Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، این شرکت واردکننده در نامه ای به ولی الله سیف ، رییس کل بانک مرکزی ، با گلایه از نحوه انتشار لیست واردکنندگان خودرو دریافت کننده ارز دولتی، نوشته است: این شرکت از سال ۱۳۹۱ تمام ثبت سفارش های خود را از محل ارز متقاضی انجام می داده است اما از تاریخ ۲۱ فروردین ماه امسال، با بخشنامه جدید ارزی دولت، حسب الزام خرید ارز از سامانه نیما و سیستم بانکی، ناگزیر به دریافت ارز دولتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه با اشاره به اینکه میزان ارز دولتی تخصیص یافته طی ماههای اخیر، درصد بسیار ناچیزی از نیازهای ارزی این شرکت را تامین کرده است، آمده است: ارز تخصیص یافته تنها ۲ درصد از کل ارز موردنیاز این شرکت در چهارماهه اول امسال بوده است.

در ادامه آمده است: این شرکت آماده است ضمن برگشت ارز تخصیص داده شده فوق به سیستم بانکی از طریق بدون انتقال ارز، نسبت به تامین کامل ارز مورد نیاز خود از بازار ثانویه اقدام کند.

این شرکت که براساس لیست بانک مرکزی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو ارز دولتی طی ماههای اخیر دریافت کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از وزیر صنعت ، معدن و تجارت درخواست کرد، شرایطی فراهم شود که رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری از سهمیه لاستیک دولتی با نرخ مصوب بهره مند شوند.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه ای که سید کمال هادیان فر در تاریخ 28 اسفند سال 1402 به عباس علی آبادی نوشته، آمده است: ...بروز برخی کاستی ها، مشکلات و ناهماهنگی ها موجب شده هزینه ها و درآمد فعالان اقتصادی این بخش از توازن خارج شده و به تبع آن خروج فعالان این بخش و عدم سرمایه گذاری در نوسازی ناوگان و گسترش فعالیت های خدمات رسانی در این حوزه رخ داده است.

در بخش دیگری از این نامه تاکید شده است: افزایش هزینه های ارایه خدمات در بخش مسافر بین شهری، ناپایداری حاکم بر بخش را بیش از پیش دامن زده ، نارضایتی و اعتراضات صنفی و دست اندرکاران را به دنبال داشته و بسیاری از فعالان و صاحبان  ناوگان از این حوزه خارج شده اند...

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در ادامه این نامه آمده است: عدم حمایت از فعالان بخش مسافری به ویژه در حوزه تامین قطعات و لاستیک مورد نیاز این بخش، ادامه فعالیت در این بخش را با چالش های جدی و اساسی رو به رو خواهد کرد و روند حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل حوزه مسافری در کشور مختل خواهد شد که تبعات اقتصادی و اجتماعی زیادی به دنبال خواهد داشت.

در پایان این نامه تاکید شده است: خواهشمند است پیرو مباحث مطروحه در پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ایمنی کشور و با توجه به موافقت جناب آقای مخبر معاون اول محترم رئیس جمهور ، دستور فرمایید سواری های کرایه بین شهری و اتوبوس های عمومی بین شهر از سهمیه لاستیک دولتی با نرخ مصوب بهره مند شوند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انجام تعمیرات کامل نیروگاه برق شهرستان ری
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی:آماده بازی بودیم ولی به ورزشگاه راهمان ندادند،آیا گناه کردیم؟/ بودجه کل تیم ما به اندازه یک بازیکن فولاد است
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان
  • چرا ثبت اظهارنامه برای مقامات و سران ممنوع شد؟!
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود
  • بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی