Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مراسم اختتاحیه سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر سراسر کشور صبح امروز، 15 تیرماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.
در آغاز این مراسم حامد علیزاده، قاری بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداخت.
همچنین در ادامه محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: خدا را شاکریم که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری مقام معظم رهبری کشوری داریم که فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز در پیش از همه فعالیت‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش افتخار می‌کنیم که خدمت‌گزار حوزه قرآن برای دانش‌آموزان و فرهنگیان هستیم، تشریح کرد: معمولا برای انتخاب استان میزبان وجود شرایط مناسب جهت زیارت، سیاحت و فعالیت‌های ارزشی و تفریحی، وجود افراد شاخص، توانمند و عاشق خدمت‌گزاری و آمادگی استان از نظر زیرساخت‌های اجرایی در نظر گرفته می‌شود.


مسیب‌زاده با اشاره به اینکه سعی کردیم بهترین‌ها را برای متسابقان تهیه کنیم، تصریح کرد: برای برگزاری این مسابقات افراد زیادی به ما کمک کردند و خرسندیم که در چنین فضاهایی دانش‌آموزان قرآنی پرورش می‌یابند زیرا در نظام جمهوری اسلامی حرف اول و آخر را قرآن می‌زند.

همچنین در بخش دیگر این مراسم علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: بهترین مسیری که می‌تواند ما را به سعادت برساند قرآن است پس شما دانش‌آموزان قرآنی باید قدردان این نعمت که در مسیر کلام الهی قرار گرفته‌اید، باشید.


وی با بیان اینکه دانش‌آموزان زیادی در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند اما توقیق حضور در عرصه‌های قرآنی را ندارند، ابراز کرد: از میزبانی متسابقان در مشهد از منظر خادم قرآن بودن و میزبانی از زائران امام هشتم(ع) افتخار می‌کنیم زیرا این عوامل نصیب هرکسی نمی‌شود و همیشه این نگاه معنوی در استان خراسان رضوی حاکم است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قرآن تنها راه رسیدن به آرامش است، ابراز کرد: تنها رسیدن به سعادت انسان و زدودن همه بیماری‌های باطنی در عرصه زندگی، قرآن است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی مسابقات قرآن اختتامیه مسابقات سی و ششمین دوره سراسر کشور پسران قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۳۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری

همایش تجلیل از معلمان نمونه چهارمحال و بختیاری با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، فرخشهر، بن و سامان و جمعی از مسئولین استانی در تالار فرهنگ شهرکرد برگزار شد.

در این آیین با حضور ۴۰۰ نفر از معلمان منتخب آموزش و پرورش، از ۵۳ نفر از معلمان نمونه شهرستان‌ها و مناطق استان تجلیل بعمل آمد.

احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، فرخشهر، بن و سامان در این همایش از تامین ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی کشور برای تخصیص به آموزش و پرورش خبر داد.

وی گفت: ارتقای سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از نیم به سه درصد از مهمترین دستاورد‌های مجلس یازدهم بود.

راستینه با اشاره به تصویب طرح مالیات بر ارزش افزوده برای حمایت از فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی دانش‌آموزان اضافه کرد: این طرح در برنامه هفتم تصویب شده است و ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به توسعه فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان اختصاص داده شده است تا یک جهش بزرگ برای فعالیت ورزشی دانش‌آموزان برداشته شود.

وی گفت: پارسال از محل این اعتبارات در سطح مدارس استان ۸۰ زمین چمن مصنوعی و ۱۲ سالن ورزشی ایجاد شد و امسال نیز کلنگ خوابگاه دانش‌آموزی ۵۰۰ نفری در مجموعه ورزشی شهدای دانش‌آموز استان با اعتباری بیش از هزار میلیارد ریال (۱۰۰ میلیارد تومان) به زمین زده می‌شود.

بیشتر بخوانید

روزی برای معلم+فیلم

محسن حسین‌میرزایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش گفت: معلمان درس ارزشمند در مسیر زندگی و روشنی بخش زندگی برای دانش‌آموزان هستند.

وی افزود: معلمان در تربیت نیروی انسانی و نیروی کار برای آینده کشور نقش مهم و اثرگذار دارند.

حسین‌میرزایی گفت: ایران اسلامی و استان به پیشرفت و تعالی نخواهد رسید، مگر اینکه به این باور برسیم وحدت، وفاق و همدلی رمز پیشرفت و تعالی است.

وی ادامه داد: معلمی شغل نیست، معلمی یک هنر است و قدرشناسی از معلمان ضروری است و توجه به آموزش و پرورش توجه به آینده خود، استان، کشور و فرزندانمان است.

در این همایش از جعفر عالیپور، سلمان رستمی از معلمان نمونه کشوری، سیده سارا بخشایش معلم نمونه، فرخنده رحیمی در بخش کیفیت بخشی، فاطمه نجفی معاون نمونه استان، مریم توکلی مربی پرورشی نمونه از کوهرنگ، اکرم پیرایش مراقب سلامت، فرشاد احمدی، مشاور نمونه استان، مرجان مدرس آموزگار نمونه استثنایی و همچنین معلمان نمونه منطقه‌ای تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری
  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی