Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@01:47:37 GMT

مذاکرات مخالفان سوری با طرف روسی از سرگرفته شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۳۲۰۷۷

مذاکرات مخالفان سوری با طرف روسی از سرگرفته شد

رسانه‌ها اعلام کردند که با میانجیگری اردن، گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه بار دیگر برای مذاکره با طرف روسی سر میز مذاکره آمدند.

خبرگزاری فارس: ترس از سرازیر شدن آوارگان زیاد به مرز‌های اردن، مقامات این کشور را مجبور کرده است به گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه برای مذاکره فشار بیاورند.

شبکه خبری «اسکای نیوز عربی»، به نقل از منابع نزدیک به مخالفان مسلح دولت سوریه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که مذاکرات آن‌ها با طرف روس از سرگرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با اعلام این خبر، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» (وابسته به مخالفان دولت سوریه) گزارش داد که حملات جنگنده‌های روسی و سوری علیه مواضع مخالفان در استان درعا «به طور کامل» متوقف شده است.

این سومین بار است که مخالفان دولت سوریه برای پایان دادن به درگیری‌ها در جنوب این کشور وارد مذاکره با طرف روسی می‌شوند. طی برگزاری مذاکرات، آتش بس موقت در مناطق درگیر اعمال می‌شود.

مخالفان دولت سوریه طی روز‌های شنبه و سه‌نشبه نیز با طرف روسی که میانجی مذاکرات برای دست‌یابی به توافق آشتی در جنوب سوریه است، گفتگو‌هایی داشتند که در هر دو مورد این گفتگو‌ها و مذاکرات شکست خورد.

دیدبان حقوق بشر سوریه در ارتباط با آغاز دور جدید مذاکرات بین طرف روس و مخالفان، مدعی شد که روس‌ها با برخی از شرایط گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه موافقت کرده‌اند.

شبکه خبری «الجزیره» قطر نیز در این ارتباط گزارش کرد که این مذاکرات در شهر تازه آزاد شده «بصری الشام» برگزار خواهد شد.

در صورت شکست دوباره مذاکرات، ارتش سوریه همچون امروز عملیات نظامی خود را در استان درعا از سرخواهد گرفت. ارتش سوریه در عملیات امروز شهرک «صیدا» واقع در ده کیلومتری شهر درعا را آزاد و پاکسازی کرد.

عملیات ارتش سوریه علیه مخالفان و عناصر تروریستی مسلح از اول تیر ماه آغاز شده و طی این مدت، بیش از ۵۰ شهرک و روستا آزاد و پاکسازی شده است.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Wip

منبع: فردا

کلیدواژه: روسیه مذاکره مخالفان سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/پرواز بمب‌افکن‌های روسی نزدیک مرز آمریکا

شبکه «ریانووستی» گزارش داد که دو فروند بمب‌افکن راهبردی «توپولوف-۹۵» با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی، بر فراز آب‌های نزدیک آلاسکا و مرز آمریکا پرواز کردند.

دریافت 22 MB

دیگر خبرها

  • ببینید | مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • مانور بمب‌افکن‌های روسی نزدیک مرز آمریکا ! | تصاویر
  • فیلم/پرواز بمب‌افکن‌های روسی نزدیک مرز آمریکا