Web Analytics Made Easy - Statcounter

جراحان هندی طی عمل جراحی ۱۴ ساعته موفق به خارج کردن توموری به ابعاد یک توپ فوتبال از صورت جوانی ۱۹ ساله شدند.

 


این جوان به نام آمار ساماد (Amar Samad) در روستایی دور افتاده در ۴۸۶ کیلومتری غرب کلکته زندگی می‌کند؛ این تومور ۱۰ سال به این ابعاد رسیده است و آمار به دلیل هراس مردم نمی‌توانسته در اجتماع حضور پیدا کند و زندگی منزوی درخانه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکان هندی موسسه (the Amrita Institute of Medical Sciences) در کوچی، جراحی این جوان را به صورت رایگان انجام دادند.


کارشناسان بیماری او را سندرم تومور فک فوقانی پاراتیروئیدیسم (hyper-parathyroidism jaw tumour syndrome) شناسایی کرده اند.

تومور حدود هشت کیلو و ۴۰۰ گرم وزن داشته است و سبب درگیر شدن بخش زیادی از نیمه سمت چپ صورت این جوان شده بود.

رشد تومور در طول این سال‌ها افزون بر افت اعتماد به نفس سبب مشکل‌های سلامت مختلف از جمله افت قدرت بینایی، ناتوانی در خوردن مواد غذایی و حتی تنفس آسان شده بود.


جراحان افزون بر خارج کردن تومور به بازسازی فک و بینی این جوان با استفاده از چاپگر سه بعدی پرداخته اند تا ظاهر او به حالت طبیعی نزدیک‌تر شود هرچند که در آینده نیاز به چندین جراحی ترمیمی خواهد بود.


بیماری این جوان نوعی اختلال ژنتیکی است که تا کنون ۲۰۰ مورد از آن در دنیای پزشکی به ثبت رسیده است؛ این بیماری به دلیل فعالیت بیش از اندازه غده پاراتیروئید ایجاد می‌شود.


جراحان ایمپلنت‌هایی در فک بالایی آمار نصب کرده اند که می‌تواند به او در خوردن آسان‌تر مواد غذایی کمک کند و نقش دندان را برای او بازی می‌کنند.

منبع:Dailymail

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار ابدی مسی: 1200 گل + پاس گل!

به گزارش "ورزش سه"، اینتر میامی شب گذشته در چارچوب رقابت‌های لیگ فوتبال آمریکا روبه‌روی نیویورک رد بولز به میدان رفت و موفق شد با درخشش مسی و لوئیس سوارز با نتیجه پرگل 2-6 برابر این تیم به پیروزی برسد.

مسی ستاره بی‌چون و چرای تیمش در این بازی بود و موفق شد علاوه بر تک گلی که برای آنها به ثمر رساند، پنج پاس گل هم برای دیگر هم تیمی‌هایش ارسال کند تا نقش بسیار مهمی را در کسب این پیروزی ارزشمند ایفا کرده باشد.

به این ترتیب این ستاره آرژانتینی توانست رکورد بسیار جذاب و خاصی را در این بازی به نام خودش به ثبت برساند. او حالا اولین بازیکن در تاریخ فوتبال است که توانسته است از تاثیرگذاری روی ۱۲۰۰ گل در طول دوران فوتبالش عبور کند.

این بازیکن تا به حال در ۱۰۵۸ دیدار در سطح ملی و باشگاهی به میدان رفته است و رکورد دست نیافتنی ۸۳۳ گل و ۳۷۲ پاس گل را به نام خودش ثبت کرده است که آماری باورنکردنی و شاید دست نیافتنی به نظر می‌رسد و بعید است که بازیکنی بتواند به زودی این رکورد را از آن خود کند.

دیگر خبرها

  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران
  • برای دیدار بااستقلال من تصمیم نمی‌گیرم/فوتبال همیشه غافلگیری دارد
  • آمار ابدی مسی: 1200 گل + پاس گل!
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • آمار جالب توجه حریف استقلال در خارج از خانه
  • پرسپولیس:اهانت به بانوان در ابعاد بین‌المللی قابل پیگیری است
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • آمارسازی اشتغال یعنی پاک کردن صورت مسئله