Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@13:06:24 GMT

ایران تا سال 1404 افزایش دانشجو نخواهد داشت

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۳۷۶۸۳

ایران تا سال 1404 افزایش دانشجو نخواهد داشت

نایب رئیس اتحادیه‌ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان در سال‌های اخیر گفت: ایران تا سال 1404 افزایش دانشجو نخواهد داشت و تعداد فعلی داوطلبان کنکور ثابت خواهد ماند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدحسین طیرانی، نایب رئیس اتحادیه‌ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی کشور با تاکید بر اینکه هر موسسه آموزش عالی غیردولتی‌ می‌تواند پذیرش دانشجو از رشته‌های بدون متقاضی را متوقف ‌کند، عنوان کرد: برای مثال از رشته‌های علوم پایه و کاردانی چندان استقبال نمی‌شود، لذا برخی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی پذیرش دانشجو از آن‌ها را متوقف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی می‌توانند با توجه به امکانات خود تعداد اساتید، داوطلبان و نیازهای کشور رشته‌های جدید تقاضا ‌کنند.

نایب رئیس اتحادیه‌ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی، اضافه کرد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در سال یک یا دو رشته جدید راه‌اندازی می‌کنند که مورد نیاز کشور و داوطلبان باشد، ولی اخیرا شرایط به گونه‌ای است که این موسسات دیگر تمایلی به ایجاد رشته جدید به خصوص در رشته‌های ریاضی و مهندسی که تعداد داوطلبان کاهش یافته است، ندارند.

طیرانی با اشاره به طرح ساماندهی موسسات آموزرش عالی غیردولتی، بیان کرد: در حال حاضر هیچ موسسه‌ آموزش عالی غیردولتی که تعطیل شده باشد یا دانشجو پذیرش نکند، نداریم.

وی افزود: روسای موسسات آموزش عالی غیردولتی از سوی وزارت علوم موظف شده‌اند تا طرح آمایش رشته‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی مناطق مختلف را تهیه کنند. هدف از این طرح بررسی ظرفیت رشته‌ها، امکانات و نیازهای کشور و متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها است.

رییس موسسه آموزش عالی خیام مشهد با اشاره به بازدید مدیر دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم از شرایط عمرانی، رفاهی و آموزشی 11 دانشگاه‌ و موسسه آموزش عالی غیردولتی استان خراسان رضوی، اظهار کرد: ارتقای کیفیت آموزش عالی غیردولتی، صدور مجوز برای رشته‌ها و توقف پذیرش دانشجو در رشته‌های بدون متقاضی، حضور اتحادیه‌ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در جلسات وزارت علوم، تشکیل کارگروه مرکب از اعضای شورای مرکزی این اتحادیه و وزارت علوم برای اصلاح اساس‌نامه و حذف واژه "غیرانتفاعی" از جمله نتایج حاصل از این بازدید بود.

طیرانی در خصوص حذف واژه "غیرانتفاعی"، ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی هنوز در خصوص حذف واژه غیرانتفاعی به نتیجه نرسیده است، ولی امیدواریم در آینده نزدیک تصمیم نهایی در این زمینه گرفته شود.

منبع: ایسنا

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند

رئیس دانشگاه فرهنگیان از بورسیه ۱۰ هزار نفر از دانشجویان کشور توسط دانشگاه فرهنگیان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رجبعلی برزویی؛ رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند، اظهار کرد: امسال 10 هزار دانشجو با بورسیه جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

وی افزود: دانشجویانی که دو سال از تحصیلشان در دانشگاه گذشته است با حداقل شرط معدل و شرایط متعدد برای بورسیه در آموزش و پرورش فراخوان می‌شوند و به عنوان نیروی وزارت آموزش و پرورش حقوق هم دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: این گروه از دانشجویان علاوه بر دروسی که در دانشگاه اصلی خود می‌خوانند، دروس معلمی را در دانشگاه فرهنگیان سپری خواهند کرد و در نهایت صاحب دو مدرک از دانشگاه اصلی و دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور "معلم" می‌شوند

به گزارش تسنیم، دانشگاه فرهنگیان پیش از این از جذب دانشجویان دو مدرکی خبر داده بود براساس این طرح که برای نخستین بار در ایران اجرا می‌شود، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های برتر کشور نسبت به پذیرش دانشجومعلم به طور مشترک اقدام می‌کنند.

بر این اساس این دانشجومعلمان حداقل دوسال از تحصیل خود را در دانشگاه اصلی یا دانشگاه مادر هستند و در آنجا فقط دروس تخصصی را می‌گذرانند و در صورت تایید صلاحیت عمومی آنها  از ابتدای سال سوم  و یا چهارم برای گذراندن دروس تخصصی حرفه معلمی به دانشگاه فرهنگیان منتقل می‌شوند.

این شیوه فعلا در پنج آموزش ریاضی، فیزیک، شیمی زیست‌شناسی و آموزش کودکان با نیازهای ویژه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد