Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حفاطت از محیط زیست کشور گفت: وضعیت پسماند در استان های شمالی از بحران فراتر رفته و پسماند در حال مدفون کردن شمال کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور عصر امروز (۱۴ تیر) در جلسه شورای اداری استان گیلان در استانداری که با حضور نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان گیلان در مجلس برگزار شد با اشاره به برخی سیاست گذاری های غلط طی سالیان گذشته در خصوص استان های شمالی اظهار کرد: در راستای همین سیاستگذاری ها در دهه ۶۰ تصویب شد که توسعه گیلان تنها از طریق کشاورزی صورت گیرد و بدین ترتیب صنعت از این استان گرفته شد و بخش کشاورزی مانع توسعه سایر بخش ها در گیلان گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به وضعیت کنونی استان های شمالی و عدم وجود صنعت در این استان ها تصریح کرد: متاسفانه در استان های شمالی مردم سرایدار ویلاهای تهرانی ها شدند.


کلانتری در ادامه از پایان طرح های مطالعاتی زیست محیطی کشور خبر داد و بیان کرد: نخستین طرح زیست محیطی، پسماند بود که مقرر شد تا پایان دولت تدبیر و امید این طرح با اولویت استان های شمالی اجرا شود.

 

وی با ابراز تاسف از پیوند خوردن پسماند با تولید انرژی در استان های شمالی اذعان کرد: وضعیت پسماند در استانهای شمالی از بحران فراتر رفته و پسماند در حال مدفون کردن شمال کشور است.

 

رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه برای حل مشکل پسماند طی سه سال باید از انرژی چسم بپوشیم گفت: تولید انرژی از پسماند در سایر استان ها بغیر از استانهای شمالی اجرا شود غیر اینصورت هیچگاه پسماند، مدیریت نخواهد شد.

 

وی اذعان کرد: شمال کشور قربانی پسماند می شود.


کلانتری خواستار نگرش جدید به مسئله محیط زیست و آب شد و بیان کرد: استانی با ۹۰۰ میلیمتر بارش، نتواند ذخیره آب داشته باشد جای تاسف است و ذخیره آب نیازمند سدسازی است.

 

وی تاکید کرد: سد سازی در گیلان و مازندران با رعایت مسائل زیست محیطی مشکلی نخواهد داشت.

 

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه به ازای هر هکتار جنگلی که در اثر سدسازی تخریب می شود باید جنگلداری کرد اظهار داشت: نباید محیط زیست را جلوی توسعه ملت قرار داد در اینصورت مردم خود دشمن محیط زیست می شوند.

 

وی با اشاره به گسترش زمین خواری در گیلان تصریح کرد: متاسفانه در گیلان رمین خواری به ویژه زمین های دولتی، منابع طبیعی و محیط زیست آغاز شده و در حال بروز فاجعه است.

 

کلانتری تصریح کرد: برای حفط محیط زیست و طبیعت بابد جلوی زمین خواری ها گرفته شود.


وی در ادامه به تمرکز صنایع آب بر در مرکز کشور اشاره و تصریح کرد: به دلیل نبود آمایش، صنایع آب بر در مرکز کشور متمرکز شده زیرا جلوگیری از احداث صنایع در سواحل منجر به راه اندازی آنها در مناطق مرکزی و کم آب کشور می شود.

 

کلانتری تاکید کرد: از ابتدای امسال به هیچ صنعت پتروشیمی در مرکز کشور اجازه  احداث داده نمی شود و این صنایع باید در سواحل مشخص شده جنوب و شمال کشور راه اندازی شوند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس دولت دهه کرامت اوقات فراغت ارزانی اقتصاد دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد حسن روحانی زیست محیطی استان گیلان استاندار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی(مرال) در لنز دوربین تله‌ای حافظان طبیعت در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان حمزه عشوری امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: تصاویر زیبا و ارزشمندی از یک رأس گوزن قرمز (مرال) نر در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار توسط یک کارگروه زبده از تشکلهای مردمی حافظان هیرکانی و همراهی یکی از محیط‌بانان حفاظت محیط زیست گیلان به ثبت رسیده است.

وی افزود: جنگل‌های هیرکانی گیلان از عرصه‌های طبیعی و بی نظیری است که هنوز می‌توان غرش پلنگ ایرانی و بانگ گوزن قرمز (مرال) را در آن شنید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: آموزش جوامع محلی، برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز و تعامل با جوامع بومی و محلی و تلاش شبانه روزی محیط‌بانان سبب شده تا امنیت در زیستگاه برای این گونه‌های حیات وحش تأمین شود.

عشوری تصریح کرد: مشاهده گونه‌های ارزشمند همچون مرال، پلنگ و خرس قهوه‌ای در این استان گیلان نشان از این دارد که زیستگاه‌ها برای این حیوانات امن است.

به گزارش ایمنا، مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاوکوهی» نیز گفته می‌شود از گونه‌های باشکوه جنگل‌های پهن برگ هیرکانی شمال ایران است و یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده در زیستگاه‌های استان گیلان است.

کد خبر 748829

دیگر خبرها

  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار