Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ عباس آخوندی روز پنجشنبه در حاشیه نشست بررسی راهکارهای تعادل‌بخش بازار مسکن در جمع خبرنگاران افزود: تلاش شد با توجه به التهاباتی که در همه بخش های اقتصادی به خصوص بخش مسکن به وجود آمده است راهکارهایی از درون بخش برای ارائه به دولت و مجلس تهیه شود که اکنون این راهکارها در 9 بند تهیه شده و به شورای عالی اقتصاد می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی عرضه بسته تشویقی مالیاتی برای افزایش تولید و عرضه مسکن در قالب استیجاری یا ملکی را یکی از مفاد این بسته پیشنهادی برشمرد و ادامه داد: تدوین راهکار مالیاتی می تواند در جهت عرضه مسکن استیجاری و ملکی موثر باشد.

آخوندی ایجاد بازارگاه الکترونیکی را راهکار دیگری عنوان کرد و گفت: اکنون 340هزار نفر در صندوق سرمایه گذاری پس انداز یکم سرمایه گذاری کرده اند و همه متقاضی واقعی هستند که می توانند وارد بخش شوند.

وی خاطرنشان ساخت: راه اندازی بازارگاه الکترونیکی کمک خواهد کرد عرضه کننده با این افراد ارتباط مستقیم داشته باشند زیرا در این شرایط ممکن است برخی برای ملک خود قیمت های زیادی درخواست کنند ولی اگر متقاضی؛ چه خریدار و چه مستاجر بداند قیمت واقعی ملک چقدر است می تواند در کنترل اثرگذار باشد.

به گفته آخوندی، گرچه راهکار مالیات بر خانه های خالی خیلی مطرح است اما با توجه به نقش زمین و سوداگری ملک در قیمت ها دارد، پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اخذ مالیات از عایدات زمین که بدون ارزش افزوده است و خواهد توانست به ساماندهی بازار مسکن کمک کند.

وی ادامه داد: پیشنهاد شد در حوزه مالیات برخانه های خالی، ماموریت وصول این مالیات به شهرداری ها محول شود زیرا اطلاعات آنها به مراتب بهتر از سازمان امور مالیاتی است و اخذ این مالیات به اجرای برنامه مسکن اجتماعی اختصاص یابد.

وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای سوق دادن همه سیاست های عرضه و حمایتی به سمت سیاست های الگوی مصرف خبر داد و گفت: سیاست های الگوی مصرف می تواند بازار مسکن را متعادل کند.

وی از دیگر نقاط مطرح و تصویب شده در این نشست را تقویت بازآفرینی شهری از طریق تخصیص اراضی دولتی و مردمی عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین در این نشست پیشنهاد شده است بانک عامل بخش مسکن از بانک تخصصی به بانک توسعه ای تبدیل شود تا قدرت این بانک در شرایط التهاب بازار برای اعمال سیاست های تعادل‌بخشی به دو طرف عرضه و تقاضا افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت می تواند در بخش مسکن از ابزارهای مالیاتی استفاده کند، افزود: هرگونه مداخله غیرمستقیم دولت غیر از فشارهای مالیاتی در نهایت به ضرر مصرف کنندگان خواهد بود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست راهکار تعادل بخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به تمدید مهلت  تکمیل اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده گفت: چنانچه مؤدیان مالیاتی، اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را تا بیست و دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری اصلاح، تکمیل و مسترد کنند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم موضوع ماده (۳۷) و بند (ب) ماده (۳۶) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب دوم خردادماه ۱۴۰۰ تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی، برخوردار می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • با اجرای مالیات برعایدی سرمایه بساط سفته بازی جمع می‌شود
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور