Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@21:30:49 GMT

جنگ تجاری میان آمریکا و مکزیک

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۳۵۸۳۶

بر این اساس، مکزیک تعرفه هایی تقریبا به ارزش سه میلیارد دلار بر کالاهای آمریکایی وضع می کند. دولت مکزیک که ماه گذشته برای اولین بار فهرست تعرفه های تلافی جویانه خود را اعلام کرد، اقدامات خود را در پنجم ژوئن برای وضع تعرفه هایی ضد کالاهای آمریکایی آغاز کرد.

بر اساس پیمان نفتا تعدادی از محصولات از جمله گوشت خوک، سیب زمینی و نوشیدنی الکلی وارداتی از آمریکا بدون تعرفه بود که دولت مکزیک در اقدامی تلافی جویانه این تعرفه ها را بر این کالاها وضع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت مکزیک روز پنج شنبه اعلام کرد تعرفه های وضع شده اجرایی هم شده اند. اکثر تعرفه های تلافی جویانه مکزیک، محصولات کشاورزی صادراتی آمریکا به این کشور مانند سیب، خربزه و پنیر های مختلف را هم در بر می گیرد.

مکزیک همچنین تعدادی از محصولات فولادی آمریکا را هدف اقدامات تلافی جویانه خود قرار داده است. اکثر محصولات موجود در این فهرست با تعرفه هایی بین 15 تا 25 درصد روبرو خواهند شد.

اقدامات تلافی جویانه اقتصادی مکزیک ضد آمریکا در ماه مه و پس از آنکه دولت ترامپ تصمیم گرفت درباره معافیت های خود در رابطه با تعرفه های فولاد و آلومینیوم وارداتی آمریکا از برخی متحدانش مانند کانادا و اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد،آغاز شد.

کانادا و اتحادیه اروپا نیز تعرفه های تلافی جویانه ای به ارزش تقریبی 16 میلیارد دلار بر برخی از محصولات وارداتی از آمریکا مانند کره بادام زمینی و وسایل آشپزخانه وضع کرده اند.

مکزیک اعلام کرده است این تعرفه ها تا مادامی که دولت ترامپ تعرفه های خود را در مورد فولاد و آلومینیوم مکزیک حفظ کند، باقی می مانند.

تعرفه های ترامپ بر فولاد وارداتی از مکزیک به تنش رو به رشد تجاری بین آمریکا و مکزیک دامن زده است. این موضوعی است که زمانی که آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور منتخب مکزیک، در ماه های آتی و زمانی که در روز یکم دسامبر قدرت را به دست می گیرد، مجبور به مقابله با آنها خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مکزیک دلار دولت گوشت سیب زمینی محصولات کشاورزی فولاد کانادا اتحادیه اروپا رشد رئیس جمهور اتحادیه اروپا دولت رئیس جمهور آمریکا فولاد مکزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۵۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند

یک عضو ارشد مجلس سنای آمریکا مدعی شد که این مجلس توافق امنیتی میان عربستان و آمریکا را بدون عادی‌سازی رابطه میان ریاض و تل‌آویو تصویب نخواهد کرد.

به گزارش فارس؛ لیندسی گراهام که از حامیان سرسخت رژیم اسرائیل است در گفتگو با پایگاه «جوئیش‌اینسایدر» گفت که سعودی‌ها هیچ رفتاری که حاکی از تمایل آن‌ها برای توافق با آمریکا بدون سازش با اسرائیل باشد نشان نداده‌اند. 

دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» از مدت‌ها پیش به دنبال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل به عنوان ادامه توافقاتی است که در دولت دونالد ترامپ به «توافقات ابراهیم» معروف شد. 

عربستان سعودی به عنوان بخشی از این توافق خواستار امضای یک قرارداد دفاعی-امنیتی با آمریکا است. ریاض علاوه بر این، برای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل خواستار متعهد شدن اسرائیل به مسیری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • سنتکام:۳ پهپاد حوثی ها را نابود کردیم
  • ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند
  • ویدیو/ عمیق‌ترین چاله آبی جهان در مکزیک پیدا شد
  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست