Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیشب در نشست مشترک فعالان اقتصادی شهرستان‌های نور و محمود آباد با اشاره به تدوین سند ایجاد ظرفیت اینترنت اشیا کشور گفت:: با اجرایی شدن این سند تا پایان امسال، مرحله جدیدی از سرمایه گذاری مبتنی بر دانش بومی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نتیجه اجرایی شدن آن علاوه بر رفع نقصان‌های موجود در حوزه ارتباطات، توسعه اقتصادی و رفاه بیشتر مردم را در پی خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت‌های ممتاز و منحصر به فرد مازندران در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، گردشگری، صنایع و نیز راه‌های ارتباطی هوایی، ریلی و دریایی، گفت: با وجود برخورداری مازندران از همه این مزیت‌ها و منابع انسانی دانش آموخته، متاسفانه مردمان این دیار با مشکلات اقتصادی و بیکاری مواجه هستند.

آذری جهرمی افزود: به علت رفتار‌های نادرست و قدرنشناسی نسبت به محیط زیست و منابع طبیعی و نیز استفاده نکردن بهینه از این موهبت خدادادی خسارت‌های جبران ناپذیری به طبیعت مازندران وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه باید به دنبال راهکار مناسب دفع زباله مازندران بود تا این حجم انبوه پسماند در طبیعت و ساحل دریا تخلیه نشود، گفت:در نخستین گام باید سبک زندگی مردم را تغییر داد و نهاد‌های فرهنگی و تشکل‌های مردم نهاد نقش بیشتری ایفا کنند.

وزیر ارتباطات از ظرفیت‌های کم نظیر مازندران را داشتن محصولات تولیدی صادراتی دانست و افزود: این که مدیریت استان برنامه دارد تا میزان صادرات را از حدود ۴۰۰ میلیون دلار در حال حاضر به سه میلیارد دلار تا پایان برنامه ششم برساند، نشانگر شناخت بهینه ظرفیت‌های موجود و اتخاذ نگاه توسعه گرایانه است.

وی گفت: محور‌های ۱۲ گانه اقتصاد مقاومتی و توسعه مازندران می‌تواند محرومیت‌ها را از چهره این استان پاک کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وزیر معین ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی در استان مازندران است.
انتهای پیام/آ

محصولات تولیدی صادراتی از ظرفیت‌های کم نظیر مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف گفت: نمایشگاه امکان تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری، امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از غرفه و شرکت‌های مختلف مازندران در نمایشگاه اظهار کرد: این استان از ظرفیت‌های مناسبی در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های نمایشگاه اکسپو نگاه فرابخشی و فراکشوری به موضوعات است، افزود: این نمایشگاه موجب می‌شود در زمینه‌های صادراتی یکپارچگی مناسبی ایجاد شود.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه ایجاد زمینه‌های صادراتی و توسعه آن، ایجاد اطمینان در کشاورز برای تولید محصول بیشتر است، گفت: از اهداف این نمایشگاه توسعه در زمینه‌های ایجاد شده است و موانع موجود در راه صادرات انواع محصولات تولیدی کشور رفع شود.

نوری با بیان اینکه نمایشگاه تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور فراهم می‌کند، عنوان کرد: در حوزه‌های اقتصادی این نمایشگاه بر روی زنجیره‌های ارزش و به طور طبیعی بر روی زنجیره‌های تامین و ارزش‌آفرین تمرکز کرده است که به نظر دوره آموزشی بسیار خوبی است و فرصت کارآفرینی و توسعه را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید از این نمایشگاه برای آموزش کارآفرینی بهره گرفته تا دانشجویان کارآفرین تربیت شوند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه در مازندران زنجیره‌های مختلفی برای ایجاد ارزش افزوده وجود دارد، گفت: ظرفیت این استان نشان می‌دهد که می‌توان بر روی زنجیره‌های دیگر ارزش در استان نیز سرمایه‌گذاری صورت گرفته و آن را توسعه داد.

کد خبر 749149

دیگر خبرها

  • هدیۀ اینترنت ۳۰ گیگابایتی برای معلمان
  • ببینید | ادعای عجیب وزیر ارتباطات برای گرفتن تماس تصویری بدون اینترنت
  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • بسته ویژه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • تدوین برنامه‌های اجرایی شعار امسال در کار‌های عمرانی مازندران
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴