Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از چند سال پیگیری و گمانه‌زنی سرانجام سازمان بنادر و دریانوردی مقدمات انجام سفرهای دریایی در بنادر شمالی ایران را فراهم کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، محمد راستاد، مدیرعامل این سازمان، اعلام کرده است که پس از ثبت تجربه‌های موفق در گردشگری دریایی در بنادر جنوبی ایران، این بار سازمان بنادر به دنبال آن است که شرایط را برای آغاز به کار  شناورهای مسافری و گردشگری در بنادر شمالی کشور فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس برنامه‌ریزیهای صورت گرفته  شده بندر انزلی به عنوان نخستین محل برای انجام سفرهای گردشگری دریایی در خزر مشخص شده است و در صورت پیگیری مقدمات لازم امکان آن وجود دارد که در دیگر بنادر ایران نیز در این حوزه اقدامات جدیدی صورت گیرد.

هادی حق شناس، معاون سازمان بنادر و دریانوردی نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید این خبر اعلام کرد که احتمالا مسیر ابتدایی گردشگری دریایی از اسکله بندر انزلی تا بندر کاسپین فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که هر چند تنها حدود ۱۰ مایل طول دارد، اما برای نخستین بار  فضا را برای جابه جایی مسافران دریایی فراهم می‌کند.

به گفته وی با توجه به شرایط خاص دریای خزر و مواج بودن آن در سال‌های گذشته با وجود تقاضا امکان برقراری مسیرهای دریایی برای مسافران وجود نداشت، اما با پیگیری‌های صورت گرفته این مسیر آغاز  کار است و در صورت انجام شدن سرمایه‌گذاری های لازم شاید بتوان به شکل دادن به دیگر مسیرها نیز  فکر کرد.

حق شناس درباره احتمال انجام سفرهای بین‌المللی در دریای خزر نیز، خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه این دریا نسبت به انجام سفرهای دریایی  همواره نگاهی مثبت داشته‌اند، اما شرایط زیر ساختی و شناورهای موجود برای  اوضاع خاص خزر چندان مناسب نبوده است، اما در صورتی که سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد، به نظر می‌رسد که کشورهای حاشیه دریای خزر از این موضوع استقبال خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام درياي خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۸۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در عملیات‌های یاد شده حدود ۲ هزار اقلام مصرفی جذب کننده مواد نفتی از سطح دریا و هشت هزار و ۸۰۰ لیتر امحاء کننده ترکیبات هیدروکربنی مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: از جمله اقدام‌های برجسته در فرایند پیشگیری و مقابله با آلودگی دریایی استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ می‌توان به عملیات گسترده امحاء و جمع آوری آلودگی نفتی در اثر نشت نفت از یکی از خطوط لوله نفتی در آب‌های بندر گناوه اشاره کرد.

شکیبی نسب ادامه داد: آماده سازی بارج مخصوص جمع آوری و ذخیره مواد زائد نفتی و راه اندازی شناور تخصصی مقابله با آلودگی نفتی با نام دریا پاک یک و همچنین برگزاری مانورهای متعدد مقابله با آلودگی‌های نفتی از دیگر اقدام‌های برجسته برای اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سال گذشته و در راستای اشاعه فرهنگ محیط زیست دریایی برای کودکان، پس از تدوین مطالب متناسب با سن جامعه هدف چهار جلد کتاب چاپ و در بین دانش آموزان توزیع شد.

وی اظهار کرد: در راستای اشاعه فرهنگ محیط زیست دریایی فعالیت‌های فرهنگی متنوع مانند تدوین و چاپ کتاب کودک، پاکسازی سواحل استان، خلق شخصیت‌های عروسکی متناسب برگرفته از کتاب‌های چاپ شده و برگزاری نمایش عروسکی در دستور کار قرار دارد.

شکیبی نسب ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به تخصیص یک دستگاه کامیون با مخزن هفت هزار لیتری و استقرار آن در بندر بوشهر جهت دریافت مواد زائد از کشتی‌های متردد در این بندر بود.

شکیبی نسب ادامه داد: از هدف‌های آتی در زمینه حفاظت از محیط زیست دریایی و افزایش توان عملیاتی در آب‌های استان می‌توان به ارتقا تجهیزاتی شناور تخصصی مقابله با آلودگی شناور دریا پاک یک اشاره کرد.

وی گفت: همچنین این شناور به تجهیزات لازم جهت رسیدگی به دریانوردان در زمینه فوریت‌های پزشکی تجهیز خواهد شد.

کد خبر 6091319

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان – 8 اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان