Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-07@13:44:18 GMT

◄ ابلاغ خط‌مشی ایمنی هوانوردی

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۳۴۸۶۶

◄ ابلاغ خط‌مشی ایمنی هوانوردی

تین‌نیوز | 

مدیرکل دفتر تضمین کیفیت و ایمنی سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ خط‌مشی ایمنی هوانوردی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، جواد محمد پور گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان نهاد حاکمیتی متعهد به تدوین و اجرای برنامه جامع ایمنی هوانوردی کشور برای حفظ و ارتقاء ایمنی صنعت هوانوردی در کشور است، در این راستا ریاست سازمان به‌عنوان مسئول اجرایی برنامه نسبت به تبیین خط‌مشی ایمنی که جز اولین گام‌های تدوین برنامه جامع ایمنی است، اقدام و آن را به تصویب شورای عالی ایمنی هوانوردی رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این خط‌مشی مبتنی بر آخرین دستاوردها در مدیریت ایمنی بوده و تمامی الزامات ذکرشده در استانداردها و مستندات ایکائو نیز در آن لحاظ شده است.

محمدپور، اتخاذ رویکردهای مبتنی بر استخراج داده و عملکرد به‌منظور نظارت بر صنعت هوانوردی و توسعه مقررات ایمنی، ترویج فرهنگ ایمنی سازمانی مثبت و روش‌های صحیح اجرایی ایمنی در صنعت هوانوردی بر اساس اصول مدیریت ایمنی، تشویق به جمع‌آوری، تحلیل و تبادل اطلاعات ایمنی میان ارائه‌دهندگان خدمات هوانوردی و سازمان‌های مرتبط جهت بهره‌برداری اطلاعات صرفا در راستای اهداف مدیریت ایمنی، حمایت از فرایندهای گزارش‌گیری داوطلبانه با رعایت اصول محرمانه بودن گزارش دهنده و با هدف ترویج گزارش‌دهنده و با هدف ترویج گزارش‌دهی برخی از نکات قابل‌توجه در این سند به شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر تضمین کیفیت و ایمنی سازمان هواپیمایی کشوری  گفت: رعایت محتوای خط‌مشی، اطمینان می‌دهد سیستم مدیریت ایمنی در مسیر اصلی خود قرار داشته و این موضوع سازمان هواپیمایی کشوری را قادر می‌سازد تا صنعت هوانوردی رو به پیشرفت و متغیر را راهبری و مدیریت کند.

وی افزود: از تمام فعالان و ذینفعان صنعت هوانوردی انتظار می‌رود خط‌مشی ایمنی را درک کرده و در راستای آن گام بردارند به همین جهت متن خط‌مشی ایمنی صنعت هوانوردی برای اطلاع منتشر می‌شود تا عموم افراد از سیاست‌های کلی سازمان هواپیمایی در جهت افزایش ایمنی هوانوردی آگاهی پیدا کرده و در اجرای هرچه بهتر برنامه جامع ایمنی صنعت هوانوردی با سازمان همکاری کنند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: هوانوردی جواد محمد پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ دردناک مرد ۷۰ساله در عمق چاه زمین کشاورزی شهر ری

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از سقوط مرگبار یک مرد ۷۰ساله در یک چاه واقع در شهر ری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: صبح امروز سقوط مرد سالخورده‌ای در یک چاه در بلوار شهید آوینی محله شهر ری به سامانه 125 اطلاع‌رسانی سازمان آتش‌نشانی گزارش داده شد.

وی افزود: تیمی از مأموران آتش‌نشانی به‌سرعت به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌های اولیه نشان داد مردی حدوداً 70ساله در حال کار در چاه بوده که ناگهان به پایین سقوط کرده است. چاه در اتاقک کوچکی داخل زمین کشاورزی قرار داشته است.

قتل دایی و خاله به‌خاطر تقسیم ارثیه میلیاردی با ضربات سنگ

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی ادامه داد: مأموران در نخستین گام با رعایت اصول ایمنی وارد چاه شدند و مرد سالخورده افغانستانی را خارج کردند، اما متأسفانه، عوامل اورژانس مرگ وی را به‌دلیل شدت جراحات وارده تأیید کردند.

ملکی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از پایان عملیات محل را ایمن‌سازی کردند و به ایستگاه آتش‌نشانی بازگشتند.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • مرگ راکب ۱۵ ساله موتورسیکلت در اثر واژگونی در شهر تلخاب
  • مرگ دردناک مرد ۷۰ساله در عمق چاه زمین کشاورزی شهر ری
  • فوت مرد میانسال به دنبال سقوط در چاه
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان