  به مبلغ 60 میلیون تومان از این مصوبات است.

وی همچنین از  اختصاص 100میلیون تومان برای کمک به مددجویان کاشمر ، 60 میلیون تومان  بردسکن و  40 میلیون تومان در خلیل‌آباد، درحوزه لوازم توانبخشی؛ کاشمر 60 میلیون، بردسکن 30میلیون تومان و خلیل‌آباد 20میلیون تومان، برای کمک به‌ساخت مرکز کم توانان ذهنی ایثار بردسکن 100میلیون تومان و نیز برای کمک به‌مراکز غیردولتی به هرسه شهرستان مبلغ 150 میلیون تومان خبرداد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بر ایجاد پایگاه اجتماعی در بخش انابد و فعالیت  پایگاه اورژانس اجتماعی در خلیل آباد  با 4 نفر نیرو و اختصاص یک دستگاه خودرو  تاکید کرد.

در این جلسه فرمانداران ، روسای ادارات بهزیستی، مدیران آموزش و پرورش و  روسای شورای اسلامی بردسکن ، کاشمر و خلیل آباد به طور جداگانه گزارشی از فعالیتهای اجرایی در حوزه بهزیستی و اقدامات پیشگیرانه در کاهش آسیب های اجتماعی با ارائه آمار و ارقام  ارائه کردند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بدو ورود به بردسکن مورد استقبال نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، رئیس اداره بهزیستی و رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن قرار گرفت و از طرح نیمه تمام مرکز کم توانان ذهنی ایثار بردسکن و مرکز سالمندان مهرگان در دهستان کبودان این شهرستان بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری خراسان رضوی کارگروه فرهنگی بردسکن بهزیستی سازمان بهزیستی مستمری بگیران تسهیلات مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درباره جدول ۲۱ در مورد اعتبارات بودجه‌ای نیروهای مسلح موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در نشست علنی امروز (سه شنبه، 11 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال 1403 با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول 21 در خصوص توزیع اعتبارات نیروهای مسلح با 169 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح بخش درآمدی جدول 21 لایحه بودجه 1403 گفت: مجلس یازدهم اقدامات موثری در حوزه‌های مختلف از محرومیت زدایی گرفته تا حوزه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، مسائل فرهنگی و بحث تولید تاکنون داشته است؛ حدود 31 میلیارد تومان در بودجه امسال به موضوع تولید اختصاص تا در حوزه استانی و ملی تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: در جدول 21 مجلس گام بلندی برای اقتدار و امنیت دفاعی کشور برداشته است که در جای خود یک حرکت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی محسوب می‌شود. توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در جدول 21 به صورت جزئی بررسی شد که در آن حدود 1.8 دهم میلیارد یورو در آنجا تخصیص داده شده که زوایای مختلف امنیت کشور را از مرزها گرفته تا پایتخت را مورد بررسی قرار می‌دهد. جلسات گوناگونی بین دولت و مجلس برای بودجه امنیت و دفاع ملی گذاشته شد تا این مسئله مورد توجه قرار بگیرد، با تصویب این بودجه به مسئله دفاعی کشور پیام قدرتمندی داده می‌شود.

حاجی بابایی در ادامه تاکید کرد: این رقم یعنی 1.8 دهم میلیارد یورو، نرخ تصویبی دولت بوده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با جدول 21، گفت: دولت مساعدت در این حوزه را به اندازه کافی انجام داده، همچنین مبلغ 1.8 دهم میلیارد یورو که در آن قرار داده شده از محل تهاتر نفت بوده، در مجلس 1.8 دهم میلیارد یورو مازاد بودجه است، این عدد بالاتر از مبادلات ارزی کشور است، موجب اختلال در بازار ارز می‌شود، دولت با این مسئله مخالف است، دو نرخی بودن ارز در حال حاضر مشکلات زیادی را در کشور ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد