Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@13:44:53 GMT

مراکش:هیچ‌رابطه‌‌رسمی‌بااسرائیل‌نداریم

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۳۶۵۳۹

سخنگوی دولت مراکش این مسئله را تکذیب کرد که عادی سازی در زمینه اقتصادی یا در زمینه‌های دیگر در روابط میان مراکش با اسرائیل صورت گرفته باشد. ناطقان: به نقل از روسیا الیوم، مصطفی الخلیفی، سخنگوی دولت مراکش پنجشنبه شب در کنفرانسی خبری پس از نشست دولت تصریح کرد: درخصوص آنچه که در برخی از گزارش‌ها در مورد صادرات از مراکش به اسرائیل مطرح می‌شود، من تاکید می‌کنم که مراکش هیچ گونه ارتباطات رسمی با اسرائیل ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الخلیفی گفت: شبکه‌های بین‌المللی وجود دارند که از طریق کشورهای دیگر فعالیت می‌کنند تا این مسئله را دور بزنند. هیچ رابطه رسمی میان مراکش و اسرائیل وجود ندارد.

پیشتر رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که صادرات مراکش به اسرائیل طی پنج سال گذشته از پنج میلیون دلار به ۲۵ میلیون دلار افزایش یافته است. منبع: ایسنا برچسب ها: مراکش ، رابطه رسمی ، اسرائیل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مراکش رابطه رسمی اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، فشارهای پارلمانی بر دولت لندن جهت ممنوعیت فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی در حال افزایش است.

این روند در بحبوحه نشانه‌هایی مبنی بر اینکه رژیم اسرائیل قصد دارد قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد را نادیده بگیرد، تشدید شده است- قطعنامه‌ای که این هفته تصویب شد و در آن از همه طرف‌ها خواسته شد به آتش‌بس در غزه متعهد شوند. 

نامه مذکور توسط بیش از ۱۳۰ تن از نمایندگان پارلمان انگلیس خطاب به «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه این کشور نوشته و امضا شده است. هفته پیش نیز دولت کانادا اعلام کرد، تمامی صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند. 

مقام‌های انگلیسی از سوی وزرای دولت در سایه این کشور با فشارهای زیادی در زمینه فروش سلاح به رژیم اسرائیل به دلیل نقض مسائل حقوق بشری رو به رو هستند. مساله‌ای که می‌تواند در نهایت روند فروش تسلیحات انگلیس را دچار تعلیق کند.

نمایندگان امضا‌کننده این نامه استدلال کرده‌اند که تداوم روند «تجارت معمول» جهت صادرات تسلیحات بریتانیا به رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی «کاملا غیرقابل قبول» است.

در نامه مذکور به این موضوع اشاره شده است که دولت لندن در دو حمله پیشین غزه نیز فروش تسلیحات به اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده‌ است. 

نمایندگان پارلمان در این نامه نوشته‌اند: میزان خشونت‌های مرتکب‌شده از سوی ارتش اسرائیل امروز بسیار مرگبارتر از گذشته است با این حال دولت لندن در واکنش موثر به این روند ناکام بوده است. 

با وجود آنکه آمریکا  قطعنامه «آتش‌بس فوری در غزه» را غیرالزام‌آور خوانده است؛ انگلیس چنین تفسیری از قطعنامه مذکور ارائه نکرده است. کامرون در هفته‌های اخیر انتقادات خود از رژیم اسرائیل را تشدید کرده است. 

برخی از انتقادات وزیر امور خارجه انگلیس حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی در قالب یک قدرت اشغالگر به وظیفه خود بر اساس قوانین بین‌المللی جهت تامین آب و غذا برای غیرنظامیان فلسطینی عمل نمی‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم/ درگیری شدید بین بازیکنان فوتسال ایران و مراکش!
  • ببینید | درگیری شدید بین بازیکنان فوتسال ایران و مراکش
  • آلمان به افراد «یهودستیز» حق شهروندی اعطا نمی‌کند
  • فیلم/ درگیری بازیکنان ایران و مراکش
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • براهیم دیاز و سر کار گذاشتن بازیکنان مراکش هنگام عکس گرفتن! / فیلم
  • براهیم، بچه‌ سرتق مراکش! (عکس)‏
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • درخواست نمایندگان پارلمان بریتانیا برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • شیخ نبیل قاووق: آمریکا شریک جنایت‌ها در غزه است