Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@03:40:36 GMT

کمبود 4 هزار مگاواتی برق در استان تهران

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۴۲۶۴۵

کمبود 4 هزار مگاواتی برق در استان تهران

استاندار تهران از کاهش 28 درصدی نزولات آسمانی در این استان خبر داد و گفت: استان تهران با کمبود 4 هزار مگاوات برق مواجه است.

به گزارش مشرق، محمدحسین مقیمی ظهر امروز در حاشیه افتتاح پروژه آب‌رسانی به روستاهای کلاک و یدره از توابع شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق گزارش‌ها، 86.8 درصد از روستاهای استان تهران از آب مطمئن برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آب آشامیدنی تعدادی از روستاها زیر نظر شوراها یا به‌صورت هیأت امنایی مدیریت می‌شود که از قدیم آب‌رسانی را انجام می‌دادند؛ در این زمینه، شرکت آبفای روستایی نیز در امر تصفیه و کلرزنی و همچنین نظارت کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

قطع برق اطلاع‌رسانی می‌شود

استاندار تهران گفت: همه روستاهای استان تهران به‌نوعی از آب‌رسانی بهره‌مند هستند، اما باید به‌مرور 13 درصدی که جزو شبکه مطمئن ازنظر پایداری سیستم نیستند به مجتمع‌های آب‌رسانی تبدیل شوند.

مقیمی در خصوص وضع ذخیره آب در کشور تصریح کرد: امسال در کل کشور با کمبود بارندگی مواجه بودیم و در استان تهران 28 درصد کمبود نزولات آسمانی نسبت به سال قبل داشته‌ایم؛ با مدیریتی که در بخش کشاورزی و شرب در حال انجام است، سعی کرده‌ایم تا با کمترین مشکلات مواجه شویم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش آب شرب از مردم خواسته‌ایم که در مصرف صرفه‌جویی کنند و از دستگاه‌های دولتی خواسته‌ایم که 20 درصد از مصرف خود را تقلیل دهند که خوشبختانه هم مردم و هم دستگاه‌های دولتی رعایت می‌کنند.

استاندار تهران با اشاره به مصرف برق بیان کرد: با توجه به اینکه آب پشت بعضی از سدها کم است و نیروگاه‌های آبی نمی‌توانند در حد ظرفیت برق تولید کنند، حدود چهار هزار مگاوات کمبود برق در این نیروگاه‌ها داریم که باید این کمبود را مدیریت کنیم.

مقیمی ساعت پیک مصرف در شهرستان‌ها را متفاوت دانست و افزود: در زمان پیک باید مصرف برق را به حداقل برسانیم و لازم است که شهروندان از وسایل الکترونیکی که برق زیادی مصرف می‌کنند، استفاده نکنند.

وی در خصوص تغییر ساعت کار اداری دستگاه‌ها در استان تهران گفت: همه دستگاه‌های دولتی باید سیستم‌های سرمایشی خود را تا ساعت 13:30 خاموش کنند و شرکت نیرو در این خصوص نظارت خواهند کرد که اگر دستگاهی رعایت نکند، با قطعی برق مواجه خواهد شد.

استاندار تهران اضافه کرد: امیدواریم با مدیریتی که نسبت به مصارف آب و برق انجام می‌دهیم، با کمبود انرژی مواجه نشویم تا مجبور شویم که قطعی داشته باشیم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی استاندار تهران قطعی برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین گفت: اورژانس قزوین با کمبود نیروی ۱۲۰ نفری مواجه است و در ۶ ماه گذشته وضعیت تغییری نکرده است، نیروهای جدیدی هم که جذب شده‌اند در واقع تبدیل وضعیت هستند که تعداد خاصی بر نیروی انسانی مورد نیاز ما اضافه نشده و موضوع نداشتن نیروی خانم همچنان مشکل ماست.

حسن اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این موضوع که بیشترین مشکلات حوزه اورژانس در زمینه کمبود نیروی انسانی و منابع مالی و اعتباری خلاصه می‌شود، اظهار کرد: این موضوع تنها مشکل استان قزوین نیست بلکه همه استان‌های کشور با این مسئله مواجه هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۲ موتورلانس به ناوگان قزوین اضافه شده که پشتیبان پایگاه‌ها هستند و به خاطر کمبود نیرو هنوز نتوانسته‌ایم بر تعداد موتورلانس‌ها اضافه کنیم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: از حدود سه سال پیش مشکلات بیشتر هم خودشان را نشان داده‌اند چراکه با کمبود منابع مالی و انسانی روبه‌رو شده‌ایم و اگر بخواهیم به طور ریشه‌ای به این موضوع بپردازیم باید گفت که یکی از مشکلات عدم استقلال سازمان و زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی بودن است.

وی بیان کرد: شاید استقلال سازمان بتواند تا حدودی مشکلات را حل کند، ما بخشی از منابع و اعتبارات مورد نیاز خود را از سازمان و وزارتخانه دریافت می‌کنیم و بخشی را از دانشگاه علوم پزشکی ولی متأسفانه چون مبالغ قابل توجه نیست همیشه به خدمت‌دهنده‌ها که عمده آن تعمیرگاه‌ها هستند مغروض هستیم، از سال ۱۳۹۶ متأسفانه یک آمبولانس هم به واسطه تحریم‌ها وارد کشور نشده است.  

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • کمبود معلم در مدارس مازندران نخواهیم داشت