Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران -ايرنا- رييس انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان معتقد است که شرايط امروز اين صنعت ناشي از رکود در صنعت احداث ساختمان و نبود تقاضاست که متولي آن دولت محسوب مي شود.

` سيد محمد اتابک ` در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: مشکل نبود زير ساخت براي صادرات، هزينه سنگين حمل و نقل، نبود پروتکل هاي اقتصادي و اعمال تعرفه هاي اضافي به صادر کنندگان و مشکل جدي نقل و انتقال وجه ناشي از صادرات به عنوان دغدغه هاي فعالان اين بخش است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: دولت فاکتورهاي مزبور را مي تواند با برنامه ريزي لازم به نفع توليد کشور هدايت کند و با اعطاي وام هاي ارزي ضمن کمک به تجهيز و نوسازي واحد هاي توليدي، امکان صادرات را فراهم سازد .
به گفته اتابک شرايط امروز براي شمار زيادي از واحد هاي توليدي بگونه اي رقم خورده که قادر به حفظ 50 درصد از توليد قبل از تحريم نيستند، اما کارخانه هاي توليد سيمان در دوره تحريم ضمن افزايش توليد، طرحهاي توسعه را به مورد اجرا گذاردند .
اتابک تصريح کرد: توليد کنندگان سيمان با وجود تلاش هاي ارزنده براي تداوم فعاليت، در اعطاي وام هاي ارزي جايگاهي ندارند و درعين حال، بهاي تغيير پايه پولي کشور از توليد کنندگان طلب مي شود.
رييس انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان همچنين گفت: چنانچه صنعتگران مسئول اقتصاد کلان کشور هستند، پرداخت بهاي پايه پولي کشور درست است و منطق دارد که تحمل زيان بکنيم، اما درصورتي که دولت شرايط اقتصاد کلان را برنامه ريزي مي کند، آنگاه اخذ وام ارزي بعد از تغيير پايه پولي از توليد کنندگان به معني تعطيلي کارخانه ها و معضلات اجتماعي بعدي آن است .
وي افزود: سال 1393 براساس ميانجيگري وزارت صنعت بدليل زمستان سرد و کمبود گاز، با وزارت نفت توافق شد که کارخانه هاي سيمان تعطيل شوند، تا گاز به مشترکين خانگي برسد، اين توافق مورد تاييد وزارتخانه هاي صنعت، معدن وتجارت، نفت و انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان قرار گرفت، به موجب آن اختصاص 29 ميليون دلار ناشي از اين توافق به صنعت سيمان مورد پذيرش قرار گرفت .
اتابک خاطرنشان کرد : قرار بود برابر توافق وجه مربوطه نقدي پرداخت يا با تهاتر از طريق گاز مصرفي در مدت 6 ماه در حساب کارخانه ها عمل شود و اين موضوع در بيستم تيرماه 1394 به رييس سازمان برنامه وبودجه توسط وزير نفت اعلام شد، اما تاکنون با گذشت بيش از سه سال نه تنها به توافق و نامه مربوطه عمل نشده، بلکه گاز کارخانه ها هم بدليل بدهي قطع مي شود .
وي گفت: کارخانه هاي سيمان از دولت انتظار دارند که نسبت به تهاتر طلب آنها با بدهي به شرکت گاز اقدام شود تا اين موضوع مانع از لطمه زدن به اعتماد ميان توليد کنندگان و دولت شود .
رييس انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان افزود: چنانچه قرار است حمايتي از توليد صورت گيرد، دولت به تعهداتش عمل کند و ايجاد تقاضا نمايد، توليد بيش از اين از حاکميت درخواستي ندارد.
به گزارش ايرنا، پيش از اين اعلام شده است 71 کارخانه سيمان ظرفيت بيش از 80 ميليون تن دارند، اما علاوه بر چالش مصرف داخلي، مشکل صادرات دارند.
اقتصام ** 1559** 1701
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ روند فناوری که آینده صنعت خودروسازی را شکل می‌دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، خودروسازان برای ماندن در کورس رقابت، باید بطور جدی در زمینه نرم‌افزاری پیشرفت کنند چرا که کار مبتنی بر اَبر بیش از هر زمان دیگری در صنعت خودرو اهمیت یافته است.

در این گزارش به شش روند فناوری اشاره می‌کنیم که در آینده نزدیک، خودرو‌ها را متحول خواهند کرد.

*برقی سازی

برقی سازی خودرو‌ها در سال‌های اخیر شتاب قابل توجهی پیدا کرده است و بدون شک یکی از مهم‌ترین روند‌ها در صنعت خودروسازی خواهد بود. هر روزه خودروسازان بیشتری در حال سرمایه گذاری در توسعه وسایل نقلیه برقی برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای راه حل‌های حمل و نقلی سازگار با محیط زیست هستند.

از جمله «جنرال موتورز»، «ولوو»، «جگوار لندرور» و «استون مارتین»، قصد دارند در آینده‌ای قابل پیش بینی کاملا برقی شوند. «فولکس واگن» تا پایان سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۲.۲ میلیارد دلار برای راه اندازی برنامه ریزی شده حدود ۷۰ مدل برقی طی ۱۰ سال آینده سرمایه گذاری کرد.

تغییرات اقلیم، تولیدکنندگان خودرو را مجبور به ارائه فناوری‌های محرکه جدید به بازار می‌کند به طوری که تا سال ۲۰۳۰ باید ۱۱۶ میلیون وسیله نقلیه برقی در سرتاسر جهان وجود داشته باشد که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ ده برابر افزایش می‌یابد.

 

*رانندگی خودکار

خودروسازان و شرکت‌های فناوری، سرمایه گذاری هنگفتی را برای توسعه خودرو‌های خودکار انجام می‌دهند. دولت آلمان در حال حاضر بیش از دوازده پروژه آزمایشی در زمینه رانندگی خودران را تامین مالی می‌کند در حالی که در آمریکا بیش از ۸۰ شرکت در مجموع ۱۴۰۰ خودروی خودران را مورد آزمایش قرار می‌دهند. در پکن، «Pony.ai» و «Baidu» تاکسی‌های بدون راننده را راه اندازی کرده اند.

پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ خودرو‌های خودران یک دهم ترافیک جاده‌ها را تشکیل دهند. خودرو‌های خودران با استفاده از حسگرها، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قادر خواهند بود تا موقعیت‌های ترافیکی پیچیده را به طور مستقل مدیریت کنند.

 

*واقعیت توسعه یافته( VR /AR/ MR)

این روزها، تولید کنندگان خودرو از واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت ترکیبی (MR) که در مجموع به عنوان واقعیت توسعه یافته (XR) شناخته می‌شوند به طور فزاینده‌ای استفاده می‌کنند. به این معنی که محققان و طراحان می‌توانند نمونه‌های اولیه  خود را از هر مکانی در دنیا  طراحی کنند.

این باعث صرفه جویی در مواد، زمان و هزینه می‌شود. یک نمونه اولیه واقعی می‌تواند بیش از ۵۲۵ هزار دلار هزینه داشته باشد و ساخت آن چندین هفته طول بکشد و در نتیجه طرحی ایجاد شود که به سختی اجازه هرگونه تغییری را می‌دهد. با استفاده از یک مدل دیجیتال، جزئیات را می‌توان به سرعت طی تنها چند روز بدون متحمل شدن هزینه‌های اضافی تغییر داد. یکی از پرچم داران این حوزه «مرسدس بنز» است.

*اتصال

با اتصال وسایل نقلیه به اینترنت، خودرو‌ها می‌توانند با محیط خود ارتباط برقرار کنند. در نتیجه، خودروسازان باید به طور فزاینده‌ای مانند شرکت‌های نرم افزاری فکر کنند. با یکپارچه سازی سیستم‌های اطلاعات سرگرمی، عملکرد‌های کمک راننده و ارتباطات بی سیم، خودرو‌ها می‌توانند بلادرنگ با سایر وسایل نقلیه، سیستم‌های کنترل ترافیک و سرویس‌های ابری تعامل داشته باشند.

این خدمات شخصی سازی شده، داده‌های ترافیکی بلادرنگ و ادغام فناوری‌های خانه هوشمند را امکان پذیر می‌کند. همچنین گروه هدف خودروسازان را گسترش می‌دهد. تمرکز دیگر روی راننده نیست، بلکه روی همه سرنشینان است. مشتریان آینده چه با تماشای فیلم یا خواندن کتاب، می‌خواهند به صورت دیجیتالی در اتومبیل خود سرگرم شوند.

طراحان خودرو نیز از مزایای کار شبکه‌ای بهره می‌برند. در آینده، طراحان خودرو به طور کامل در فضای ابری برای طراحی کارآمد وسایل نقلیه‌ی فردا، از راه دور همکاری خواهند کرد. بنابراین، تخصص نرم افزاری عمیق به یک تمایز کلیدی برای تولیدکنندگان خودرو تبدیل خواهد شد.

 

*برنامه ریزی یکپارچه کارخانه

تغییرات اقلیم به خودروسازان اجازه نمی‌دهد فرآیند‌های برنامه ریزی طولانی برای کارخانه‌های آینده داشته باشند. آنها محکوم به سرعت و کارآمدی هستند.

با برنامه ریزی کارخانه‌ای یکپارچه، همه کسانی که در ساخت و ساز نقش دارند در فضای ابری گرد هم می‌آیند تا کارخانه‌های خودرو و باتری آینده را طراحی کنند. «پورشه»، «e.GO» یا «Northvolt» به برنامه ریزی کارخانه‌ای یکپارچه برای نمایش دیجیتالی تمام جزئیات کارخانه در مدل سازی اطلاعات ساختمان مرکزی (BIM) متکی هستند.

 این شامل یک نمایش دیجیتالی از تمام معاملات، از ربات تا خط تولید است. همه طرف‌های درگیر در ساخت و ساز در این مدل گرد هم می‌آیند: معماران، برنامه ریزان کارخانه، پیمانکاران، کارشناسان مونتاژ، متخصصان حفاظت در برابر آتش و سایر مقامات.

طرح ها، داده‌ها و اطلاعات آنها همگی به هم مرتبط هستند از جمله هزینه ها، تامین کنندگان، مواد و اندازه منطقه. فرآیند‌های هماهنگی و تغییر در یک مدل مرکزی اتفاق می‌افتد و باعث افزایش کارایی و صرفه جویی در زمان می‌شود.

*هوش مصنوعی

در مقایسه با سایر فناوری ها، هوش مصنوعی (AI) هنوز در مراحل اولیه است. اما به زودی هوش مصنوعی خواهد آمد و بازار را زیر و رو خواهد کرد.

متخصصان پیش بینی می‌کنند هوش مصنوعی نقش فزاینده‌ای در طراحی خودرو و شکل گیری سیستم حمل و نقل آینده خواهد داشت و طراحان بهتری به بازار خودرو معرفی خواهد کرد.

هوش مصنوعی می‌تواند ایده‌هایی را مطرح کند که طراحان انسانی به آن فکر نمی‌کنند، همین امر در مورد طراحی مولد مبتنی بر هوش مصنوعی نیز صدق می‌کند. با کمک الگوریتم ها، هوش مصنوعی می‌تواند هزاران طرح را بر اساس پارامتر‌های از پیش تعریف شده بسازد. سپس طراح، گزینه‌های جایگزین را بررسی کرده و طرح را اصلاح می‌کند. مثلا، تویوتا از این فناوری برای طراحی یک قاب برای صندلی ماشین سبک‌تر و پایدارتر استفاده کرد.

 

این روند‌ها نحوه کار طراحان، مهندسان و سازندگان را به شدت تغییر خواهد داد. این تغییر نیازمند ارتباطات ظریفی از سوی مدیریت است تا نیروی کار را در مسیر تغییرات تحول افرین قرار دهد. گذشته از تمام راه حل‌های نرم افزاری که کارشناسان باید در آینده به آنها مسلط شوند، مدیریت تغییر باید مهمترین ابزار برای همه مدیران صنعت خودرو باشد تا توانمندی بیشتری را در جاده‌های فردا قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶ روند فناوری که آینده صنعت خودروسازی را شکل می‌دهند
  • قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند
  • تشکیل کارگروه مشترک دولت و انبوه‌سازان برای رفع مشکل مسکن
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • ایجاد فضای رقابتی و تنظیم‌گری در صنعت خودرو با تسهیل در واردات
  • نماینده مجلس:دولت رئیسی کاری کرده که حتی شرکتهایی که کار دانش بنیان نمی کنند، خودشان را دانش بنیان جا می زنند