Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهرداد میرزایی معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با پیگیری‌های مسئولان و تخصیص به موقع اعتبارات، عملیات لایروبی این ۲ بندر در هفته آینده آغاز می‌شود و در مدت سه سال تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های مکرر صیادان، مسئولان محلی، استانی و کشوری اقدامات خوبی برای آغاز اجرای لایروبی اسکله‌های صیادی بریس و رمین در اسفند سال گذشته انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای لایروبی بنادر صیادی بریس و رمین پارسال مناقصه برگزار و پیمانکار تعیین و حتی تجهیز کارگاه هم انجام شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان دلیل آغاز نشدن عملیات اجرایی این طرح در ماه‌های گذشته را نبود اعتبار عنوان کرد.

میرزایی با اشاره به اینکه بندر بریس بیش از ۷۰ درصد دچار رسوب شده و دهانه ورودی حوضچه آن مسدود شده است، خاطرنشان کرد: این بندر برای پهلوگیری لنج و قایق در هنگام جزر غیر قابل استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: نبود لایروبی سبب ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای جامعه صیادی در بندر بریس شده به طوری که لنج‌های صیادی به بندر پسابندر عزیمت کردند و با فشار تراکم بالا آن بندر هم دچار مشکلات جدی شده است.

قائم مقام شیلات سیستان و بلوچستان گفت: قبلا در سال ۱۳۸۱ عملیات لایروبی بندر بریس انجام شده بود.

وی اظهار داشت: این بندر به دلیل نبود دستک رسوب گیر مجددا از حدود هفت سال قبل دچار رسوب شده به طوری که هم اینک برای بهره برداری از آن مشکل داریم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: بندر صیادی بریس در سال ۱۳۷۱ به بهره برداری رسیده و با داشتن ۶ تعاونی صیادی و ۳۹۱ فروند شناور قایق و لنج، حدود چهار هزار نفر صیاد به طور مستقیم در آن مشغول بکار هستند.

میرزایی تصریح کرد: مدیریت بهره برداری از این بندر که در فاصله ۵۵ کیلومتری چابهار قرار دارد به تعاونی‌های صیادی واگذار شده است.

وی اظهار داشت: بندر بریس دارای بازوی فرعی به طول ۹۵ متر، موج شکنی به طول ۵۹۴ متر و حوضچه‌ای با وسعت ۱۲ کیلومتر است.

وی به اهمیت اشتغالزایی در بندر رمین اشاره کرد و افزود: بندر صیادی رمین در سال ۱۳۷۱ به بهره برداری رسیده و با داشتن سه تعاونی صیادی، ۲۱۲ فروند شناور قایق و لنج، حدود ۲ هزار و ۴۰۰ صیاد به طور مستقیم در آن مشغول بکار هستند.

وی خاطرنشان کرد: این بندر در فاصله ۱۲ کیلومتری مسیر چابهار - گواتر قرار دارد و مدیریت بهره برداری از آن نظیر سایر بنادر ماهیگیری به تعاونی‌های صیادی واگذار شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات سیستان و بلوچستان گفت: بندر رمین دارای بازوی فرعی به طول ۲۲۴ متر، موج شکنی به طول ۷۸۸ متر و حوضچه‌ای به وسعت ۱۲ کیلومتر است.

میرزایی ادامه داد: بندر رمین بیش از ۸۵ درصد دچار رسوب شده و در هنگام جزر بیش از ۶۰ درصد آن خشک و غیر قابل استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ع

آغاز عملیات لایروبی بنادر رمین و بریس چابهار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات سازمان بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان

مصطفی زینتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از طرح بهسازی معابر روستایی در ۱۰ روستای شهرستان دامغان خبر داد و ابراز کرد: طرح بهسازی معابر مناطق قهاب رستاق و دامنکوه امسال با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

وی گفت: سال گذشته طرح بهسازی در شش روستا با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال شامل آسفالت معابر و خیابان و جدول گذاری اجرا شده است.

رئیس بنیاد مسکن دامغان همچنین بین کرد: عملیات بهسازی در روستاهای حسن آباد و فرات در جنوب دامغان شامل ۱۱ هزار متر مربع آسفالت و جدول گذاری با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال به پایان رسید.

زینتی با بیان اینکه جلوگیری از جاری شدن روان آب‌ها و تسهیل در تردد و رفت و آمد از مهمترین اهداف اجرای طرح بهسازی در روستاها است، بیان کرد: بهسازی معابر روستایی در زمره مطالبات جدی مردم محسوب می‌شود.

کد خبر 6096801

دیگر خبرها

  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود