Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، احسان حامد رحمت، مدیرکل طرح و توسعه شبکه‌های ماهواره‌ای سازمان فضایی ایران با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کارشناسی درباره تدوین پروانه اپراتور ماهواره‌های مخابراتی گفت: «سرانجام و پس از بررسیهای مختلف و حضور نمایندگان شرکتها و سازمانهای مرتبط، این پروانه تدوین و در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مدیرکل طرح و توسعه شبکه‌های ماهواره‌ای سازمان فضایی ایران افزود: «با تشکیل اپراتور ماهواره مخابراتی به عنوان مهمترین حلقه و تکمیل‌کننده زنجیره ارزش ماهواره، شرایط مناسب برای نقش‌آفرینی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم شده است و با حمایت سازمان فضایی ایران، اپراتور می‌تواند جهت‌دهی مناسبی به حوزه بالادستی زنجیره ارزش ماهواره دهد و در پایین دست زنجیره به بلوغ کسب‌وکار خصوصی و تجاری‌سازی خدمات مخابراتی در این حوزه منجر شود.»

او با تأکید بر اهمیت حضور اپراتور ماهواره مخابراتی در کشور ابراز کرد: «دارندگان پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی می‌توانند انواع شبکه‌های ماهواره‌ای زمین آهنگ و غیر زمین آهنگ مخابراتی و منظومه‌های ماهواره‌ای را برای ارائه انواع خدمات خرده‌فروشی و عمده‌فروشی موضوع پروانه راه‌اندازی کنند و ضمن برخورداری از مزایای آن، باعث بهره‌برداری بهینه از منابع مدار فرکانس کشور و عدم وابستگی در بهره‌برداری خدمات مخابراتی فضایی به کشورهای دیگر شوند.»

مطالعات اولیه نیازسنجی، امکان‌سنجی و تشکیل اپراتور ماهواره مخابراتی بومی از سال 1394 توسط سازمان فضایی ایران و دیگر سازمان های مرتبط آغاز شد و چارچوب کلی آن در جلسه 262 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید.

همچنین مرتضی براری؛ رئیس سازمان فضایی ایران در بازدید گروهی از پروژه‌های ماهواره‌ای کشور با اشاره به پیشرفتهای ارزشمند کشور در حوزه ICT گفت: زمانی حوزه ICT به ارائه خدماتی همچون تلگراف، تلفن و فکس به جامعه می‌پرداخت اما امروز با توجه به پیشرفتهای مهم این حوزه در کشور، حوزه ICT تبدیل به یک بستر و پلتفرم مناسب برای توسعه کسب‌وکارهای نوین شده است.

او با بیان اینکه شبکه و زیرساختهای ارتباطی، بستر ایجاد اشتغال و شکل‌گیری کسب‌وکارهای جدید شده‌اند که فناوری فضایی و ارتباطات ماهواره‌ای نیز بخش مهمی از حوزه ارتباطات کشور است، افزود: «لازم است تا با توسعه زیرساختها و شبکه‌های ماهواره‌ای، بستر مناسب را برای حضور پررنگ و حداکثری بخش خصوصی فراهم کنیم که به تبع آن کسب‌وکارهای فضاپایه شکل گرفته و رشد خواهد کرد.»

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت، همیاری و سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت شبکه‌های ماهواره‌ای را نیاز امروز کشور دانست و با تأکید بر تسریع در فرآیند اجرای پروژه‌های فضایی کشور و لزوم تکمیل آن براساس جدول زمانبندی تدوین شده، ابراز کرد: «امیدوارم تا با جلب مشارکت و تشکیل کنسرسیومهای ملی، شبکه زیرساختهای ماهواره‌ای در کشور توسعه یابد.»

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه امروز شاخصهای جدیدی برای پروژه‌های ماهواره‌ای تعریف شده است، گفت: «این فناوری نیز علاوه بر ارائه خدمات کاربردی به جامعه به یک بستر و پلتفرم برای توسعه کسب‌وکار و اشتغالزایی تبدیل شده است که برای رسیدن به این هدف در کشور، همانند حوزه ICT نیاز به ورود جدی بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاری خصوصی داریم.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زمین سازمان فضایی ایران شبکه های ماهواره ای ماهواره ماهواره های مخابراتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۶۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: با تلاش‌های جهادگرانه متخصصان ایرانی، در افق برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور، شاهد خودکفایی و تبدیل شدن ایران به قطب فضایی منطقه خواهیم بود.

وی افزود: با وجود تثبیت فناوری‌ها در برخی حوزه‌ها، تمرکز اصلی بر بازاریابی خدمات فضایی ایران در سطح جهانی، به خصوص در زمینه پرتابگر‌های سبک و ماهواره‌های کوچک است.

زارع پور اظهار داشت : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی کامل و چرخش خودجوش صنعت فضایی، نیازمند سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد :  جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویداد‌های فضایی، به دنبال جذب شرکای بین‌المللی و توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • اولین ارتباط بلوتوثی فضایی برقرار شد