Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:32:32 GMT

جای خالی وزیر زن در کابینه دولت

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۳۱۱۴۳

جای خالی وزیر زن در کابینه دولت

تهران- ایرنا- مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: در ایران، وزیر زن در کابینه دولت نداریم و این در حالی است که زنان در کنار مردان در مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به مسئولیت های اجتماعی خود پاسخ داده اند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، فرحناز مینایی پور در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور در اردوگاه شهید باهنر، اجرای طرح افزایش مهارت ها و قابلیت های مدیریتی زنان را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهمیت آینده پژوهی اظهار داشت: در حوزه مدیریت زنان و آینده پژوهی، در دفتر امور زنان پژوهش هایی انجام شده و طبق این پژوهش ها و آمارهای جهانی، در مناصب مدیریتی، 12 رییس جمهوری، 11نخست وزیر، 23 درصد پست های پارلمانی و 18درصد وزیران کابینه ها زنان هستند.
مینایی پور با اشاره به آمار 6 درصدی حضور زنان در پست های مدیریتی کشور افزود: با توجه به افزایش حضور اجتماعی زنان و تاکید رییس جمهوری بر حضور آنان در پست های مدیریتی ضروری است که آینده پژوهی برای حضور زنان در ایران هم صورت گیرد و باید به حضور زنان اهمیت داده شود تا در سال های آتی وزیر زن داشته باشیم.
وی گفت: در دوره اول ریاست جمهوری دکتر روحانی به دلیل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نظر بر این بود از زنان در کابینه استفاده نشود و در دولت دوازدهم زنان تنها در پست های معاونت و مشاور رییس جمهوری حضور دارند.
وی بیان داشت: با توجه به افزایش سواد زنان و حضور اجتماعی آنان در کابینه های بعدی حتما از حضور زنان استفاده خواهد شد و در این خصوص می توان وزراتخانه ها را طوری طبقه بندی کرد که نسبت به حضور زنان در پست های مدیریتی حساس، نسبتا حساس و غیر حساس اقدام شود و وزراتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات وفناوری و بهداشت، درمان و پزشکی جزء وزراتخانه های حساس به جنسیت هستند.
مدیرکل امور زنان و خانواده با ارائه پیشنهاداتی برای افزایش نقش زنان در مسئولیتهای کلیدی خاطرنشان کرد: طرح پرورش مدیران زن با همکاری مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی در دست اقدام است و هدف از این طرح، توسعه نگرش مدیران آینده، توسعه توان، ارتقای انگیزش و توسعه بینش و دانش است.
وی ادامه داد: گروه هدف طرح پرورش مدیران آینده، آموزش معاونان مدیرکل ستاد و روسای مناطق آموزش و پرورش است که افزایش مهارت و قابلیت های مدیریتی زنان را در آن اجرا خواهیم کرد و انتظار می رود مدیران کل استان ها برای تبدیل شدن آموزش و پرورش به الگوی موفق در بین وزارتخانه ها در خصوص انتصاب حداکثری مدیران زن حمایت های لازم را داشته باشند.

**برای کاهش آسیبها در مدارس باید در فرآیند انتخاب معلم دقت بیشتری شود
رییس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش نیز در این گردهمایی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس را ضروری خواند.
محمدحسین کفراشی افزود: آسیب های اجتماعی در مدارس وجود دارد که متاسفانه روز به روز هم بیشتر می شود، موثرترین نقش برای تعلیم و تربیت دانش آموزان بر عهده معلم است و برای کاهش آسیب ها و داشتن دانش آموزان آگاه و با مهارت باید در فرایند انتخاب معلم دقت بیشتری شود.
وی با اشاره به برگزاری مطلوب امتحانات خردادماه امسال اظهار داشت: امتحانات خردادماه با کمک و تلاش مدیران کل برای اولین بار به صورت الکترونیکی انجام شد و با نرم افزاری که با همکاری مراکز حراست، فناوری اطلاعات و سنجش طراحی شد و فرایند برگزاری امتحانات از حاشیه امنیتی خوبی برخوردار بود.
وی افزود: در روش قبلی برگزاری امتحانات، هم احتمال افشای سوالات وجود داشت و هم هزینه بر بود اما روش جدید مشکلات قبلی را حل کرده است.
کفراشی گفت: مسئولان برگزاری امتحانات دقت داشته باشند که دانش آموزان به هیچ عنوان نباید در جلسه امتحان، تلفن همراه داشته باشند.
وی با بیان نکات مهم در خصوص حفاظت از تجهیزات مدارس گفت: در حفاظت از امکانات، تجهیزات و فضاهای آموزشی مدارس اهتمام بیشتری شود و مونیتورینگ مدارس به طور جدی پیگیر شود.
در سومین روز از نشست مشترک شورای معاونین و مدیران کل استانی وزارت آموزش و پرورش، شرکت کنندگان به تشریح برخی موارد مهم در مدیریت استان های خود پرداختند.
علمی 9014**1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش و پرورش زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه کسب می‌کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم وزیر آموزش و پرورش در صفحه‌ ویراستی خود نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجومعلمان ورودی 98 و  99 دانشگاه فرهنگیان ( که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند ) در مرحله ارتقا رتبه‌بندی 10 امتیاز ویژه به آنها تعلق خواهد گرفت.

در عنوان بخش مشارکت‌ها 6 امتیاز و در بخش سنوات تجربی 4 امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر میکنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • آیین واگذاری استقلال و پرسپولیس با حضور مدیران دو باشگاه، مالکان جدید و وزیر ورزش / فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • وزیر ناتوان و برکنار شده، چطور استاندار استانی چون مازندران می شود؟ /از عجایب و غرایب دولت رئیسی
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید