Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@11:30:56 GMT

کاهش درآمد پایدار مشکل مهم خدمات شهری گناباد است

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۲۸۹۴۸

کاهش درآمد پایدار مشکل مهم خدمات شهری گناباد است

عباس علایی کاخکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان درآمد شهرداری گناباد از محل اعتبارات تملک دارایی ظرف دو سال اخیر بطور متوسط 30 میلیارد ریال بود که امسال به سه میلیارد ریال کاهش یافت.
وی ادامه داد: همچنین درآمد شهرداری گناباد از محل مالیات ارزش افزوده در این مدت از چهار میلیارد ریال به یک میلیارد و 500 میلیون ریال کاهش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این مشکلات اعتبار تخصیصی به شهرداریها از سهم سه درصدی عوارض سوخت نیز امسال حذف شد که این مسئله بر دامنه مشکلات می افزاید.
شهردار گناباد به رویکرد دولت در ایجاد درآمد پایدار برای شهرداریها اشاره و بیان کرد: تحقق این امر مستلزم تامین اعتبار است. به عنوان مثال تکمیل شهرک کارآفرین که بدین منظور پیش بینی شده چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی همچنین به تدوین سند راهبردی شهری گناباد با همکاری دانشگاهیان و دستگاههای اجرایی به عنوان چشم انداز پنج ساله خدمات این نهاد اشاره و بیان کرد: در طرحهای گذشته شهری گناباد بیشتر به مسائل عمرانی توجه می شد ولی در طرح راهبردی جدید شهرداری به مباحث اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای توسعه و عمران این شهر با اولویت مقوله گردشگری عنایت می شود. مهمترین رویکرد گردشگری با محوریت قنات جهانی قصبه پیش بینی شده است.
علایی کاخکی گفت: نبود طرح تفضیلی دیگر مشکل شهرداری گناباد در سالهای گذشته بود که موجب شده 13 نقطه این شهر امسال از نظر توسعه و عمران در وضعیت بحرانی قرار گیرند و شهروندان با تنگناهای بسیاری دست به گریبان شوند.
وی بودجه پیشنهادی شهرداری گناباد را 190 میلیارد ریال ذکر و ابراز امیدواری کرد: با تعامل همه بخشها و مسئولان ذیربط این مهم محقق شود.
شهر گناباد واقع در 287 کیلومتری جنوب مشهد با گستره 20 کیلومترمربع افزون بر 40 هزار نفر از جمعیت 88 هزار نفری این شهرستان را در خود جای داده است.
2095/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 تملک دارایی درآمد شهرداری گردشگری مالیات جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۸۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی‌های در اغلب مناطق اهواز رفع شده است

علی شمس معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص آخرین وضعیت آبگرفتگی‌های شهر اهواز بیان کرد: در حال حاضر میدان انقلاب منتهی به مسجد الرحمن، کوی گلدشت، سپیدار، خیابان الحدید، رزها، مناطق غربی و جا‌هایی که شبکه فاضلاب ندارند درگیر آبگرفتگی بوده که تا چند ساعت دیگر برطرف می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده از ورود آب به داخل منازل جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که امشب بارندگی جدیدی رخ ندهد، تا پایان شامگاه پنجشنبه تمام آبگرفتگی‌ها رفع و تردد خودرو‌ها به سهولت انجام می‌شود.

شمس در خصوص سامانه بارشی که از اوایل روز جمعه آغاز خواهد شد اظهار کرد: تمام تمهیدات لازم برای بارندگی پیش رو اندیشیده شده و تیم‌های عملیاتی شهرداری به حالت آماده‌باش هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: تمام تلاش شهرداری اهواز، کاهش مدت ماندگاری مانداب در مناطق آبگرفته است که با همکاری دیگر دستگاه‌های مربوطه، زمان باقی ماندن آن به مراتب نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بامداد امشب یک بارندگی ۲۰ تا ۳۰ میلیمتری در پیش است افزود: همچنین فردا شب نیز موج دیگری از بارندگی‌ها پیش بینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی‌های در اغلب مناطق اهواز رفع شده است
  • مشکل آب‌گرفتگی بلوار ارغوانیه رفع شد/ آماده‌باش اکیپ‌های ستاد سیل تا پایان بارش‌ها
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر کرمانشاه پای کار هستند
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار