Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@22:25:37 GMT

16 حلقه آب بندان به مزارع تالش باز شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۲۹۵۴۰

16 حلقه آب بندان به مزارع تالش باز شد

خبرگزاري آريا - آستارا - ايرنا - فرماندار تالش گفت: آب 16 حلقه آب بندان به اراضي کشاورزي اين شهرستان باز شد و از اين پس به منظور استفاده صحيح از منابع موجود، آبياري سطحي مزارع کنترل مي شود.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ايرنا سيد عيسي مهدوي در جلسه مديريت بحران در فرمانداري تالش افزود: از 14 حلقه چاه معمولي و يک حلقه چاه فلمن نيز براي آبياري اراضي استفاده مي شود و استفاده بهينه از منابع موجود آب، ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: تالش از 11 رشته رودخانه، 70 هکتار آب بندان و 120 حلقه چاه برخوردار است و شبکه آبياري اراضي کشاورزي اين شهرستان به صورت سنتي است.
وي از سرآبياران نيز خواست با مديريت و توزيع عادلانه آب به کشاورزان، در کاهش مشکلات کم آبي همکاري کنند.
** کارگروه حفظ کاربري اراضي کشاورزي در تالش تشکيل شد
بر اساس گزارش ديگري از خبرنگار ايرنا، کارگروه فني مقابله با تغيير کاربري غيرمجاز اراضي کشاورزي با هدف صيانت از زمين هاي قابل کشت، با مشارکت دستگاه هاي اجرايي مسئول در تالش تشکيل شد.
سيد عيسي مهدوي فرماندار تالش روز پنجشنبه در جلسه اين کارگروه گفت: اين شهرستان قطب کشاورزي استان محسوب مي شود و بايد در کنار اعمال کاربري اراضي کشاورزي محدوده طرح هاي هادي، از تغييرات غيرمجاز و ورود آسيب به محيط زيست جلوگيري شود.
وي اظهار کرد: اين کارگروه در هر 2 هفته يک بار جلسه تشکيل خواهد داد و بخشداران با بازديد هاي ميداني و بررسي پرونده هاي طرح هادي، نتيجه را اعلام کنند.
تالش 27 هزار هکتار اراضي کشاورزي دارد و 30 هزار بهره بردار در آن به کشت و زرع مشغول هستند.
اين شهرستان با 200 هزار نفر جمعيت در بخش هاي مرکزي، اسالم، حويق و کرگانرود در 110 کيلومتري غرب مرکز استان گيلان واقع است.
7106 / 7124/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از قلع و قمع ۴۸بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان طی هفته جاری خبر داد.

حجت‌الله رئیسی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بناهای غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها اجرا شده است.

رئیسی ادامه داد: این بناهای غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی