Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@12:50:44 GMT

ضیافتِ آبدوغ خیار و کوکوی بادمجان

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۲۸۹۳۸

ضیافتِ آبدوغ خیار و کوکوی بادمجان

پلان اول: آنچنان توفیری نمی کند تک وعده ای باشی یا سه وعده ای؛ به نظرم آن «چی بپزم» معروف، در همه خانه ها ردّپا دارد! و عمریست آشپزخانه های قابل احترام، اجاق شان روشن است.

قدس آنلاین - گروه استانها - رقیه توسلی: به این ترتیب عقربه ها که از ۱۲ عبور می کنند از میان خروارها کاری که روی سرم ریخته، چند دقیقه ای شیرجه می زنم توی گروه آشپزی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن روزهاست امروز که هوس کرده ام از ناهار کدبانوهای دیگر، بی خبر نباشم. تندتند صدوشش پیام را رصد می کنم. تصاویرِ اغواکننده ی ماکارونی، قُرمه، دلمه، ته چین، پیراشکی گوشت و لوبیا پلو، کولاک کرده اند.

دهانم آب نمی اُفتد... متفکر می شوم که حالا چه کنم من، با زمان غیرمُکفی و یخچال بی مواد درست و درمان!

درجا فلاش بک می زنم به دیروز. حرص می خورم از دست خودم که چرا حداقل یک خورشت ساده، تیار نکردم دیشب.

پس همانطور که از خدا تقاضای برکتِ وقت می کنم، می روم دفتر خانوم مدیر... باید در مورد بعضی صفحات و اصطلاحات اختصاصی کتاب، باهم به تشریک مساعی برسیم.

پلان دوم:

امان از روزهای کباب کننده شرجی! از کمین سشوارهای روشن خیابان به جانپناه پارکینگ می گریزم... کلید می چرخانم در قفل... به نظرم خانه های بی لامپ، خُنک ترین جای دنیایند! سلام می دهم به عزیزترین متراژ شهر.

ساعت از دو و نیم می گذرد... برق ها را روشن نمی کنم، کولر را هم... خندان، حرف عزیز را به یاد می آورم: در مصرف برق لطفاً دست و دلباز نباشید!

یکراست می روم سراغ یخچال و سروقت رگالِ سبزی و صیفی... دیدن چند دانه خیار و بادمجان، دوتایی هم سیب صورت سرخ و کمی هلو، غم انگیز است... فریزر را هم بازبینی می کنم... نه، واقعاً احوالشان کوک نیست انگار.

دست بکار می شوم. به ضیافتِ آبدوغ خیار و کوکوی بادمجان، کیست که آخر در تابستان نه بگوید!؟

گوشی در شارژر می رود روی ویبره. جواب خواهری را می دهم. می گوید: گلِ گلاب، آنلاین نیستی؟ توی دانشگاه یادتان نداند جواب تماس خواهر از اَهمّ مهمات است؟

رنده پیاز که کورم کرده با فین فین، می خندم.

با تغییرموضع فوری از شاد به غمگین می پرسد، گریه می کنی؟ می گویم: متاسفانه، بله. و برای لِه و لورده نشدن اعصابش، فی الفور مُجرمِ پیاز را معرفی می کنم.

پلان سوم:

ساعت نزدیک به چهار است. می دانم عطر کوکوی بادمجان به مشام آقای همسر می نشیند و خستگی اش را پشت در می ریزد...

می دانم به مهربانی خواهری که تیرماه داغ، آش رشته بار می گذارد و دعوت می گیرد، وجود ندارد... خواهری که تازه سوپرایز هم دارد... شامی که اینبار می خواهد روی پشت بام سِرو کند.

و اینکه می دانم تابستان هم، به چشم برهم گذاشتنی شبیه بهار از مُشت مان فرو می چکد...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آش آشپزخانه آشپزی تابستان غذا کدبانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رستگاری ازبکستان در ضیافت پنالتی ها/ شگفتی تاجیکستان کامل نشد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتسال ازبکستان و تاجیکستان در دیدار رده بندی جام ملت‌های فوتسال آسیا امروز یکشنبه از ساعت ۱۱:۳۰ در کشور تایلند به مصاف هم رفتند که این دیدار در وقت‌های قانونی با تساوی ۵ به ۵ به پایان رسید و در ضربات پنالتی تیم ازبکستان موفق شد با نتیجه ۳ بر یک به برتری برسد.

در این بازی تیم ملی ازبکستان موفق شد نیمه اول را با نتیجه ۲ بر یک به سود خود به پایان برساند.

در نیمه دوم تاجیکستان توانست بازی را به تساوی ۲ به ۲ بکشاند. سپس ازبکستان با به ثمر رساندن ۲ گل دیگر بازی را ۴ بر ۲ کرد.

اما بازیکنان تاجیکستان به بازی برگشتند و عملکرد درخشانی به نمایش گذاشتند و با ۳ گل پیاپی با نتیجه ۵ بر ۴ از حریف خود پیش افتادند.

در حالی که کمتر از یک دقیقه به پایان این بازی باقی مانده بود ازبکستانی‌ها دست به پاورپلی زده بودند و توانستند بازی را به تساوی بکشانند و وقت‌های قانونی با تساوی ۵ به ۵ به پایان رسید تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم برتر میدان باشد.

در ضربات پنالتی هم تیم ازبکستان موفق شد با نتیجه ۳ بر یک به برتری برسد و عنوان سومی جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا را از آن خود کند.

در دیدار نهایی این رقابت‌ها هم تیم ملی ایران از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف تایلند خواهد رفت.

کد خبر 6090893

دیگر خبرها

  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • رستگاری ازبکستان در ضیافت پنالتی ها/ شگفتی تاجیکستان کامل نشد
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • صعود تراکتور در ضیافت پنالتی‌ها
  • یک هشتم نهایی جام حذفی، صعود چادرملو در ضیافت پنالتی‌ها
  • رستگاری در ضیافت پنالتی
  • صعود نفس‌گیر تیم ملی فوتسال به فینال در ضیافت پنالتی‌ها