Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»  حسین شیخ‌الاسلام در نشست حقوق بشر آمریکایی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار داشت: آنچه در تاریخ ایالات متحده آمریکا و در میان سردمداران این کشور همواره مشترک بوده این است که همواره با روحیه تکبر و نخوت با سایر دولت‌ها و ملت‌ها برخورد می‌کنند و همین مسئله سبب می‌شود که اگر به تاریخ رجوع کنیم شاهدیم آن‌ها نسبت به بسیاری از تعهدات خود پایبند نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر خارجه بیان کرد: سوابق و تاریخ نیز بیانگر این است که آمریکایی‌ها در ارتباط با ایران همواره رویکرد ثابتی داشته‌اند و این مسئله در دوران رژیم پهلوی و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت بوده است.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه جنایات متعددی از سوی آمریکا علیه ملت ایران صورت گرفته است، بیان کرد: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد مصوبه‌ای به‌نام کاپیتولاسیون بودیم که اتباع آمریکایی را به ایرانی‌ها برتری می‌داد و نمونه یک ظلم و جنایت آشکار بود.

وی خاطرنشان کرد: در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شاهدیم که آن‌ها از هیچ جنایتی فروگذار نکردند و از سویی در جنگ تحمیلی از صدام و رژیم وی حمایت کردند و در ابعاد دیگر نیز مانند ساقط‌کردن هواپیمای مسافربری جنایات خود را علیه ایران ادامه دادند.

مشاور وزیر خارجه عنوان کرد: علاوه بر این در سطح سازمان‌های بین‌المللی نیز شاهدیم همین روحیه نخوت و تکبر در میان سران آمریکایی وجود دارد؛ برای مثال آن‌ها در تعامل با سازمان ملل برای خود در قبال سایر دول و ملت‌ها حق وتو که یک‌طرفه است را قائل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها پشت پرده گروه‌های تکفیری و راه‌اندازی آن‌ها هستند، اظهار داشت: براساس اعترافاتی که از سوی خود سران این کشور صورت گرفته آن‌ها در تشکیل داعش و القاعده نقش داشته‌اند تا از این طریق وحدت میان مسلمانان و تمدن اسلامی را مورد هدف خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نیز در این نشست اظهار داشت: ظاهر بسیاری از واژگانی که آمریکایی‌ها به‌کار می‌گیرند زیبا و فریبنده است اما در باطن آن‌ها در حد شعار باقی مانده و بسیار پوچ و تهی هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: کلماتی مانند حقوق‌بشر که از سوی آمریکایی‌ها به کار گرفته می‌شود بسیار فریبنده است و باید توسط نسل جوان ما مورد تبیین قرار بگیرد و پشت پرده این شعارها و گفتمان‌ها روشن شود.

پژمانفر ادامه داد: امروز شاهدیم که در تمامی دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آن‌ها از هیچ تلاشی برای ضربه‌زدن و خدشه‌دار کردن جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکرده‌اند که البته با هوشیاری و بصیرت ملت به اهداف خود نرسیده‌اند.

وی گفت: رویکرد اصلی باید این باشد که ذات و ماهیت بسیاری از شعارهای آمریکایی مثل حقوق‌بشر و یا آزادی برای نسل جوان ما تبیین شود تا با ماهیت واقعی این واژگان و کارکرد آنها آشنا شوند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: سیاست شیخ الاسلام نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • سابقه دانشگاه جندی شاپور به دانشگاه تهران منضم شد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • پیروزی بدون جنگ
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم