Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آخرین تحولات میدانی از جنوب سوریه حاکیست، پیشروی نیرو‌های ارتش پس از به شکست رساندن مذاکرات توسط گروه‌های تروریستی، در محور‌های مختلف استان درعا همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، آخرین تحولات میدانی از جنوب سوریه حاکیست، پیشروی نیرو‌های ارتش پس از به شکست رساندن مذاکرات توسط گروه‌های تروریستی، در محور‌های مختلف استان درعا همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع میدانی در گفت‌وگو با میزان به جزئیات پیشروی‌های نیرو‌های سوری اشاره کرد و گفت: نیرو‌های سوری با وارد کردن ضربات سنگین به عناصر تروریستی در حال پیشروی به سمت مرز‌های مشترک با اردن هستند.

این منبع میدانی با بیان این که نیرو‌های ارتش سوریه در ساعات آینده به مرز‌های اردن خواهند رسید، افزود: در جریان درگیری‌ها مناطق مهم «مخافر ۷۱، ۷۲، ۷۳، ۷۴، ۷۵، ۷۶، ۷۷، ۷۸، ۷۹» از اشغال عناصر تروریستی خارج شد.

نیرو‌های ارتش سوریه پس از پاکسازی شهرک راهبردی «صیدا» به پیشروی‌ها در این محور ادامه دادند و با عقب راندن عناصر تروریستی توانستند خود را به شهرک مهم «نعیمه» در شمال شرق شهر درعا برسانند.

اگر نیرو‌های ارتش سوریه بتوانند شهرک «نعیمیه» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و به کنترل خود در بیاورند، حومه شهر شهر درعا به طور کامل پاکسازی می‌شود؛ در حال حاضر خبر‌ها از فشار گسترده نیرو‌های سوری بر تروریست‌ها در این محور حکایت دارد.

در جریان عملیات نیرو‌های ارتش در این محور، ده‌ها تن از عناصر تروریستی از جمله چند سرکرده میدانی بنام‌های «محمد المحامید و محمد قاسم الکسور الحریری» به هلاکت رسیدند.

به گزارش میزان، عملیات نیرو‌های ارتش سوریه در شهر درعا در نزدیکی محله» درعا البلد» به کندی پیش می‌رود؛ تروریست‌ها در این محور به سلاح‌های پیشرفته از جمله موشک‌های ضد زره مجهز هستند و وجود تونل‌ها هم سرعت پیشروی‌ها را در محله‌های مرکزی و جنوبی کم کرده است.

همزمان با عملیات نیرو‌های سوری در محله‌های مختلف شهر درعا، عناصر تروریستی در شهرک‌های «معربه، جمرین، خربا و غصم» در حومه جنوب و جنوب شرق شهر درعا آمادگی خود را برای مصالحه اعلام کردند.

در جریان عملیات نیرو‌های ارتش سوریه در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۸۷ کیلومتر مربع دیگر از مساحت‌های اشغالی آزاد شد و حدود ۷۶ روستا و شهرک از اشغال عناصر تروریستی خارج شده است؛ شهرک «صیدا، مزارع الشرعه، پایگاه پدافند هوایی و تیپ ۳۸ ارتش» از جمله مناطق مهمی به شمار می‌آیند که روز گذشته به کنترل نیرو‌های سوری درآمدند.

به گزارش میزان، مجموع مساحت تحت کنترل ارتش سوریه در استان درعا به حدود ۶۸ درصد رسیده است؛ در حال حاضر نیرو‌های سوری از محور شمالی با گذرگاه مرزی «نصیب» حدود ۱۱ کیلومتر فاصله دارند و از محور جنوب شرقی هم در ۴ کیلومتری این گذرگاه قرار دارند.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات سوریه نیروهای سوری استان درعا سوریه ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۰۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی،بعدازظهر ۶ اردیبهشت، ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به‌دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور بازگردانده شدند.


دیگر خبرها

  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • برد موشک‌های حزب‌الله برای رسیدن به هر نقطه‌ای از اسرائیل کافی است
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • بازبینی گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی!
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش