Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این مراسم بیانیه ای توسط باربرد گلشیری پسر هوشنگ گلشیری، الهه خسروی همسر محمدرضا رستمی (خبرنگار) و همچنین مینا اکبری به نمایندگی از بنیاد کیارستمی خوانده شد که در ذیل می خوانید؛

در بند یک این بیانیه آمده: قصور پزشکی رخ داده در روند درمان عباس کیارستمی شد تاکید دوباره‌ای است بر بی‌توجهی به مسئولیت حرفه‌ای می باشد و صادرکنندگان این رای به شکل دیگری تداوم بی‌مبادلاتی در ساختار پزشکی و درمانی کشور را تایید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بند دو این بیانیه هم آمده است: در جایی که ادله محکم در پرونده پزشکی عباس کیارستمی به شکل روشنی نقش اشتباهات پزشک معالج را اثبات می‌کند، تشخیص پنج درصد قصور برای پزشک خاطی، انتشار این پیام به آحاد مردم است که احقاق حق بیمار از پزشک بی‌مسئولیت، افسانه‌ای بیش نیست.

در بند سه هم تاکید دوباره‌ای بر ارائه گزارش کامل از روند درمان عباس کیارستمی در بیمارستان «جم» شده که علی رغم وعده‌ها و قول‌های که از سوی وزیر بهداشت داده شده تاکنون اتفاق نیفتاده است.

در بند چهار آمده: درج شدن حکم توبیخ پزشک خاطی در نشریه سازمان نظام‌پزشکی با توجه به اینکه مدت هاست منتشر نمی شود نوعی دهن‌کجی سازمان‌یافته‌ای به افکار عمومی است.

در بند پنجم بیانیه‌ آمده است: این حق هر شهروندی است که از سابقه پزشک معالج خود آگاه باشد. با این حال سوءپیشینه پزشکان با اینکه اطلاعات محرمانه نیست بعد از سه سال از پرونده آن‌ها پاک می‌شود تا نه‌تنها در اختیار عموم قرار نگیرد بلکه از چشمان قضات هم پنهان بماند.

در بند ششم بیانیه آمده است: بدون شک هدف دوستداران عباس کیارستمی از پافشاری بر ادامه روند حقوقی پرونده و حمایت گروه‌های مختلف مردم از آن‌ها صرفا مقابله با شخص یا بیمارستان خاصی نبوده و نیست. اینکه حقوق بیماران در مراکز درمانی به عنوان سرفصلی مهم در ساختار سلامت کشور مورد بازبینی و بازنگری قرار بگیرد، دستاورد مهمی است که توسط کسانی که در این دو سال پیگیر پرونده پزشکی عباس کیارستمی بودند حاصل شده است.

بند هفتم با تاکید بر اینکه "همه ما بر این نکته صحه می‌گذاریم که تعداد پزشکان دلسوز که با سخت‌ترین شرایط در درمان بیماران می‌کوشند در این سرزمین کم نیست" در عین حال آورده است: اما نظام‌پزشکی ایران مانند هر نظامی که توانایی‌های انسانی در آن دخیل هستند از اشتباه مبرا نیست و درگذشت عباس کیارستمی آخرین ضایعه به خاطر خطای پزشکی نخواهد بود. به همین خاطر احمد کیارستمی در نظر دارد به زودی با رونمایی از سایت «عافیت» امکانی فراهم کند تا مردم تجربه خود را از مواجهه با پزشکان مختلف، بیمارستان‌ها و نهادهای درمانی در این فصل به اشتراک بگذارند و یکدیگر را در انتخاب پزشک برتر سال یاری رسانند.

از جمله هنرمندان و چهره‌هایی که در این مراسم حضور داشتند می‌توان به اصغر فرهادی، سیروس الوند، بهمن فرمان‌آرا، همایون ارشادی، رضا کیانیان، رضا درمیشیان، محسن امیریوسفی، پریسا بخت‌آور، مسعود کیمیایی، تهمینه میلانی، سیروس الوند، محمد علی نجفی، الهام پاوه‌نژاد، سیف الله صمدیان، مصطفی زمانی، سحر دولتشاهی، حبیب رضایی، بابک کریمی، حامد بهداد، هوشنگ گلمکانی، نیکی کریمی و ... اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عباس کیارستمی فیلم سالگرد سینما کارگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک در شیراز
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد