Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > شهری - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: معاون راه و شهرسازی‌ از معافیت مالیاتی مالکانی خبر داد که مدت قرارداد اجاره آنها با مستأجران دو یا سه ساله است.

حامد مظاهریان‌ معاون راه و شهرسازی‌ در حاشیه نشست هم‌اندیشی بررسی بازار مسکن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این نشست تمامی پیشنهادات نمایندگان و فعالان بازار مسکن بررسی شد، گفت: هم‌اکنون ما دچار کمبود منابع هستیم و شرایط خاصی در بازار اقتصادی کشور ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولویت اصلی آن است که از اقدامات شتاب‌زده جلوگیری شود.

وی ادامه داد:یک حرکت جدیدی را شروع کرده‌ایم و هدف ما آن است که اقدامی نکنیم که به ضرر مستأجران‌ و خانه اولی‌ها باشد.

وی تأکید کرد: در بخش مسکن مطالعات پژوهشی صورت گرفته است و این افزایش قیمت هم‌اکنون در بازار مسکن متأثر از شاخص اقتصاد کلان و بازارهای رقیب و موازی است.

مظاهریان‌ افزود: متأسفانه در یک فرآیند سرمایه‌ها به سمت بازار مسکن حرکت کرد و الگوی مصرفی از خانوارها‌ به سمت سوداگرانه‌ تغییر یافت.

وی افزود:‌ در بخش بازار مسکن باید سیاست‌های تشویقی و اخذ مالیات در اولویت قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی‌ با اشاره به اینکه سیاست راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن یکم را در سال‌های گذشته راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: هم‌اکنون در این حساب 400 هزار سپرده‌گذاری صورت گرفته و وام‌ها به صورت مرتب به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: به دلیل آنکه این صندوق هیچ وابستگی به بودجه دولتی ندارد بنابراین کمتر تحت تأثیر قیمت‌ها قرار گرفتهاست و مشکلی در پرداخت این تسهیلات نداریم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی‌ اظهار کرد: با تقویت طرف تقاضا و طرف عرضه می‌توانیم بازار مسکن را به تعادل برسانیم. از سوی دیگر با ایجاد یک بازارگاه‌ الکترونیکی می‌توانیم انبوه‌سازان و خریداران را به یکدیگر متصل کنیم.

مظاهریان‌ با بیان اینکه در پایان سال 96 شاخص‌های مسکن با شیب ملایم افزایش یافته و قیمت و تعداد پروانه‌های ساختمانی در طی ماه‌های پایانی سال گذشته افزایش یافت ،گفت: با ایجاد تلاطم در بازارهای موازی این بازار تحت تأثیر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با اقداماتی که در دستور کار قرار دادیم از التهابات بازار مسکن خواهیم کاست و سعی خواهیم کرد بازار به سمت ثبات پیش برود و با توقف سفته بازی در بازارهای موازی، قیمت‌های مسکن به سمت ثبات حرکت خواهد کرد.

مظاهریان‌ با اشاره به اینکه شاخص‌های ایجاد شده در بازار مسکن نشان می‌دهد که در پایان سال 96 بازار مسکن از رکود خارج شده است، گفت: هرچقدر‌ نقدینگی به بازارها سرازیر شود، قیمت‌ها در این بازارها روند صعودی خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: دولت نباید وارد کار اجرایی شود بنابراین تنها راه‌حل اصلی برای کنترل بازار مسکن، افزایش تولید است که در نهایت به نفع مصرف کننده خواهد بود.

مظاهریان‌ در پایان گفت: متأسفانه در بازار اجاره قراردادها‌ یک ساله است و ما در جلسه هم‌اندیشی این موضوع را مطرح کردیم که قراردادها‌ در بازار اجاره دو یا سه ساله شود و کسانی که این طرح را رعایت کنند مشمول معافیت‌های مالیاتی خواهند شد.

 

 

۴۲۴۲

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است

چند وقت پیش، برخی بلاگر‌های فضای مجازی مدعی شدند در سال جدید برای تمدید قرارداد اجاره، مالکانشان درخواست دریافت اجاره به صورت دلاری را داشتند.
برخی از واسطه‌گران این منطقه در رابطه با این موضوع، تایید کردند که معدود مالکانی وجود دارند که خواهان دریافت اجاره به صورت ارزی هستند.

بخش دیگری از این مالکان نیز گفتند، مالکانی که خارج از کشور هستند این گزینه را مطرح می‌کنند؛ اما به گفته برخی دیگر، مالکانی در داخل ایران به دنبال مشتری دلاری هستند و البته دسته آخر تاکید داشتند اجاره دلاری بازار خودش را دارد.

به گفته آنها، برخی مالکان ملک خود را به به افراد خارجی همچون دیپلمات‌ها و کارکنان شرکت‌های چندملیتی اجاره می‌دهند و بنابراین، با نرخ دلار حساب می‌کنند.

همچنین تعدادی از واسطه‌گران، تاکید داشتند به دلیل اینکه این موضوع قانونی نیست حاضر به نوشتن قرارداد نیستند.

به گفته تعدادی دیگر، مستاجران ایرانی حاضر به پذیرش ریسک قرارداد ارزی نیستن و معمولا تن به اجاره نمیدهند؛ اما بعضی از واسطه‌ها نیز می‌گفتند قبلا چنین مواردی داشته‌اند، اما امسال تا به الان نه.

در بررسی فایل‌های لوکس تو مناطق ۱ و ۲ و ۳ تعداد این فایل‌ها قابل توجه نبود، اما برای مثال، واحدی ۹۰ متری مبله با تمام امکانات در محله جردن، بدون ودیعه، اجاره ماهانه‌اش ۷۰۰ دلار گذاشته شده البته اشاره شده که کل این ساختمان ۵ طبقه به افراد خارجی اجاره داده می‌شود.

نکته دیگر اینکه معمولا این واحد به همین صورت مبله هستند و مدت زمان اجاره آن طولانی نیست.

واحدی ۳۰۰ متری با ۲۳ سال ساخت در همین محله با تمام امکانات و مبله، ۱۵۰۰ دلار ماهانه قیمت گذاشته شده که در آگهی ذکر شده برای مستاجران ایرانی در صورت پرداخت ریالی، ضربدر دلار روز می‌شود.

منبع: اکوایران

tags # مسکن ، اجاره‌نشینی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • اجاره این خانه‌ها به دلار است؛ مستاجران خانه‌های دلاری چه کسانی هستند؟
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود
  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات