Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسيما ، مرکز خراسان رضوی ، سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد افزود: با مصرف بیش از اندازه، چشمه ها و قناتها کم آب و شور می شوند و زمین نشست می کند و با فرونشست زمین در نقاط مختلف، تاسیسات خطوط انتقال انرژی، آب، گاز و ساختمانها دچار حوادث ناگواری میشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد علایی گفت: اگر اسراف نکنیم در خصوص جیره بندی و قطعی آب هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: دولت طرحی برای سازگاری با کم آبی دارد و کارگروههایی در این ارتباط در استانها تشکیل شده اند. در هر کارگروه در هر حوزه و شهرستان منابع، مصارف و برنامه مدونی تعریف شده است و به زودی این برنامه عملیاتی می شود.

وی همچنین با تشکر از شهرداری مشهد بخاطر حذف چمنهای پرآبخواه و همچنین سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برای استفاده صحیح و بجای آب در امور زراعت افزود: باید در همه حوزه ها آب را درست و بجا مصرف کنیم و دولت هم مصمم است صرفه جویی را از خود آغاز کند.

علایی گفت: بنا بر گزارش سازمان جهاد کشاورزی 76 هزار هکتار صیفی و جالیز در سطح خراسان رضوی کشت می شودکه در مجموع 988 میلیون مترمکعب آب مصرف می کند.

ویافزود: اگر همین کشت در گلخانه انجام شود فقط 80 میلیون مترمکعب آب نیاز خواهد داشت. در این صورت 900 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مشهد فرونشست نماز جمعه آب خشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی

دریافت 53 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6091380

دیگر خبرها

  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی