Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید علی‌اصغر حسن زاده در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد:«بارالها در حالی از تو توفیق توبه و بعد شهادت می‌خواهم که به عجز و ناتوانی خود اقرار می‌ورزم، زیرا که هیچ قدرتی بر قدرت تو غلبه نمی‌یابد.» ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات

 به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا, روزگاری رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره) در مورد وصیت نامه شهدا می‌فرمود: «این وصیت‌نامه‌‏هایى که این عزیزان می‌نویسند مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

50 سال عبادت کردید، و خدا قبول کند، یک روز هم یکى از این وصیت‌نامه‏ ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید.» چند سال پیش بود که رهبر معظم انقلاب هم در یکی از دیدارهای رسمی‌شان به خواندن وصایای شهدا توصیه داشتند.

ایشان در این زمینه فرمودند: «این وصیت‌نامه‌هایی که امام می‌فرمودند بخوانید، من به این توصیه‌ ایشان خیلی عمل کرده‌ام. هرچه از وصیت‌نامه‌های همین بچه‌ها به دستم رسیده - یک فتوکپی، یک جزوه - غالباً من اینها را خوانده‌ام؛ چیزهای عجیبی است. ماها واقعاً از این وصیت‌نامه‌ها درس می‌گیریم. این‌جا معلوم می‌شود که درس و علم و علم الهی، بیش از آنچه که به ظواهر و قالب‌های رسمی وابسته باشد، به «حکمت معنوی» - که ناشی از  نورانیت الهی است - وابسته است. آن جوان خطش هم بزور خوانده می‌شود، اما هر کلمه‌اش برای من و امثال من، یک درس راهگشاست و من خودم خیلی استفاده کرده‌ام...وقتی معنویت هست، دلها مجذوب آن می‌شود. وقتی دل‌ها مجذوب شد، نیروها به دنبال دل‌ها و اراده‌ها حرکت می‌کند. وقتی این‌طور شد، بزرگ‌ترین قدرت‌ها نمی‌توانند یک ملت را شکست بدهند. برادران! این واقعیت در ایران اتفاق افتاد؛ بزرگ‌ترین قدرت‌های دنیا نتوانستند ایران را شکست بدهند.» اعجازهای نهفته در کلام این مردان خدا گنجینه‌ای از حکمت آن‌هاست که میدان جهاد در راه خدا به آن دست یافتند. مرور خطوط این وصایا ضروری است.

شهید علی‌اصغر حسن زاده متولد سال 1350 بود که در سن 16 سالگی در 26 مهر سال 66 در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد. در ادامه وصیت‌نامه این شهید والامقام را می‌خوانید:

ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان الهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون. (توبه 111)

ستایش مخصوص خداوند رحمن و رحیم است. و حق اوست، آنچنان‌که لایق اوست. و پناه می‌برم بخدا از بدی و شر نفس خود، زیرا که نفس امر کننده به بدی است مگر آنکه پروردگار رحم کند.

و پناه می‌برم به او از شر شیطان که گناهی بر گناهم بیفزاید. بارالها از تو می‌خواهم که دینم را اصلاح نمایی که دین نگهدار کار من است و آخرتم را اصلاح کن زیرا که آن جای دایمی من می‌باشد، بارالها درحالی بسویت هجرت می‌نمایم که بارگناه بر دوشم سنگینی می‌نماید و در این حال قراردارم و از تو می‌خواهم که دستم را بگیری و بسوی خود عروجم دهی، بارالها در حالی از تو توفیق توبه و بعد شهادت می‌خواهم که به عجز و ناتوانی خود اقرار می‌ورزم، زیرا که هیچ قدرتی بر قدرت تو غلبه نمی‌یابد و همیشه اینطور است که رحمانیت بالاتر از هر چیزی بوده ­است.

خدایا پناه می‌برم به تو آن هنگامی که (توبل السرایر) می‌شود و پرده‌ها کنار می‌رود و آشکار می‌شود نهان نفس هر شخصی آنگاه دیده خواهدشد، که هر شخصی در مقابل نعمات الهی به چه مقدار ناسپاسی نموده ­است.

خداوندا توبه می‌کنم از بدی‌ها و زشتی‌هایی که مرتکب شدم، بارالها در حقیقت وجودم اینگونه می‌گذرد که در این روزها خود را بیش از همیشه شرمندۀ وجود مقدست می‌بینم، پس بارالها حال که توفیق شهادتم دادی و اجازت دادی تا از مقربان درگاهت قرار گیرم، از تو می‌خواهم که توبه دانا به این بنده عاصی را در راهت قبول نمایی.

بارالهی از تو می‌خواهم که گناهانم، که موجب پرده پوشی بین من و تو شده را به رحمتت ببخشایی، بارالها درحالی بسویت می‌آیم که سیاهی اعمالم جلوی چشمانم را تیره نموده ­است و قدرت ایستادگی در مقابل معاصی را از من سلب نموده ­است. ای کریمی که رحمتت بر هر فرد گناهکاری روی می‌آورد تا او را بسویت بکشاند، از تو می‌خواهم که رحمت پر واسعه خود را شامل حال من نیز گردانی، در راهی که در پیش گرفته­ام از تو می‌خواهم بحق آقا ابی عبدالله ما را نیز بر خوان سفره خویش جای دهی و برای رسیدن به این مقصود رضایت پدر و مادر و تمام افرادی که بر من حقی دارند و بنده در ادای آن بازمانده‌ام و یا قصوری داشته‌ام، دعای آمرزش طلب این بنده پرتقصیر خدا را دارم.

به بال دعا به آسمان باید رفت 

افتاده زپا از این جهان باید رفت

گر خواهی که به قرب جانان برسی

با ترک سرو نثار جان باید رفت

علی‌اصغر حسن زاده

انتهای پیام/

R1405/P1439/S4,38/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم ستاره رئال: نمی‌خواهم اینجا بمانم!

به گزارش "ورزش سه"، سبایوس در پنجره نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته تصمیم گرفت که قراردادش با رئال مادرید را تمدید کند و امیدوار بود که بتواند فرصت بازی بیشتری در این فصل تحت هدایت کارلو آنچلوتی به دست آورد.

اما شرایط به هیچ وجه مطابق انتظار این بازیکن پیش نرفت و عملکرد خوب بازیکنان رئال در خط میانی باعث شد که فرصت بسیار کمی برای حضور در میدان به او برسد و به نظر می‌رسد که همین موضوع باعث عصبانیت و ناراحتی شدید او از وضعیتش در رئال شده است.

نشریه رلوو خبر داده است که این ستاره اسپانیایی از اینکه فرصت کافی برای حضور در میدان پیدا نکرده بسیار ناامید و ناراحت است و اطرافیان او شروع به بررسی گزینه‌های دیگری کرده‌اند که این بازیکن برای فصل آینده در اختیار دارد.

این در حالی است که مدیران رئال مادرید هیچ تمایلی به فروش سبایوس ندارند و تنها در صورتی نظرشان را تغییر خواهند داد که پیشنهاد بسیار هنگفت و قابل توجهی برای این بازیکن دریافت کند. گفته می‌شود که اصلی‌ترین مشتری او اتلتیکو مادرید است توافق بین این دو باشگاه برای انجام این انتقال کمی دشوار به نظر می‌رسد.

دیگر خبرها

  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • آرنه اسلوت: لیورپول فرصتی است که نمی‌خواهم از دست بدهم؛ می دانم فاینورد موافقت می‌کند
  • وصیت هوادار استقلال و واکنش نکونام؛ با پرچم دو ستاره دفنم کنید! + عکس
  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • سرمربی مس رفسنجان: بازی سنگینی مقابل پیکان داریم
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • رانگنیک: باید ببینم بایرن را می‌خواهم یا نه!
  • پائز: قلب بازیکنان را می‌خواهم
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • خشم ستاره رئال: نمی‌خواهم اینجا بمانم!