Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره «اعطای تسهیلات مسکن برای مددجویان این کمیته»، اظهار داشت: تسهیلاتی برای ساخت و خرید مسکن مددجویان در نظر گرفته‌ایم و اخیراً نیز با پیگیری‌های انجام شده، در سال جاری 50 هزار واحد مسکن مهر که در کل کشور بلا استفاده مانده است در اختیار کمیته امداد امام خمینی قرار می‌گیرد تا با تکمیل این واحدها در اختیار مددجویان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ساخت، خرید مسکن، پرداخت ودیعه و اجاره منزل مشارکت می‌کنیم‌؛ ضمن اینکه خدماتی شامل بیمه درمانی، بیمه مکمل به معنی فرانشیز و کمک هزینه برای بیماران صعب‌العلاج، مجموعه خدمات بهداشتی است که ارائه می‌دهیم.

*پوشش حمایتی از صد هزار کودک زیر پنج سال 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی یادآور شد: صد هزار کودک زیر 5 سال در کمیته امداد داریم که ماهانه کارت آنها به مبلغ 70 هزار تومان شارژ می‌شود تا از فروشگاه‌های معتبر بتوانند لبنیات و پروتئین لازم را دریافت کنند؛ضمن اینکه هر ماه لیست کودکان یاد شده با کمک وزارت بهداشت کنترل شده و آزمایش‌های مختلفی از این کودکان گرفته می‌شود.

*134 هزار زن سرپرست خانوار بیمه اجتماعی هستند

رهبر تصریح کرد: 134 هزار زن سرپرست خانوار بیمه اجتماعی هستند تا بتوانند با گذشت 10 سال از سازمان تأمین اجتماعی مستمری دریافت کنند؛ ضمن اینکه حدود 92 هزار روستایی و عشایری بیمه روستاییان و عشایر شدند و مجموع همه این خدمات برای یک میلیون و 560 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد.

*اعطای وام‌های کارگشایی بین 2 تا 5 میلیون به مددجویان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی ابراز داشت: وام‌های کارگشایی بین 2 تا 5 میلیون به مددجویان داده می‌شود؛ البته ممکن است مددجو فرد سالمندی باشد که توان بازپرداخت این وام‌ها را نداشته باشد؛ در نتیجه ما این وام‌ها را به صورت بلاعوض می‌دهیم.

وی با بیان اینکه تمام مددجویان کمیته امداد بیمه حوادث هستند، گفت: اگر در حوادثی مانند وقوع سیل، زلزله یا در حین کار در منزل و یا خارج از آن دچار حادثه شوند دیه پرداخت می‌کنیم.

رهبر از بیمه شدن خوابگاه‌های دانش‌آموزی خبر داد و افزود: تعدادی خوابگاه در کشور داریم که به دلیل دوری راه روستایی به مدرسه، دانش‌آموزان در این خوابگاه‌ها اسکان دارند و به صورت هفتگی به خانه می‌روند که همه این دانش‌آموزان بیمه هستند و در صورت وقوع حادثه می‌توانند از دیه استفاده کنند؛ ضمن اینکه 312 هزار دانش‌آموز و 72 هزار دانشجو و طلبه تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی درباره «تأمین جهیزیه نیازمندان»، یادآور شد: حدود 116 هزار کمک جهیزیه به مددجویان داده‌ایم و در پایان سال 95 دیگر فردی در صف دریافت جهیزیه نبود؛ ضمن اینکه 65 هزار کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است و با برخی فروشگاه‌های معتبر مانند اتکا، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و مؤسسه حضرت رقیه (س) در حال همکاری و هم‌افزایی هستیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته برای خرید جهیزیه و لوازم ضروری زندگی و جهیزیه از کالاهای ایرانی استفاده کردیم؛ضمن اینکه در سال جاری با فروشگاه اتکا تعاملی داریم تا کارت خرید به نوعروسان داده شود تا آنها با سلیقه خود اجناس موردنیاز خود را تهیه کنند.

رهبر متذکر شد: مبلغ 2.5 میلیون تومان سرانه جهیزیه به کمیته امداد استان‌ها اختصاص یافته است؛البته استان‌ها درآمدهایی دارند و در بعضی مواقع این مبلغ به 5 میلیون تومان می‌رسد.

 *خرید جهیزیه اقساط از اتاق تعاون

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: با اتاق تعاون تفاهم‌نامه‌‌ای امضا کرده‌ایم تا به مددجویان یک مجموعه جهیزیه به صورت اقساط بدهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته‌ امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان استان ایجاد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد عرب امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های خوداشتغالی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار داشت: 4 هزار و 12 طرح خوداشتغالی، مشاغل خانگی و پیمانکاری ویژه نیازمندان اجرا شده که برای 4 هزار و 235 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و مشارکت این افراد در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها، طرح‌های مشاغل خانگی و خود اشتغالی در استان اجرا شد که در این راستا 4 هزار و 761 میلیارد ریال از منابع امدادی و بانکی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته‌ امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از این تعداد یک هزار و 892 طرح در روستا و 2 هزار و 120 طرح در شهر اجرا شده است.

عرب با بیان اینکه توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت‌ حمایت یکی از مهمترین رویکردهای این نهاد است افزود: یک هزار و 496 طرح توسط زنان و 2 هزار و 516 طرح توسط آقایان در سطح استان اجرا شده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در استان تهران
  • واگذاری بیش از هزار واحد مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران
  • ۸۳۹ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد اصفهان افتتاح شد
  • واگذاری ۱۰۳۹ واحد مسکن کمیته امداد ‌در استان هرمزگان