Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@02:10:41 GMT

دریا روی صیادان بوشهر بسته شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۳۵۵۸۰

دریا روی صیادان بوشهر بسته شد

طرح دریابست برای ممنوعیت صید گونه های آبزی از روز جمعه در آبهای استان بوشهر اجرا شد.

به گزارش ایرنا، معاون صید و بنادرماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: طرح دریابست براساس تصمیم کمیته مدیریت صید در آب های این استان به مدت 15 روز ادامه دارد و با آغاز زمان صید میگو به پایان می رسد.

مهرداد آهنگرمقدم در گفت و گو با ابرنا افزود: با اجرای این طرح هیچ شناور صیادی از امروز 15 تیرماه تا زمان آغاز فصل صید میگو در اول مرداد ماه اجازه فعالیت صید آبزیان را در آبهای استان بوشهر ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در صورت هرگونه فعالیت شناورهای صیادی در این مدت در آبهای استان بوشهر به عنوان متخلف شناخته شده و طبق قانون با آنان برخورد می شود.

معاون صید و بنادرماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه از اوائل فصل زمستان تا اوائل بهار فصل باروری و تخم ریزی ماهیان و پس از آن زمان بازسازی آبزیان است اجرای طرح دریابست فرصتی برای تنفس دریا به شمار می آید.

آهنگرمقدم ادامه داد: همچنین با اجرای طرح دریابست از پراکنده شدن ذخیره میگو پیشگیری و فرصتی ایجاد می شود که این آبزی به سایز مشخصی برسد و صیادان بتوانند صید با ارزش و اقتصادی بهتری داشته باشند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: با اجرای طرح دریابست از ورود چندین هزار ادوات صید به دریا که منجر به تخریب برخی از زیستگاه ها می شود، جلوگیری خواهد شد.

وی رسیدن ماهیان به اندازه مشخص، انجام تعمیراساسی شناورها و بهسازی آنها، جلوگیری از تخلف صیادی و صید غیرمجاز را از جمله هدف های اجرای طرح دریابست عنوان کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بوشهر شیلات صیادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات خوبی در اجرای نهضت ملی مسکن در استان بوشهر انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان مالکی صبح دوشنبه در بازدید از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندر ریگ شهرستان گناوه اظهار داشت: امروز برنامه بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و فعالیت‌هایی که در استان بوشهر در راستای تأمین مسکن صورت گرفته، انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: سایت بندر ریگ شهرستان گناوه یکی از این برنامه‌های در حال اجرا است که آماده سازی آن آغاز و ۱۰ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در راستای تأمین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر اقدامات خوبی انجام داده است و علیرغم سختی‌های موجود در بحث زیرسازی زمین در این استان و کارهایی که در گذشته باید انجام می‌شد اما صورت نگرفته، اما کارهای خوبی در راستای تأمین زمین انجام شده است.

وی ادامه داد: در یک یا ۲ شهر این استان با مشکلاتی در تأمین زمین مواجه هستند که امروز با برگزاری نشست‌ها و همفکری با مسئولان استان بررسی و تأمین زمین در استان کامل خواهد شد.

وی ادامه داد: آماده سازی بسیاری از سایت‌ها در بوشهر آغاز شده است و بخشی در آستانه عملیات اجرایی است که امروز در بوشهر سایت بزرگ نهضت ملی مسکن را کلنگ زنی خواهیم کرد.

وی گفت: پروژه‌ها در بوشهر بیشتر توسط خود مردم به صورت ویلایی یا گروه ساخت تعیین شده که زمین به مردم واگذار و مردم در ساخت و ساز مشارکت می‌کنند و با سلیقه خود و حمایت مسئولان و دولت تأمین مسکن آنها انجام خواهد شد.

کد خبر 6085264

دیگر خبرها

  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • اجرای طرح نور تأمین کننده منافع زن و خانواده است
  • افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • دریا در استان بوشهر متلاطم می‌شود
  • اقدامات خوبی در اجرای نهضت ملی مسکن در استان بوشهر انجام شده است
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر