Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا، در این آیین به همت انجمن داستان هزار و یک شب ، شورای شهرستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی، حاضران به سخنان کیهان خانجانی نویسنده نام آشنا گیلانی در باب نقش ادبیات در معرفی اقلیم و آداب بومی گوش فرا دادند.
*جهانی اندیشیدن، بومی نوشتن
خانجانی در بیاناتش نویسندگان را بر جهانی اندیشیدن و بومی نوشتن و بهره گرفتن از فرهنگ و آداب و زیست و واژگان منطقه خود توصیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با قدردانی از فعالیت خوب انجمن داستان هزار و یک شب انزلی به بنیان گذاری و مدرسی مریم ساحلی گفت : دوستان این انجمن کاری کارستان می کنند و سنتی را در داستان نویسی این شهرستان پدید آورده اند.
این نویسنده گیلانی خاطرنشان کرد: آنان در دهه 80 بستر مهمی را گذاشتند ، حرفه ای کار کردند و کارهایشان قابل حمایت است گرچه منتی نمی پذیرند .
وی با اشاره به خوانش زیبای داستان فارسی شکر است جمال زاده توسط علی حق ره از کنشگران فرهنگی اجتماعی انزلی گفت : این روزها با گسترش فضاهای مجازی بسیاری قادر به درست خواندن کارهای بنیادین این چنینی نیستند.
وی همچنین کار امین حق ره مشاور روانشناسی و فعال فرهنگی اجتماعی در گردآوری واژگان و فرهنگ لغات زندان را ارزشمند و سزاوار حمایت برای انتشار خواند.
*قلم عامل دگرگونی
مریم ساحلی مدرس داستان نویسی انجمن هزار و یک شب انزلی نیز گفت : آنچه بر کاغذهای سپید می نویسیم می تواند جهانمان را دگرگون سازد و روشنای روزگارمان باشد.
این بانوی روزنامه نگار در این آیین متن زیبای خود به مناسبت این روز را چنین قرائت کرد : امروز آمده ایم تا عهد ببندیم زین پس با دیارمان مهربان تر از پیش باشیم و داستانهامان با شهرمان غریبه نباشند . ما به مرور عاشقانه هامان می نشینیم که در فراز و نشیب روزگار رنگ می بازد و به یاد می اوریم که با کلمات می توان جانی دوباره به آنها بخشید .
وی افزود: ما درد می کشیم از نبود عطر بهار نارنج که سالهاست کوچیده از شهرمان ، ما رنج می بریم از تن تب دار تالاب و آواز غمگین دریا که می نالد از نامهربانی ها . ما دلتنگ روشنای فانوس پیر دریایی شهریم که حالا تیک تاک ساعتش راوی رویاهای ماست . ما از موج شکنی می نویسیم که دیگر آغوش امواج را در خواب هم نمی بیند .
*به امید چرخش عادلانه همه قلم ها
مه سیما نصیری رییس شورای شهرستان انزلی نیز در این مراسم با تبریک این روز به اصحاب قلم ابراز امیدواری کرد همه قلم به دستان اعم از اهالی رسانه و نویسندگان و معلمان و قضات همواره در راه عدالت و انصاف و حقانیت قلم بزنند .
وی با ابراز تاسف از مغفول ماندن توجه بایسته به قلم در جامعه اظهار داشت: قدر نهادن به قلم موجب رشد و اعتلای فرهنگ شهر و استان و کشور می شود.
وی از مریم ساحلی برای تلاش بی دریغ در تدریس داستان نویسی در طول یک دهه در این شهرستان قدردانی کرد و فعالیت آرمین صافدل در برپایی برنامه فرهنگی ارزشمند ' تو هم بخوان ' و همراهی میلاد سلطانی و میلاد منصف از دیگر کنشگران فرهنگی انزلی را قابل تقدیر خواند.
*اهمیت هدایتگر قلم
امام جمعه انزلی نیز در پیام تصویری به این مراسم با اشاره به اهمیت قلم یاداور شد: قرآن کریم به قلم و آنچه از قلم می تراوشد سوگند یاد کرده است.
حجت الاسلام سید عبدالجوادشمس الدین خاطرنشان کرد: قلم به تنهایی مهم نیست بلکه مهم اثری است که از خود به جا می گذارد .
وی ابراز امیدواری کرد که قلمها هدایتگر، عدالت گستر، در مسیر حق و مفید به حال جوامع انسانی باشند.
امین حق ره از کنشگران فرهنگی و اجتماعی گیلان در این آیین از برخی ممیزی های غیرکارشناسی و سلیقه ای در چاپ کتابها انتقاد کرد.
وی به شورای شهرستان پیشنهاد کرد با تشکیل کارگروه تخصصی امکان حمایت معنوی و مادی از آثار نویسندگان و پژوهشگران وفعالان عرصه های فرهنگی هنری ادبی را فراهم آورند.
در بخش دیگری از مراسم شعله آریان پور و مژگان زمان از اعضای انجمن داستان هزار و یک شب انزلی به خوانش داستان های خود پرداختند.
در این مراسم همچنین از برگزیدگان کارگاه مقاله نویسی نیز تقدیر شد.
6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 جامعه روانشناسی شعله فرهنگی و اجتماعی فرهنگی هنری جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۴۰۰ میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان

در این جلسه که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مربیان و هنرجویان انجمن برگزار شد، ابراهیم شیشه گر مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس ضمن ارائه گزارش کلی از عملکرد و فعالیت‌های این دفتر و افتخارات فیلمسازان و عکاسان در سال‌های اخیر، به نیازمندی‌های این انجمن اشاره کرد. 

او با اشاره به ضرورت توجه به تولید فیلم و اشتغالزایی هنری افزود: دکتر ایمانیه اولین استانداری هستند به در دفتر انجمن سینمای جوان حضور پیدا می‌کنند که نشان از توجه ایشان به مقوله هنر، خصوصا سینماست.

شیشه گر با بیان اینکه از نظر حقیقی وارد مرحله حرفه‌ای شده‌ایم ولی از لحاظ زیرساخت و سخت افزاری مشکل داریم افزود: هنرمندان استان همواره با کمترین‌ها و حداقل امکانات بهترین‌ها را خلق کرده و باعث برافراشته شدن پرچم کشور عزیزمان در جوامع جهانی مختلف شده انداما تاکنون هیچ وقت از هنرمندانی که در سطح بین‌المللی درخشیده اند، به اندازه ورزشکاران استقبال و تجلیل نشده و همیشه در حق آنها از طرف مسئولان کوتاهی شده است.

او، تامین مکانی مناسب و در خور هنرمندان این دفتر و ردیف بودجه مشخص برای انجمن سینمای جوانان را خواستار شد.

در ادامه قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ضمن تقدیر از تحولات انجمن طی دو سال گذشته گفت: با توجه به علاقمندی استاندار محترم به مقوله فرهنگ و هنر و تاکید ایشان دراین رابطه بنده در خدمت هنرمندان عزیز هستم و باید ارتباطمان باهم بیشتر باشد تا بتوانیم بیشتر از نقطه نظرات هم استفاده کنیم.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس بر لزوم حمایت از انجمن سینمای جوان تاکید کرد و گفت: نسبت به وظایف مدیران فرهنگی طرح و راهکار ارائه دهید تا ما بدانیم به چه نحو باید حمایت کنیم.

او در خصوص پیشنهاد مدیر انجمن سینمای جوان در رابطه با ایجاد فرهنگسرای سینما توسط شهرداری شیراز از مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس خواست در شورای هنر استانداری پیگیری‌های لازم انجام شود.

استاندر افارس ضمن اعلام کمک ۴۰۰ میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان دفتر شیراز و حمایت از تولید فیلم توسط کارگردانان فیلم اولی سینمای استان، با اشاره به ضرورت ورود صنایع استان برای حمایت از فیلمسازان از ردیف مسئولیت اجتماعی گفت: نیاز اکنون جامع ما ورود هنرمندان در تمام زمینه‌ها در راستای امیدآفرینی در جامعه است.

در پایان این دیدار، استاندار فارس پای صحبت‌های برخی از فیلم‌سازان و عکاسان نشست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت
  • امیدآفرینی در تحقق شعار سال مورد توجه باشد
  • داستان‌های عامه ما، ریشه در واقعیت دارند/ ردّپای کهن الگوها در روایت‌های زنان/ مضامین متنوع لالایی‌ها و شعرهای زنانه
  • تکریم و معارفه فرماندهان انتظامی ۲ شهرستان گیلان
  • انگشتر سحرآمیز روس‌ها به ایران رسید
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود
  • دورهمی هنرمندان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی + فیلم
  • کمک ۴۰۰ میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان
  • جشنواره تولیدات رسانه ای روایت خدمت با محوریت سفر رییس جمهوری به استان سمنان برگزار می شود
  • «رجزواره حماسی» واکنش اهالی فرهنگ و هنر به جنایت‌های صهیونیست‌ها