Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پست محسن‌رضایی در واکنش به مشکلات‌ اقتصادی

محسن رضایی در آخرین پست ارسالی خود در اینستاگرام، به مشکلات اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اداره جناحی کشور را عامل اصلی تضعیف عقلانیت جمعی دانست." از مهمترین دستاورد‌های انقلاب در دهه اول، عقلانیت جمعی آزاد بود که در پیروزی انقلاب و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی کشورمان نقشی اساسی داشت. طی دهه‌های بعد، با اداره جناحی کشور، عقلانیت جمعی تضعیف شد. مشکلات اقتصادی امروز ناشی از کم توجهی دولتمردان به نظرات راهگشای نخبگان است که در سایه عقلانیت جمعی کشف می‌شود.امیدوارم دستوری که رهبر انقلاب به سران سه قوه برای تصمیم گیری جمعی داده اند، به اتاق در بسته سه نفره تبدیل نشود؛ بلکه به منزله بازگشت عقلانیت جمعی و فراگیر به اداره کشور باشد. "

نماینده اصلاح طلب: مردم از نوبخت خسته شده‌اند

جلال میرزایی نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام با انتقاد نسبت به عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه مغز متفکر اقتصادی دولت است که البته در حال حاضر چنین جایگاهی ندارد. آقای نوبخت یک روز بعد از سخنان رئیس‌جمهور گفته ۵ بسته پیشنهادی را تقدیم روحانی کرده که همین اظهارنظر برای عزل او کافی است. به نظر می‌رسد این اقدام به تمسخر گرفتن مردم و دولت است. سوال این است که این چه برنامه‌ای است که یک شبه از کشوی میز نوبخت بیرون می‌آید. یکی از چهره‌هایی که مردم از او خسته شده‌اند، آقای نوبخت است. مردم دیگر به نوبخت اعتماد ندارند.

تاجرنیا: تندروها پاس گل می دهند

علی تاجرنیا فعال سیاسی و نماینده مجلس ششم، برخی اظهارات تند داخلی و واکنش های خارجی به آنها را در راستای توافق نانوشته تندروهای داخل و خارج کشور دانست و گفت: هر زمانی که مسئولیت دولت به عهده تندروها نبوده، سعی کرده اند با طرح مسائلی به بیگانگان، پاس گل دهند.تاجرنیا درباره اظهارنظرهای مطرح شده در موضوع تابعیت گرفتن فرزندان برخی مقامات و مسئولان در جریان مذاکرات برجام، این موضع گیری ها را تضعیف کشور دانست و گفت: در بسیاری از برهه های تاریخ جمهوری اسلامی، عده ای با تندروی شرایط را برای سوءاستفاده بیگانگان فراهم می کنند.وی ادامه داد: متاسفانه موضوعی که برای این گروه چندان مطرح نیست بحث منافع ملی است، این عده به هر شکلی حاضر هستند که مخالفان خود ضربه خورده و تضعیف شوند ولو به قیمت حرمت شکنی ایران و زیر سوال رفتن اتحاد کشور.تاجرنیا تصریح کرد: ادعای اعطای تابعیت به فرزندان مسئولان و یا حتی آتش زدن برجام و پرچم آمریکا بیش و پیش از آنکه بازخورد داخلی داشته باشد، بهانه ای برای آمریکا و دیگر دشمنان کشور است تا بسترهای ایران هراسی در خارج را فراهم کنند، در خارج از مرزها وقتی دونالد ترامپ به چنین اظهارات واکنش نشان داده و از آن استقبال می کند، این جریان با منطق خود که اظهارمی کرد «وقتی کاری در داخل صورت می گیرد که بیگانگان آن را تایید می کنند پس آن اقدام اشتباه است»، اکنون باید پاسخگو باشند.

واکنش فرانسه به احضار سفیر پاریس در تهران به دلیل حمایت ازمنافقین

یک منبع دیپلماتیک در فرانسه امروز پنجشنبه و در واکنش به احضار سفیر خود در تهران به دلیل حمایت پاریس از نشست چند روز گذشته منافقین ادعا کرد که دولت این کشور از ایدئولوژی، اهداف و فعالیت‌ های منافقین پشتیبانی‌ نمی‌ کند!این منبع آگاه در این خصوص گفت که بر اساس این رویکرد دولت فرانسه، هیچ مقام فرانسوی در این نشست شرکت نکرد.وی در ادامه گفت که به دلیل خروج نام این سازمان از سازمان های تروریستی مورد نظر در اروپا، این گروهک می‌ تواند نشست‌ ها و فعالیت‌های خود را در صورت عدم اخلال در نظم عمومی برگزار کند.این درحالیست که چند روز پیش پلیس بلژیک ادعا کرد که دیپلمات ایرانی را بازداشت کرده است که می خواست در نشست گروهک منافقین بمب گذاری کند!

توئیت نوبخت درباره دیدار با هیات مدیره کامیون‌داران و رانندگان بار

محمد باقر نوبخت در توئیتی با اعلام خبر دیدار خود با هیئت مدیره کانون های کامیون داران و رانندگان بار نوشت:‌ روز چهارشنبه (۱۳ تیر) فرصت شد شخصاً در نشست جمعی از اعضای هیئت مدیره کانون‌های کامیون داران و رانندگان بار و مسافر کشور با مسئولان سازمان برنامه و بودجه حضور یابم و گلایه‌ها و مشکلات آنان را مستقیماً بشنوم.نوبخت افزود: ضمن تشکر از صبوری و همراهی رانندگان عزیز، امیدوارم بتوانم با پیگیری مطالبات آنها از دستگاه‌های مسئول، رفع مشکلاتشان را تسهیل و تسریع کنم.

حمایت تمام قد علی دایی از کی‌روش

علی دایی یک بار دیگر تمام قد کنار کارلوس کی‌روش ایستاد.بی تردید از میان اهالی فوتبال ایران ، هیچ کس به اندازه علی دایی رابطه گرم و صمیمی با کارلوس کی روش ندارد. سرمربی تیم ملی او را شایسته ترین فرد برای در اختیار داشتن سکان فوتبال ایران می داند و دایی تمام قد در کنار مرد پرتغالی است. دایی در جدیدترین اظهارنظر درباره تیم ملی به منتقدان کی روش تاخته و گفته است:«منتقدان تا به حال کجا بودند؟ ایران در جام جهانی بدون شک بهتر از کره و ژاپن نتیجه گرفته است.»

سوالات زیباکلام درباره برخورد با خریداران سکه

 یک استاد دانشگاه علوم سیاسی تاکید کرد که قانون نباید تحت تاثیر افکار عمومی قرار بگیرد.صادق زیباکلام بااشاره به موضوع بازار سکه نوشت: جنبه‌های اخلاقی خرید هزاران سکه به کنار، جرم ، اتهام یا عمل خلاف قانونی که خریدار سکه مرتکب شده ، کدام است؟ آیا زمانی که دولت اقدام به فروش سکه نمود(صرف نظر از درست یا غلط بودن آن تصمیم) اعلام نمود که هر نفر یک سکه بیشتر حق ندارد بخرد؟ غم انگیز است وقتی قانون تحت تاثیر افکار عمومی قرار می گیرد.

تغییرات جدید در صدا و سیما؛ مدیر شبکه یک برکنار شد!

پس از شبکه‌های چهار و سه سیما، مدیران شبکه‌های یک و پنج هم تغییر کردند. روابط عمومی سیما اعلام کرده که مرتضی میرباقری ـ معاون سیما ـ با صدور احکامی مجید زین‌العابدین را به عنوان مدیر شبکه یک و جواد رمضان‌نژاد را به سمت مدیر شبکه پنج سیما منصوب کرده است. پیش از این مدیریت شبکه یک سیما را علیرضا برازش بر عهده داشت و مجید زین‌العابدین هم مدیر شبکه پنج سیما بود. رمضان‌نژاد هم از شبکه افق به شبکه تهران آمده است. تلویزیون در شش ماه‌ اخیر با تغییر دیگر مدیران شبکه‌ها هم مواجه بوده است؛ بر این اساس علی اصغر پورمحمدی از مدیریت شبکه سه سیما رفت و رضا پورحسین هم مدیریت شبکه چهار را به فردی دیگر واگذار کرد. این دو مدیر قدیمی تلویزیون به مقام قائم مقامی معاونت سیما منصوب شدند.

به حجاح دلار می‌دهید که بروند از سعودی‌ها سوغاتی بخرند؟

امیرآبادی عضو جبهه پایداری و نماینده قم گفت: ارائه ارز ۴۲۰۰ تومانی به افرادی که سفرهای غیرضروری دارند و یا به حاجیان برای خریداری سوغات در مکه واقعاً به جا نیست گاهی برای دانشجویان و بیمارانی این کار انجام می‌شود اما نباید به گروه‌هایی که ذکر شد داده شود. وی در مراسمی که ظهر پنج‌شنبه به مناسبت روز صنعت و معدن در اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: ما اکنون وضعیت بهتری نسبت به تحریم‌های دوره‌های قبل داریم. ما در این زمان مشکل بنزین نداریم زیرا با تلاش‌های سپاه پاسداران و راه‌اندازی پالایشگاه، روزانه ۹۰ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌شود. وی تصریح کرد: نباید از همه تولیدکنندگان مالیات گرفته شود باید از افراد سودجو که بازار اقتصاد کشور را برهم زدند مالیات گرفته شود. وی عنوان کرد: واردکنندگان خودرو و کسانی که ارز را جابه جا کردند باید مشخص شوند و بدانیم برای چه این کار را انجام دادند. این عضو جبهه پایداری قبلا هم درخواست قطع ارز حجاج را مطرح کرده بود.

۲۲ نفر از دراویش، روز گذشته از زندان آزاد شدند


مدیر کل زندان های استان تهران از آزادی 22 نفر از دراویش در روز گذشته خبر داد. مصطفی محبی در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب گفت: 22 نفر از دراویش با پایان محکومیت دوران حبس‌شان، روز گذشته از زندان آزاد شدند.

واکنش توهین‌آمیز حمید رسایی به نامه سردار سلیمانی


حمید رسایی در توییتر خود نوشت: به تاریخ که نگاه میکنم، امثال اشعث کندی و ابوموسی اشعری یک عمر به امام علی (ع) خون دل دادند، یکی دوبار هم در حرف و نه در عمل، مواضع درست داشتند، اما مالک اشتر برای دست بوسی از آنها دستپاچه نشد.

روحانی برجسته اهل سنت در خاش ترور شد


معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: یک استاد برجسته اهل سنت حوزه و دانشگاه این شهرستان با ضرب گلوله افرادی ناشناس صبح امروز /پنجشنبه/ ترور شد. محمد احمدی بولاغ در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: مولوی عبدالشکور کرد (ترشابی) فرزند مولوی عبدالستار امام جمعه فقید اهل سنت خاش حوالی ساعت هشت صبح امروز در مقابل مسجد جامع توحیدیه اهل سنت این شهرستان از سوی افرادی ناشناس ترور شد. وی افزود: این فرد از نخبگان علمی و دانشگاهی، محقق و فعال در مبحث وحدت و انسجام اسلامی خاش بوده است معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خاش ادامه داد: حادثه ترور این عالم اهل سنت برای مردم خاش ناگوار بوده و تلاش‌ها برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه دارد.

«پیوندها» سقوط کرد!


پس از فیلترینگ‌ تلگرام و تمایل مردم به استفاده از فیلترشکن، رتبه سایت پیوندها از ۴ به ۱۰۹ رسیده است.

جدیدترین تصور از خاوری در کانادا

امام جمعه کازون: بعد از اعتراضات تعداد نمازگزارن بیشتر هم شد


امام جمعه کازرون در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که «خودتان گفتید که شایعه ای راه انداختند و منشاء اعتراضات کازرون را به نمازجمعه نسبت دادند، آیا این مسئله بعد از آن واقعه روی جمعیت نمازگزار تأثیری داشت؟» گفت: نه تنها تأثیر منفی نداشت بلکه جمعیت نمازگزار بیشتر هم شد. این شایعات ساخته و پرداخته افراد مغرض یا معاند است. نمازجمعه و مواضع امام جمعه همه ثبت و ضبط است. یعنی هیچ گاه از تریبون نمازجمعه جامعه دعوت به تجمع غیرقانونی و اغتشاش یا کاری نمی شود که مخل نظم عمومی باشد. همواره تریبون نمازجمعه و مساجد آرام بخش بودند. یعنی وقتی مردم اعتراضی داشتند و مسئولان به موقع پاسخ ندادند وظیفه امام جمعه است که با روشنگری فضا را آرام کند. اینکه کسی بگوید «امام جمعه و تریبون نمازجمعه در موضوع اعتراض های کازرون تعیین کننده بود»، کم لطفی یا کم اطلاعی یا غرض و مرض است. مستنداتش هم است و قطعا امام جمعه هم کسی نیست که در نمازجمعه هر طوری دلش بخواهد موضع بگیرد بلکه در عوض رعایت مصالح کشور، نظام، شهر و مردم را می کند ضمن آنکه ارگان ها و نهادهای نظارتی هم هستند و نظر می دهند پس بنابراین اینکه کسی بگوید «از نمازجمعه تحریکی صورت گرفته چنین چیزی نبوده است». زمانی ما از تریبون نمازجمعه موضع گرفتیم که مسئولان به تذکرات و هشدارهای پیشگیرانه توجه نکردند و کار به کف خیابان و اجتماعات چند هزارنفری کشید. امام جمعه وظیفه دارد مردم را دعوت به آرامش و قانونمندی کند و از خطرات پیش رو هشدار دهد و برحذر دارد، ضمن آنکه تریبون نمازجمعه، تریبون مطالبه گری هم است.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروپاشی پل بالتیمور در پی برخورد کشتی

پس از برخورد یک کشتی کانتینری با پل بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا، شماری از افراد به داخل رودخانه سقوط کردند.

به گزارش ایسنا، در پی برخورد یک کشتی کانتینری به نام «دالی» با پل «فرانسیس اسکات کی» در ایالت مریلند آمریکا، شماری از خودورها و افراد به داخل رودخانه پاتپسکو سقوط کردند.

این حادثه بامداد سه‌شنبه به وقت محلی روی داد و بخش‌های زیادی از این پل ۱۰ کیلومتری پس از برخورد کشتی فرو ریخت.

در تصاویر منتشر شده نیز نشان داده می‌شود که چطور خودروهایی که روی این پل بودند به درون رودخانه سقوط کردند.

در ابتدای حادثه، اداره آتش‌نشانی بالتیمور اعلام کرد ۲۰ نفر به داخل رودخانه سقوط کرده‌اند اما پس از مدتی آمار خود را اصلاح و تعداد آن‌ها را هفت نفر اعلام کرد.

«جیمز والاس» رئیس اداره آتش‌نشانی بالتیمور می‌گوید: «تاکنون ۲ نفر نجات پیدا کرده‌اند که یکی از آن‌ها در اوضاع بسیار وخیمی است».

نیروهای امدادی همچنان در حال جستجو برای نجات افراد دیگر هستند. خدمه کشتی نیز در آن حضور دارند و با گارد ساحلی در ارتباط هستند.

«ریچارد ورلی» رئیس پلیس بالتیمور می‌گوید «قطعا نشانه‌ای مبنی بر اینکه این حادثه عمدی و یا مرتبط با تروریسم است، وجود ندارد».

شبکه ای‌بی‌سی خبر داده این کشتی پس از اینکه بندر را ترک کرد، دچار از دست دادن نیروی پیشران شد و خدمه آن به مقام‌های مریلند درباره حادثه احتمالی هشدار داده بودند.

«وس مور» فرماندار مریلند نیز در پی این حادثه و عملیات جستجو و نجات، اعلام وضع فوق‌العاده کرده است.

کاخ سفید نیز اعلام کرده اوضاع را از نزدیک زیرنظر دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • توسعه شبکه کاسبان امین در قم
  • سوغاتی‌های خوشمزه خوزستان؛ کلوچه دزفول و موچی ایرانی در بهبهان
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۸ فروردين
  • بهترین مکان ها برای زندگی در کانادا
  • فروپاشی پل بالتیمور در پی برخورد کشتی
  • قیمت طلا سقوط کرد/ آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه
  • قیمت طلا یک کانال سقوط کرد | آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۷ فروردين