Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ پاسدار مهدی زراعتخواه  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به نیازسنجی در مناطق کم برخوردار در حاشیه شهر مشهد و محدوده استحفاظی سپاه ناحیه حر با هماهنگی‌هایی که توسط حوزه ۶ حضرت رقیه (س) این ناحیه صورت گرفت، دهمین طرح جهادی سفیران سلامت توسط قرارگاه شهید علیمردانی جهت ویزیت رایگان افراد معسر و نیازمند در مدرسه ابوذر غفاری منطقه رسالت مشهد در روز جمعه از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ بعدازظهر اجرا گردید

فرمانده سپاه ناحیه حر مشهد افزود: در این طرح جهادی که به عنوان طرح سفیران سلامت شناخته شده است؛ خدماتی در زمینه‌های پزشکی عمومی و غربالگری، ارتوپد، دندان پزشکی، روانشناسی، گفتار درمانی و مشاوره حقوقی در دوبخش خواهران و برادران به افراد معسر و نیازمند این منطقه ارائه گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسین رضا بخشی مسئول قرارگاه شهید علیمردانی در ادامه گفت: این قرارگاه از سال ۹۱ به وسیله جمعی از جوانان بسیجی دانشگاهی و حوزوی با رویکرد جهادی و با اجرای فعالیت‌های عمرانی درمناطق محروم استان خراسان رضوی و شهر‌هایی همچون سبزوار، کلات و تربت جام شروع به فعالیت نمود .
وی افزود: ازجمله فعالیت‌های این قرارگاه می‌توان به فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، تبلیغی، کارآفرینی و بهداشت و درمان اشاره کرد.

حسن رضا بخشی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: به صورت ویژه به حاشیه شهر مشهد رسیدگی شود گفت:تصمیم این قرارگاه برآن شد که فعالیت‌های قرارگاه شهید علیمردانی به صورت مستمر در حاشیه شهر مشهد صورت بگیرد و از اردیبهشت پارسال که طرح سفیران سلامت راه اندازی گردید و تا یک سالگی این طرح بالغ بر ۱۸ هزار نفر خدمات ویزیت رایگان و داروی رایگان را دریافت کردند.
بخشی افزود: در دهمین طرح سفیران سلامت که در امروز برگزار گردید ۴۰ نفر از پزشکان و کادر پزشکی و پرستاری و ۲۵ نفر کادر اجرایی خدمات خود را ارائه کردند و هزینه دارو و درمان تخصصی ارائه شده ۱۵۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.
در حاشیه این مراسم به مناسبت هفته عفاف و حجاب، دوخت چادر رایگان توسط بسیجیان حوزه ۶ حضرت رقیه (س) سپاه ناحیه حر مشهد انجام شد و همچنین اجرای برنامه‌های متنوع و برگزاری مسابقه ویژه کوکان و نوجوانانی که همراه والدین خود دراین طرح حضور داشتند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.
 بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه کننده ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر یک نفر)، ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بالای ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین ۲ درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری از نمایشگاه وجشنواره سلامت در بندرعباس
  • میزبانی نمایشگاه و جشنواره سلامت از شهروندان
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت