Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه پیشنهادی را برای ساخت و توسعه مشترک یک زیردریایی هسته‌ای در هند ارائه داد که این پیشنهاد می‌تواند به لحاظ هزینه برای نیروی دریایی هند بسیار مقرون به صرفه باشد.

ایکانومیک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد طرف روسی پیشنهاد انتقال تمام مالکیت معنوی برای ساخت و طراحی یک نمونه اولیه زیردریایی را ارائه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیشنهاد بدان معناست که هیچ محدودیتی برای تعداد زیردریایی‌های که در این پروژه ساخته می‌شود، وجود ندارد.

بر اساس طرح پروژه مشترک، هر دو کشور یک نمونه اولیه زیردریایی را با هزینه کمتر از 200 میلیون دلار طراحی می‌کنند و پس از آن دانش فنی و اسناد مرتبط با آن به یک کارخانه کشتی‌سازی هند انتقال خواهد یافت. چنین پروژه‌ مشترکی قطعا سطح همکاری روسیه و هند را ارتقا خواهد داد و سبب حفظ آن برای چندین دهه خواهد شد. این پروژه می‌تواند جایگزینی برای مناقصه خرید شش فروند زیردریایی دیزل الکتریکی باشد که برای نیروی دریایی هند در حدود 10 میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.

خبرگزاری اسپوتنیک از طریق یک منبع حاضر در چندین پروژه مهم استراتژیک این پیشنهاد را مورد تائید قرار داد. این منبع آگاه به اسپوتنیک اعلام کرد این تصمیم احتمالا پیش از نشست سالانه، که قرار است در اکتبر امسال برگزار شود، اتخاذ گردد.

هند تاکنون دو زیردریایی هسته ای را از روسیه اجاره کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت

چین اولین زیردریایی نظامی مجهز به فناوری روز جهان را که قرارداد ساخت آن ۹ سال پیش با پاکستان امضا شده بود، تحویل اسلام‌آباد داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروهای مسلح پاکستان، یک فروند از ۸ زیردریایی که قرار است توسط چین آماده شود، طی سفر فرمانده نیروی دریایی پاکستان به چین، تحویل اسلام‌آباد داده شد.

ارتش پاکستان دریافت اولین سفارش زیردریایی نظامی خود از چین را گشایش راهی جدید در همکاری‌های قوی دو کشور عنوان کرد.

براساس قراردادی که دو کشور در جریان سفر رئیس جمهور چین به پاکستان در سال ۲۰۱۵ امضا کردند، ۴ فروند زیردریایی نظامی در چین و ۴ فروند دیگر آن نیز در کارخانه کشتی سازی پاکستان در بندر کراچی آماده خواهد شد.

برپایه این قرارداد دفاعی که با هدف انتقال تکنولوژی به امضا رسیده است، دو طرف در خصوص ساخت هشت زیردریایی «کلاس هنگور» به توافق رسیدند.

زیردریایی کلاس هنگور قادر به انجام ماموریت های مختلف بر اساس دستور العمل های عملیاتی است. این زیردریایی بسیار پیشرفته و غیرقابل رهگیری، مجهزترین سلاح ها و حسگرها را داراست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی