Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@04:07:25 GMT

می‌توانیم تالاب انزلی را تا سال 1400 احیا کنیم

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۴۱۱۲۰

می‌توانیم تالاب انزلی را تا سال 1400 احیا کنیم

رییس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه تالاب انزلی فقط مختص گیلان نیست و یک ثروت ملی است، تصریح کرد: می‌توانیم تالاب انزلی را بین 3 تا 4 سال احیا کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عیسی کلانتری، امروز در حاشیه بازدید از تالاب انزلی، گفت: احیای تالاب انزلی از مهمترین کارهای سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید رویکرد بسیار مطلوبی در حفاظت از محیط زیست کشور دارد، افزود: علیرغم همه مشکلات شاهد بودیم، دولت دریاچه ارومیه را از نابودی نجات داد یا با شیوع بیماری لکه سفید، میگوی جنوب کشور در حال نابود شدن بود و با انجام اقداماتی جدی،طی یک ماه این بیماری از بین رفت.

وی گفت: امروز طرحی توسط محققین دانشگاه اصفهان ارائه شد. با اجرای این طرح در ابتدا 3 هزار هکتار در بخش غربی تالاب انزلی احیا خواهد شد. براساس این طرح با کمتر از 3 درصد از هزینه‌های احیای تالاب که پیش از این برآورد شده بود، می‌توانیم تالاب را بین 3 تا 4 سال احیا کنیم.

کلانتری یادآور شد: تالاب انزلی به دلیل آلودگی آب‌های ورودی شامل پسماند شهری و کشاورزی حالت بی‌هوازی پیدا کرده و تقریبا 90 درصد تالاب انزلی از بین رفته است. البته حداکثر تا دو هفته دیگر تکلیف متقاضی مجری احیای تالاب مشخص می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به معضل پسماند در استان‌های شمالی خاطرنشان کرد: باید وضعیت پسماند شمال کشور را از سایر استان‌های کشور جدا کنیم.

کلانتری با بیان اینکه شمال کشور در اثر پسماند در حال از بین رفتن است، گفت: ظرف سه سال آینده باید مشکل پسماند استان حل شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی

با شور و شوق فراوان، آرش مال در تاریخ سوم خرداد ۱۴۰۳ در منطقه آزاد انزلی افتتاح خواهد شد. این مجتمع تجاری نتیجه‌ی سال‌ها تلاش مداوم و برنامه‌ریزی دقیق است که با هدف ارتقاء سطح اقتصادی و فرهنگی منطقه و افزایش جذابیت‌های گردشگری استان گیلان طراحی شده است. آرش مال به عنوان یک نماد اعتباری برای منطقه آزاد انزلی و شهروندان گیلانی، قرار است محیطی مملو از فرصت‌های نوین تجاری و تفریحی ارائه دهد که می‌تواند به تحولی بزرگ در الگوی خرید و سبک زندگی مردم منجر شود.

در طول سال‌های گذشته، تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای به سرانجام رساندن این پروژه صورت گرفته است. از جذب سرمایه‌گذاران بزرگ داخلی و خارجی گرفته تا همکاری با طراحان و معماران برجسته، هر قدم با دقت فراوان برداشته شده تا اطمینان حاصل شود که آرش مال نه تنها به یک مرکز خرید معمولی تبدیل نشود، بلکه به یک مرکز جامع تجاری، فرهنگی و تفریحی مبدل شود که می‌تواند به عنوان قلب تپنده اقتصاد منطقه آزاد انزلی عمل کند.

همچنین، این افتتاحیه تنها آغاز راه است؛ برنامه‌های ما برای آینده آرش مال همچنان ادامه دارد. ما می‌دانیم که مسیر توسعه و پیشرفت این مجموعه بی‌پایان است و با هر گام، خدمات و امکانات جدیدی به آن افزوده خواهد شد تا نیازهای رو به رشد گردشگران و شهروندان را برآورده سازد. آرش مال نه تنها یک مرکز خرید است، بلکه باید به مکانی برای پیوندهای اجتماعی و فرهنگی تبدیل شود که افتخار آن متعلق به همه شهروندان خواهد بود.

ما در آرش مال، مفتخریم که این مسیر را در کنار شما طی کنیم و با اطمینان به آینده‌ای روشن، دعوت می‌کنیم تا در این سفر هیجان‌انگیز با ما همراه باشید.‌ همراهان عزیز، آرش مال در روز افتتاحیه خود، شاهد برگزاری یک فستیوال بزرگ خواهد بود که بی‌شک، به یکی از به‌یادماندنی‌ترین رویدادها در منطقه آزاد انزلی تبدیل خواهد شد. این فستیوال با برنامه‌های متنوع و جذابی همچون نمایش های زنده، برنامه های هنری، نمایش های فرهنگی و فعالیت‌های تفریحی برای همه سنین، قرار است تجربه‌ای منحصر به فرد برای بازدیدکنندگان ایجاد کند.‌

‌این فستیوال نه تنها فرصتی برای تفریح و خرید است، بلکه می‌تواند به عنوان محرکی برای توسعه گردشگری و تجارت در منطقه نیز عمل کند. ما امیدواریم که شما در این روز بزرگ همراه ما باشید و شاهد آغاز دوران جدیدی در تاریخ منطقه آزاد انزلی باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

دیگر خبرها

  • درخشش زیر نظر مسعود: این مرادی مهارناپذیر
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • فدراسیون فوتبال ۳۵۰ میلیون تومان دیگر به جیب زد!
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • اقدام بشردوستانه سرمربی ملوان در انزلی
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • عیدی: حیف شد 3 امتیاز از دستمان رفت