Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی سیف مشاور عالی اجرایی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: سازمان اورژانس کشور برای ارتقای کیفیت خدمات و به روز رسانی تجهیزات خود برنامه‌ ریزی‌های خوبی را طبق اساسنامه و دستورالعمل انجام داده است.

وی افزود: از زمان تدوین اساسنامه و ساختار سازمان اورژانس فعالیت‌های جدیدی در این دستگاه خدمت رسان به مردم آغاز شده و علت این امر ایجاد شرایط جدید و زمینه‌های متفاوت در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکیل کارگروه های تخصصی برای حل چالش‌های اورژانس کشور

مشاور عالی اجرایی سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: رؤسای اورژانس پیش بیمارستانی و مدیران حوادث دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با هدف رفع مشکلات و هم اندیشی بیشتر در جهت اجرای هرچه بهتر دستورالعمل‌ها جلسات متفاوتی را برگزار کرده‌اند.

سیف تأکید کرد: تشکیل کارگروه مختلف برای رفع مشکلات فراروی اورژانس یکی از اقدامات مهم محسوب می‌شود به طوری که برای رفع چالش اورژانس‌های پیش بیمارستانی و چالش‌های به کارگیری نیروی انسانی و الزامات اساسی، کارگروه‌های مرتبط تشکیل شده است.

وی ادامه داد: امروزه جابه‌جایی بیماران مختلف در بیمارستان‌ها بر اساس شرایط جدید یک موضوع با اهمیت محسوب می‌شود و سازمان اورژانس در این زمینه و در جهت کاهش زمان رساندن بیمار به مراکز درمانی کارگروه جداگانه‌ای را تشکیل داده است.

مشاور عالی اجرایی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: یکی از موضوعات مهم جذب نیروهای داوطلب در سازمان اورژانس کشور  است و در این راستا سازمان برای به کارگیری داوطلبان برنامه ریزی‌های خوبی را انجام داده است.

رفع کمبودهای اورژانس در دستور کار

سیف گفت: سازمان اوژانس در خصوص تجهیزات پزشکی، آمبولانس، هدایت و انتقال بیماران همچنین رفع کمبودها برنامه ریزی‌های خوبی را انجام داده است.

وی یادآور شد: بر اساس شرایط اقلیمی باید استانداردها به خوبی تدوین و رعایت شود و سازمان اورژانس به دقت این گونه مسائل را رصد و بر اساس آن برای خدمت رسانی به مردم برنامه ریزی می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه

حسین رنجبران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگارخبرگزاری صدا و سیما افزود: سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون جزو مستثنیات از اتصال به حساب واحد خزانه محسوب می‌شود و در مواد قانونی ۳۹ و ۷۶ قانون محاسبات کشور بر این موضوع تاکید شده است.وی ادامه داد: بر این اساس این سازمان از مصادیق شرکت‌های بیمه مورد بحث مواد ۳۹ و ۷۶ قوانین کشور مصوب سال ۱۳۶۶ بوده است و از افتتاح حساب بانکی نزد حساب خزانه و واریز درآمد‌های خود به حساب خزانه معاف است.

                                                                                            

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

رنجبران گفت: سازمان بیمه سلامت بر اساس این قوانین نیازی نیست به حساب واحد خزانه متصل شود که این موضوع در بند (ب) ماده ۱۷ قانون برنامه ششم و در بند (الف) ماده ۲۰ قانون احکام دائمی هم تاکید شده است و به تایید وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه رسیده است.وی گفت: مادامی که دستگاه‌های اجرایی مشمول مواد قانونی مذکور هستند انتقال حساب به حساب خزانه الزامی نیست و این موضوع در قانون بودجه ۱۴۰۲ هم آمده است بنابراین سازمان بیمه سلامت از انتقال حساب به خزانه معاف است، اما ما همه حساب‌های خود را در قالب حساب خزانه انتقال دادیم به صورت کاملا ۱۰۰ درصدی منابع و واریزی‌های این سازمان از طربق بانک مرکزی و خزانه صورت می‌گیرد. معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در خصوص ورودی‌های منابع سازمان بیمه سلامت ۱۰۰ درصد از حساب خزانه استفاده می‌شود و در بحث مصرف از بانک عامل از مواد قانونی مذکور استفاده تا کاربیش از ۵۲ هزار موسسه درمانی با سرعت بیشتر انجام شود.وی گفت: ۱۳ هزار داروخانه با بیمه سلامت در ارتباط هستند و برای چابک سازی از بانک عامل استفاده کردیم و اینکه این سازمان به وقت پرداخت موسسات را انجام می‌شوهد و رسوب منابع ندارد به علت ارتباط با بانک عامل است.وی افزود: در سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب بیمه سلامت واریز شد و همچنین ابتدای امسال واریز دیگری داشتیم که هفته قبل با بررسی اسناد و پرداخت‌هایی که صورت گرفت موجودی حساب به صفر رسید.وی گفت: نیمی از مردم کشور بیمه شده بیمه سلامت هستند و تبصره ماده ۳ در احکام دائمی تصریح کرده است موسسات اعتباری و شرکت‌های بیمه دولتی مادامی که از شمول مواد ۳۹ و ۷۶ قانون محاسبات عمومی مستثنی هستند از رعایت مفاد این ماده نیز مستثنی هستند.رنجبران تاکید کرد: دربرنامه ششم و احکام دایمی نیز مصوبه هیات دولت سیزدهم، بیمه دولتی از اتصال حساب به خزانه مستثنی شد که همان موقع از بیمه مرکزی استعلام گرفته شد و بیمه مرکزی به خزانه کشور اعلام کرد سازمان بیمه سلامت بر اساس مواد قانونی ماهیت دولتی دارد.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در حوادث با هلال‌احمر بی‌نظیر است / فعالیت ۳ میلیون داوطلب
  • حسینی در صدر ۶ داوطلب برتر جمعیت هلال احمر کشور در سال ۱۴۰۲
  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند