Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:36:18 GMT

10 نمایشگاه سوء مصرف مواد مخدر در قشم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۳۰۳۷۲

10 نمایشگاه سوء مصرف مواد مخدر در قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در سه سال اخیر 10 نمایشگاه سوء مصرف مواد مخدر به شکل کارگاهی و با هدف آشنایی بیشتر جامعه با اثرات سوء مواد مخدر در جزیره قشم برگزار شد.

تراب ذاکری عصر پنجشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی قشم افزود: همچنین سه دوره سمینار آشنایی با اعلایم اعتیاد و شناسایی زودهنگام در خانواده ها با حضور 180 شرکت کننده به صورت ویژه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در 2 سال گذشته و برای توانمند سازی کودکان و نوجوانان نیز 15 کارگاه با موضوع یادگیری تحصیلی کودکان و نوجوانان و لذت مطالعه دروس برگزار شد.
ذاکری تصریح کرد: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی طرح ایستگاه مشاوره رایگان با اتوبوس و آمبولانس سازمان منطقه آزاد طی 20 مرحله در سال های 94 تا 96 برگزار شد که یک هزار و 200 نفر به این ایستگاه ها مراجعه کردند.
وی افزود: کارگاه غنی سازی زوجین با موضوع روابط طرفین و کلید خوشبختی نیز با شرکت 900 نفر در سال های 94 و 95 برگزار شد.

**جمع آوری 180 متکدی در قشم
مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم اذعان داشت: حضور متکدیان در منطقه گردشگری یک آسیب بزرگ است و از این رو به منظور بهبود چهره جزیره با همکاری پلیس امنیت طی 6 مرحله در سال های 94 تا 96 حدود 180 متکدی جمع آوری شدند.
وی در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده در بخش سلامت پرداخت و گفت: در سه سال گذشته طرح خون گیری در 2 مرحله با همکاری سازمان انتقال خون انجام شد.
وی افزود: همچنین کارگاه آموزشی کمک های اولیه و سوانح برای خانه های بهداشت روستایی با حضور 30 نفر و کارگاه آموزشی مدیریت پسماند برای کارخانه ها، شرکت ها و مرکز بهداشت با حضور 70 نفر در سال های اخیر برگزار شد.
ذاکری ادامه داد: کارگاه آموزشی مقابله با صرع نیز با حضور 100 نفر و کارگاه آموزشی شناخت بیماری مالاریا و راه های درمان آن با حضور 300 نفر در سال های 94 و 95 برگزار شد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مواد مخدر متكديان قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان

دادستان شهرستان میناب از کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، ابراهیم طاهری اظهار کرد: در ادامه روند مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی از انتقال محموله مواد مخدر به وسیله دو دستگاه خودرو در محور مواصلاتی “بندرعباس-میناب” با خبر شدند و، عملیاتی را برای توقیف محموله مورد نظر طراحی و اجرا کردند.

وی افزود: به دستور مقام قضائی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، خودروهای موردنظر را حین تردد شناسایی و پس از تعقیب و گریز، ضمن توقیف آنها در بازرسی به عمل آمده، ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب گفت: ضربه به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر از موارد مهم و اساسی برای مبارزه علیه این افراد سودجو است و دستگاه‌های مسئول باید این امر را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم برخورد قاطع و بدون اغماض با سوداگران مرگ، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی در مسیر مبارزه بی امان با بلای خانمان‌سوز مواد مخدر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد و در راستای عمل به وظایف قانونی عرصه را بر سوداگران مرگ تنگ خواهد کرد.

کد خبر 748808

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند