Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@10:51:26 GMT

طرز تهیه شیرینی خرمای شکلاتی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۳۲۴۸۰

طرز تهیه شیرینی خرمای شکلاتی

مواد لازم برای شیرینی خرمای شکلاتی:
کره ۷۵ گرم
شیره خرما ۱ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
آرد ۱/۴ و ۱ پیمانه
پودر کاکائو ۱/۳پیمانه
وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو و شکلات شیری برای تزیین



طرز تهیه شیرینی خرمای شکلاتی:

ابتدا کره را در یک ظرف مناسب ذوب کرده و کنار بگذارید تا خنک شود، سپس شیره خرما، تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه کرده و مواد را با همزن، بزنید تا یکدست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در یک ظرف دیگر آرد، بکینگ پودر و پودر کاکائو را ۳ بار با هم الک کنید، سپس آن را در ۳ نوبت به مواد اضافه کرده، خوب هم بزنید تا مواد یکدست و خمیر حاصل شود. خمیر حاصله را جمع کرده و آن را داخل یک کیسه نایلونی قرار داده، به مدت یک ساعت در یخچال استراحت دهید.



بعد از یک ساعت خمیر را از یخچال د. رآورید. فر را با دمای ۱۸۰ د. رجه سانتی گراد روشن کنید. حالا از خمیر گلوله‌های کوچکی بردارید و آن‌ها را در دست گرد کنید. گلوله‌ها را بافاصله در سینی فر که داخل آن کاغذ روغنی انداخته اید، قرار دهید.



سینی را به مد ت. ۲۰ دقیقه د. اخل فر بگذارید تا شیرینی‌ها آماده شوند، سپس آن‌ها را از فر درآورید. بعد از خنک شدن، آن‌ها را از سینی جدا کرده و در ظرف بچینید. شیرینی‌ها را با شکلات شیری و پودر کاکائو به دلخواه تزیین کنید. منبع: بیتوته

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه آشپزی شیرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۲۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای خرید آجیل و شیرینی عید این نکات را رعایت کنید

 در تعطیلات نوروز به دلیل طولانی بودن مدت آن معمولا برنامه غذایی روزانه تغییر می‌کند و این تغییرات ممکن است سلامت افراد را به خطر بیندازد.

یکی از مشکلات اساسی که بیشتر مردم در ایام نوروز با آن مواجهند، اضافه وزن ناشی از مصرف زیاد شیرینی، شکلات، آجیل و ... است.

اضافه وزن و چاقی خود زمینه ساز دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، جربی خون بالا و بالاخره بیماری‌های قلبی عروقی است؛ بنابراین با رعایت نکاتی در تغذیه خود در این ایام می‌توانید از بروز اضافه وزن و چاقی پیشگیری کنید.

- خرید آجیل، شیرینی، میوه

- نحوه تغذیه در دید و بازدید

- توصیه‌های عمومی در سفر

خرید آجیل

مغز‌ها از جهت ارزش غذایی در هرم غذایی، در گروه حبوبات قرار گرفته است که مواد مغذی مهم موجود در این گروه پروتئین، آهن، روی و بعضی از انواع ویتامین‌های گروه B و کلسیم، مس و فسفر می‌باشد.

نکات مهم هنگام خرید انواع مغز‌ها

نباید آفت زدگی (آفت زنده) و یا بقایای آفت مرده داشته باشد با توجه به درصد بالای روغن در این موارد، نباید طعم تند پیدا کرده باشد در غیر اینصورت نشانه فساد روغن است.

نباید در معرض رطوبت قرار گیرند. رطوبت می‌تواند به ایجاد سم افلاتوکسین کمک کند.

نباید دارای رنگ غیرطبیعی باشد؛ برخی افراد سودجو به هنگام بودادن برخی از مغز‌ها از رنگ‌های غیرمجاز صنعتی و یاشیمیایی استفاده می‌کنند که مصرف این رنگ‌ها سرطان زا است.

نباید این اقلام در خارج از فروشگاه در معرض گردوغبار قرار بگیرند و باید تمامی این مغز‌ها دارای پوشش باشند و از تماس دست خریدار با آنها باید خوداری کرد.

انواع آجیل باید در شرایط خشک و خنک قرار داشته باشند. گاهی دیده می‌شود مغز‌ها در ویترین مغازه‌ها در معرض تابش نورمستقیم خورشید می‌باشند که این امر می‌تواند باعث فساد مغز‌ها گردد.

وجود نمک زیاد در برخی از انواع آجیل می‌تواند باعث افزایش فشار خون شما شود پس بهتر است از آجیل کم نمک یا بدون نمک استفاده کنید.

مصرف نمک زیاد باعث تضعیف سیستم ایمنی و افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌ها می‌شود.

خرید شیرینی

سعی کنید از شیرینی‌های کوچک، کم شیرین و بدون رنگ‌های مصنوعی و شیمیایی خریداری نمایسد.

بعضی از فروشندگان ادعا می‌کنند که این رنگ‌ها خوراکی است اگرچه ممکن است این رنگ‌ها خوراکی باشند ولی مصرف آنها در قنادی‌ها غیرمجاز است.

رنگ‌های خوراکی فقط در کارخانجات تولید مواد غذایی و با نظارت مسئولین فنی ومطابق با پروانه ساخت هر محصول غذائی باید استفاده شوند تا برای انسان مضر نباشد.

از مراکزی شیرینی تهیه نمایید که مطمئن باشید مواد اولیه سالم و بهداشتی استفاده می‌کنند.

آرد گندم، آرد برنج، روغن، زعفران، هل و گلاب جزو مواد اولیه شیرینی‌های عید است که اگر هر کدام از اینها غیربهداشتی و ناسالم باشد به سلامت ما لطمه می‌زند.

خرید انواع شکلات، تافی، آبنبات، سوهان و سایر شیرینی‌های پرچرب و شیرین را محدود کنید. 

مواد غذایی شیرین و پر چرب زمینه ساز اضافه وزن و چاقی و به تبع آن افزایش احتمال ابتلا به دیابت، پر فشاری خون، چربی خون بالا و کبد چرب می‌شوند.

در این دوران باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشیم به مواد غذایی و تنقلاتی که خریداری و مصرف می‌کنیم توجه بیشتری داشته باشیم.

در واقع به جای مصرف تنقلات و مواد غذایی با نمک و چربی و قند بالا از مواد غذایی با نمک و قند و چربی کمتر استفاده کنیم.

خرید میوه

اندازه میوه نقشی در میزان مواد مغذی آن ندارد بلکه حمل و نقل و نگهداری و شیوه مصرف میوه می‌تواند باعث کاهش انواع ویتامین‌ها خصوصا" ویتامین C شود.

برای مثال از پوست کندن و خردکردن میوه برای مدت زمان طولانی خودداری کنید چرا که این امر علاوه بر کاهش برخی ویتامین بخصوص ویتامین C باعث جذب آلودگی‌های محیطی خواهد شد.

میوه‌های خشک هم اگر در شرایط بهداشتی تهیه شده باشد منابع خوب ویتامین، انرژی و فیبر هستند ولی توجه داشته باشید که میوه‌های خشک ویتامین کم‌تر و انرژی بیشتری نسبت به میوه‌های تازه دارند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • برای خرید آجیل و شیرینی عید این نکات را رعایت کنید
  • طرز تهیه شیرینی چوروس اسپانیایی با طعمی بی نظیر (فیلم)
  • طرز تهیه شیرینی مخصوص ماه رمضان در هرمزگان (فیلم)
  • جمع آوری ۳هزارو ۵۰۰ کیلوگرم شیرینی غیربهداشتی درنیشابور
  • شیرینی نان پنجره ای + طرز تهیه، مواد لازم و فوت و فن
  • شیرینی اسکار گردویی خانگی با بهترین دستور پخت
  • طرز تهیه توپک نارگیلی، یک شیرینی شیک و خوشمزه برای عید نوروز 
  • طرز تهیه شیرینی مخصوص ماه رمضان در هرمزگان + فیلم
  • نحوه پخت آسان و سریع شیرینی گردویی خوشمزه برای عید نوروز (فیلم)
  • ساده‌ترین روش تهیه کیک شکلاتی قابلمه‌ای (فیلم)