Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

انتقاد نقویان از حمید رسایی

یک پژوهشگر دینی درباره نوشته های یکی از نمایندگان پیشین مجلس شورای اسلامی درباره نامه قدردانی فرمانده سپاه قدس ایران از مواضع رییس جمهوری در برابر آمریکا گفت: نباید با چنین مطالبی به حیثیت نظام خدشه وارد کرد.در پی انتشار نامه «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران به رییس جمهوری، «حمید رسایی» نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت: به تاریخ که نگاه می کنم. امثال اشعث کندی و ابوموسی اشعری یک عمر به امام علی (ع) خون دل دادند، یکی دوبار هم در حرف و نه در عمل، مواضع درست داشتند، اما مالک اشتر برای دست بوسی از آنها دستپاچه نشد.در همین پیوند، «ناصر نقویان» امروز (جمعه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ادعاها مخالف ندای وحدتی است که رهبر معظم انقلاب بارها بدان تاکید داشته اند.وی گفت: این گونه مطالب به منزله توهینی است به تصمیم های کلان نظام؛ زیرا سردار سلیمانی مورد اتفاق و وفاق همگان است و همه به این شخصیت بزرگ احترام می گذارند.این پژوهشگر دینی افزود: نباید جایگاه سردار سلیمانی را که برای دفاع از کشور و نظام جمهوری اسلامی همه وجوه شخصیت و شأنیت خویش را به عرصه آورده است، با چنین ادعاهایی خدشه دار کرد.

هلند دو کارمند سفارت ایران را اخراج کرد

خبرگزاری رویترز روز جمعه به نقل از یک سخنگوی سرویس اطلاعات و امنیت هلند (AIVD) از اخراج دو فرد مرتبط با سفارت ایران در این کشور خبر داد.سرویس اطلاعاتی هلند که با نام «اَوید» شناخته می‌شود، از اخراج دو نفر از وابستگان سفارت ایران از این کشور خبر داد.رادیو فردا مدعی شده که این خبر حدود 2 ماه بعد از پخش شدن شایعاتی در خصوص اخراج چند نفر از کارکنان سفارت ایران از آمستردام، رسانه‌ای شده است.سخنگوی اَوید صرفاً به گفتن این مطلب اکتفا کرده که «2 نفر از وابستگان سفارت ایران از هلند اخراج شده‌اند؛ اطلاعات بیشتری در این زمینه نمی‌توانیم ارائه دهیم.» وی از ارائه هرگونه اطلاعات بیشتر در این رابطه خودداری کرد.

فتوای جنجالی آیت الله بیات زنجانی درباره ارز دولتی به حجاج

آیت‌الله العظمی بیات زنجانی در پاسخ به به استفتائی پیرامون اختصاص ارز دولتی به حجاج بیت‌الله الحرام تاکید کرد:« مطابق نصّ قرآن کریم حج برای کسانی‌ است که دارای استطاعت مالی و بدنی باشند؛ بنابراین اگرکسی مستطیع نیستحج برای او واجب نیست؛ دولت نیز مکلّف نیست زمینه استطاعت فوق را فراهم کند و بالطبع اگر اولویّت‌های مصرف ارز رعایت نشود که دولت مکلّف است آنها را رعایت کند، تخصیص دادن چنین ارزهایی معلوم نیست مشروع باشد.»/ایلنا

فتوای جنجالی آیت الله بیات زنجانی درباره ارز دولتی به حجاج

سید حسین موسوی نماینده گیلان در شورای عالی استان‌ها گفت: اغلب مدیران استان از کسی حرف‌شنوی ندارند در غیر این‌صورت چرا باید این همه از منابع طبیعی استان برداشت شود و صدای کسی هم درنیاید؟ برای مثال برداشت بی‌رویه شن و ماسه از رودخانه‌های امامزاده اسحاق و ابراهیم چه معنایی دارد؟ چرا هر روز باید شاهد قطع درختان جنگل‌های امامزاده ابراهیم و شفت باشیم؟ اگر یک روستایی برای تامین معاش خود یک درخت را ببرد خیلی زود اداره منابع طبیعی استان با او برخورد می‌کند اما شاید باورتان نشود افرادی که معلوم نیست چه کسانی و از کجا هستند؛ روزانه 10 الی 50 وانت چوب از جنگل برداشت می‌کنند و کسی هم جلوی آنها را نمی‌گیرد!/ ساعت24

احتمال توافق پوتین و ترامپ بر سر خروج نیروهای ایرانی از سوریه

خبرگزاری بلومبرگ نوشت: پوتین و ترامپ ممکن است در جریان دیدار یکدیگر در هلسینکی درباره خروج نیروهای ایرانی از خاک سوریه به توافق برسند. بلومبرگ با اشاره به اینکه مسکو در عین حال درباره این موضوع در حال رایزنی با تهران است نوشت: رهبران روسیه به صورت ابتدایی با خواسته های آمریکا و اسرائیل که خواهان خروج نیروهای ایرانی از جنوب سوریه و جایگزین کردن آن با نیروهای دولتی سوریه هستند موافقت کرده اند. دیدار میان ترامپ و پوتین ۱۶ جولای برابر با ۲۵ تیرماه در هلسینکی فنلاند برگزار می شود/شفقنا

حمید استیلی هم ممنوع التصویر شد!

در ادامه تصمیمات عجیب و غریب صدا وسیما مدیران این رسانه حمید استیلی را ممنوع التصویر کردند. ماجرا از آن قرار است که شهرداری منطقه 16 (نازی آباد) برای برگزاری جشنی در روز 15 تیرماه 97 از تمام قهرمانان این منطقه دعوت بعمل آورده است، اما از آنجا که مراسم یاد شده پخش زنده تلویزیونی دارد به برگزار کننده اعلام کرده اند از دعوت حمید استیلی که از مفاخر ورزش محله نازی آباد به حساب می آید خود داری کنند چرا که وی فعلا ممنوع التصویر است ! دلیل چنین تصمیمی را هم مصاحبه او با شبکه ماهواره ای من و تو عنوان کرده اند.مصاحبه ای که بیرون از استادیوم شهر سن پترزبورگ محل بازی تیمهای ایران و مراکش انجام شد./دنیای اقتصاد

گرانی آهن و ورشکستگی پیمان‌کاران دولتی

رییس اتحادیه آهن‌سازان در گفت: گرانی آهن تاثیر مشخصی بر شرکت‌های ساختمانی دارد و پیمانکاران دولتی این بخش را با خطر ورشکستگی و ضرر و زیان‌های هنگفت مواجه کرده است. حبیب الله بشارتی ادامه داد: گرانی در بازار ارز باعث شده قیمت‌ها به صورت نامعقول افزایش پیدا کند و در این بین بازندگان اصلی تولید کنندگان هستند چرا که کالای عرضه شده به بازار را باید با قیمت های نازل بفرشد ولی نمی تواند خط تولید و خدمات خود را با قیمت های قبلی ادامه دهد. بر این اساس قیمت هر متر مسکنی که تا پیش از این ۷ میلیون تومان بوده به ۱۱ میلیون تومان رسیده و در مناطق بالاتر تهران و به طور مثال منطقه اللهیه قیمت هر متر به ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان رسیده که واقعا وحشتناک است. بورس نیوز

عتاب امامی کاشانی به خریداران سکه و ارز

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: من از سردار سلیمانی تشکر می‌کنم برای آن نامه گرمی که به رئیس جمهور نوشتند، این نامه در انسجام ملت خیلی تاثیر گذار است. آن هایی که پول و طلا و ارز جمع می کنند، برای چی جمع می‌کنند؟ ای بدبخت! همانطور که رهبرمان اول سال گفتند توجه به تولید کالای ایرانی مهم است. چه طور وقتی فوتبالیست‌ها می‌برند، می‌روید در خیابان برای شادی؟ برای کالای ایرانی حس ایرانی ندارید؟ قاچاقچیان آیا حس وطن و ایمان ندارید؟ همه این پول‌ها آتش در گلویتان می‌شود.

پیغام سردار سلیمانی برای جریان‌های سیاسی از نگاه باهنر

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان: نامه حمایتی سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس از مواضع آقای روحانی، از جمله اقداماتی است که می‌تواند نقطه عطفی برای جریان‌ها سیاسی در ایران باشد. اگر چه سردار سلیمانی همواره ایفاگر نقش ملی بوده‌اند و در چارچوب منافع ملی حرکت کرده‌اند اما ایشان به درستی تشخیص داده‌اند در شرایط فعلی این نامه را خطاب به رئیس جمهوری کشورمان ارسال کنند که حکایت از موقعیت‌شناسی و دوراندیشی ایشان دارد. ممکن است حتی اختلاف نظرهایی بین سردار سلیمانی و سیاست‌های جاری دولت هم وجود داشته باشد اما آنچه مهم است، اینکه ایشان مواضع اشتراکی را با صدای رسا اعلام کرده است. بدون تردید این مشی می‌تواند یک الگو برای دیگر نهادها، جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی در ایران باشد که زمان فعلی زمان تفرق و تسویه حساب نیست بلکه زمان همکاری و همگرایی است.

حکم اعدام داعشی‌های حمله کننده به مجلس برای اجرا ارسال شد

حجةالاسلام والمسلمین موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران گفت: احکام پرونده افراد مزبور، پس از استیذان از سوی رئیس قوه‌قضاییه، اجرا می‌شود.پس از حمله تروریستی عوامل داعش به مجلس و به هلاکت رسیدن، تروریست‌ها، 26 نفر از همدستان عوامل حمله به مجلس و حرم امام، دستگیر شدند که جلسه اول رسیدگی به اتهامات آنها، هشتم اردیبهشت سال جاری برگزار شد و پس از هفت جلسه دادگاه، شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، متهمان را به اتهام معاونت در بغی، به اعدام محکوم کرد./تسنیم

شهرداری تهران: کسی از دفتر شهردار بازداشت نشده

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران ادعای بازداشت فردی در دفتر شهردار تهران را تکذیب کرد. عارف نیا در گفت‌وگو با ایسنا با رد ادعای مطرح شده در توئیتی مبنی بر بازداشت فردی که با جعل عنوان و صدای مقامات امنیتی در دفتر شهردار جدید نفوذ کرده و به باجگیری و کلاشی از مدیران ارشد شهرداری و اعضای شورای شهر می پرداخت، گفت: چنین فردی در دفتر شهردار وجود نداشته و کسی از دفتر شهردار بازداشت نشده است. وی درباره اینکه آیا کسی در شهرداری با این اتهام بازداشت شده است یا خیر، گفت: در این زمینه بزودی اطلاع رسانی می‌شود.

موجودی حساب «آقازاده‌ها» بیشتر از ذخایر ارزی کشور است

محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصاد مجلس گفت: دو سال ارز ناشی از صادرات به کشور ما بازنگشته است. چرا امروز اعلام می‌کنند ۱۴۸ میلیارد دلار موجودی حساب آقازاده‌های ما در بانک‌های خارجی است. ذخایر کشور ما این قدر نیست، یعنی بیش از ذخایر ارزی کشور ما موجودی حساب آقازاده‌ها در خارج از کشور است. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دو سال ارز ناشی از صادرات به کشور ما بازنگشته است. چرا امروز اعلام می‌کنند ۱۴۸ میلیارد دلار موجودی حساب آقازاده‌های ما در بانک‌های خارجی است. ذخایر کشور ما این قدر نیست، یعنی بیش از ذخایر ارزی کشور ما موجودی حساب آقازاده‌ها در خارج از کشور است. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: این ۵ هزار آقازاده در خارج از کشور چه می‌کنند؟ گفته می‌شود ۳۰۰ نفر از آن‌ها درس می‌خوانند. بقیه آن‌ها چه می‌کنند؟ دولت باید به این موضوع رسیدگی کند. قانون، تکلیف را روشن کرده است. نظارت بر موسسات پولی و بانکی با بانک مرکزی است و مسئول نظارت بر دولت نیز سازمان بازرسی و دیوان محاسبات است، باید گزارش شفاف در این خصوص ارائه شود.

کلانتری: فکرهای فانتزی را کنار بگذارید و پسماندهای شمال را آتش بزنید

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه تولید انرژی از زباله در شمال کشور باید محو شود، گفت: فکرهای فانتزی در مورد زباله شمال کشور کنار گذاشته شود و اگر این اتفاق نیفتد زباله شمال را از بین خواهد برد. دکتر عیسی کلانتری در جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان، گفت: اینکه سیمای فقر گیلان زیر سرسبزی آن پنهان است واقعیت دارد. دکتر کلانتری ادامه داد: شمال کشور توسط پسماند در حال مدفون شدن است و شیرابه زباله ها آسیب جدی به محیط زیست وارد کرده اند . وی افزود: شمال کشور قربانی پسماند است، باید پسماندها سوخته شود و تقاضا داریم بی خیال تولید انرژی شوید. رییس سازمان محیط زیست کشور، با بیان اینکه سدسازی در گیلان و مازندران با رعایت ملاحظات زیست محیطی از نظر من هیچ مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: باید توسعه را به اندازه محیط زیست جدی گرفت.

اعتراض‌ها درباره سهمیه ارزی حجاج بیجاست

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانیعنوان کرد: 750 هزار نفر در چند ماه گذشته به ترکیه سفر کردند و کسی اعتراض نکرد که ارز کشور به هدر رفت اما هنگامی که 85 هزار حاجی مظلوم قصد انجام حج واجب دارند برخی افراد اعتراض بیجا می‌کنند. قاضی عسکر تصریح کرد: حج را نمی‌توان تعطیل کرد و تعطیلی آن در شرایط خاص است، امام صادق(ع) فرمود اگر مردم حج را تعطیل کنند بر امام مسلمانان واجب است آن‌ها را راهی حج کند چه بخواهند و چه نخواهند.

علم الهدی: مردم مانند کباب روی تابه در نابسامانی اقتصادی می‌سوزند

علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: حرکت جهادی سوم از سوی نیروی انتظامی برای دستگیری اخلالگران اقتصادی بود که با قدرت اطلاعاتی و نیروی اجرایی اخلالگران را دستگیر کردند و بر اسناد و وضعیت این‌ها راه یافتند و با همه تلاشی که صورت دادند، اما از چنگ نیرو‌های قهار و مقتدر انتظامی ما نتوانستند فرار کنند. مردم در مضیقه معیشت و در التهاب هستند و مانند کباب روی تابه در نابسامانی اقتصادی می‌سوزند، اما نیروی انتظامی به کمک آمد و ریشه ناپاک اقتصادی را از بین برد.

واکنش وزیر دولت اصلاحات به تغییر در کابینه

عبدالواحد موسوی‌لاری وزیر کشور دولت اصلاحات پیش از ظهر امروز(جمعه، 15 تیر) در حاشیه مجلس ترحیم مجتبی تاجزاده در مورد تغییر تیم اقتصادی دولت، گفت: اگر این کار اتفاق بیفتد ممکن است گشایشی ایجاد شود.وی افزود: البته تغییر در کابینه به این معنا که همه مسائل حل شود، نیست این در راستای مطالباتی است که وجود دارد.وزیر کشور دولت اصلاحات در مورد پیشنهاد جایگزینی عبدالله نوری به جای عارف، گفت: من از این چیزها خبری ندارم و این حدس و گمان‌های بیخودی است.موسوی‌لاری درباره انفعال شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، عنوان کرد: سکوت به معنای انفعال نیست.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد

محمدرضا پورابراهیمی اظهار داشت: اگر می‌بینیم وضعیت ما در حوزه قاچاق کالا تشدید شده، اما همچنین ارز ترجیحی می‌دهیم با این هدف که مردم با قیمت پایین گوشت و مرغ بخرند، ولی این اقلام ضروری با قیمت ۲ تا ۳ برابر قیمت ارز ترجیحی به دست مردم می‌رسد؛ منطقا باید به این جمع بندی برسیم که ادامه این مسیر به صلاح کشور نیست.

به گزارش ایلنا، وی در جمع خبرنگاران، با اشاره به جلسات ارزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع بحث سیاست‌های ارزی در سال‌های اخیر اصلی‌ترین موضوع اقتصاد کلان کشور بوده علی رغم اینکه به عنوان یک رویکرد کلان در اقتصاد محسوب می‌شود، اما به شدت بر زندگی مردم و معیشت آنان و بر حوزه فعالیت‌های جاری کشور اثر دارد.

وی بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که سیاست‌های ارزی دولت سیزدهم بعد از تغییر رئیس کل بانک مرکزی متناسب با آن چیزی که در اهداف قانونی بوده و در برنامه قانونی بوده، اجرایی نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که اگر ما قانون را برای اجرای برنامه‌های عملیاتی دولت مبنا بدانیم، باید بگویم آن چیزی که اجرا می‌شود با قانون برنامه، احکام دائمی و با همه آن چیز‌هایی که به عنوان قانون محسوب می‌شود، مغایرت‌های جدی دارد، تاکید کرد: بنابراین نگرانی ما از عدم اجرای قوانین و مقررات قانونی است نه اینکه قانون نداشته باشیم. حتی ما به واسطه همین رویکرد قانونی، جایگاه بانک مرکزی را در قانون ارتقا دادیم.

وی متذکر شد: این موضوع طی ۴ سال در مجلس و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طول کشید و به شدت اعتقاد داشتیم که بانک مرکزی باید از اقتدار لازم برای اجرای سیاست‌های ارزی و پولی برخوردار باشد و این موضوع را هم در مجلس یازدهم تصویب کردیم و ابلاغ شده و عملاً و رسماً با رویکرد قانون جدید، مسیر و جریان فعالیت بانک مرکزی طی می‌شود.

پورابراهیمی تاکید کرد: لذا این قانون در اختیار دولت است و قوانین دیگر هم وجود دارد و دولت مکلف است بر اساس این قوانین عمل کند؛ بنابراین نگرانی ما از عدم اجرا است و معتقدیم مدیریت فعلی بازار ارز مبتنی بر این نگاه و بر اساس ضوابط قانونی نیست؛ این یکی از چالش‌های اساسی ما طی یکی دو سال اخیر بوده و به شدت اثر منفی بر این حوزه گذاشته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر چه به ظاهر نام از سیاست‌هایی می‌برند که تغییری در نرخ ارز و اقتصاد رقم نخورد، اما این اقدامات به شدت التهاب‌ها را بیشتر کرده است درحالی که اگر ما با روش قانونی جلو می‌رفتیم و بر اساس نرخ ارز شناور مدیریت شده، عمل می‌کردیم، که در قانون و احکام دائمی آمده است، حتماً نرخ ارز از این نرخی که الان در بازار غیر رسمی وجود دارد، بسیار کمتر بود و اساساً این نرخ به وجود نمی‌آمد.

وی اظهار داشت: نکته بعدی آن است که به جز قانون که مبنای ماست و طبیعتاً در حوزه عملیات اجرایی مبنای کار قرار می‌گیرد، موضوعات مربوط به خود دستورالعمل دولت را هم داریم؛ از جمله سند تحول دولت مردمی که در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و مبنای عملکرد دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت و در آن سرفصل سیاست‌های ارزی هم کاملاً به طور مشخص آمده است.

وی ادامه داد: در بخش سیاست‌های ارزی سند تحول دولت مردمی رئیس جمهور، همان رویکرد و نگاه مبتنی بر قانون احکام دائمی برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته و طبیعتاً دولت باید بر اساس آن اقدامات خود را انجام دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر قوانین و سند تحول دولت مردمی، تجارب مختلف در اختیار ماست و ما نباید تجربه‌هایی که در گذشته منجر به آثار منفی بر اقتصاد کشور و معیشت مردم شده است را تکرار کنیم و تکرار آن تجارب قابل قبول نیست.

پورابراهیمی با اشاره به جلسات ارزی مشترک اخیر دولت و مجلس، گفت: جلساتی طی دو هفته اخیر با محوریت کمیسیون اقتصادی مجلس و با حضور رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و معاون رئیس جمهور و با محوریت ریاست مجلس و روسای چند کمیسیون‌های تخصصی مجلس برگزار شد.

وی در تشریح اهداف این جلسات گفت: محور این جلسات آن بود که تجربه تنش‌ها و شوک‌های ارزی گذشته که در کشور باعث کاهش ارزش پول ملی و فشار به معیشت مردم شد را تبیین کنیم و تاکید نمایندگان اقتصادی این بود که نباید به این تجارب بی تفاوت بود.

پور ابراهیمی با بیان این که از طرف دیگر در این جلسات تاکید شد که مبنای ما قانون است و ما از دولت چیز جدیدی نخواستیم افزود: از همه مهمتر تاکید همکاران ما در مجلس این بود که ادامه این روند آسیب‌های بیشتری به همراه دارد و اگر می‌خواهیم ثبات اقتصادی در کشور وجود داشته باشد، باید به تجارب گذشته و اجرای قوانین توجه جدی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اعتقاد ما آن است که این نرخ ارز غیررسمی که در حال حاضر در بازار جولان می‌دهد، قابل مدیریت است اظهارکرد: اگر می‌بینیم وضعیت ما در حوزه قاچاق کالا تشدید شده، اما همچنین ارز ترجیحی می‌دهیم با این هدف که مردم با قیمت پایین گوشت و مرغ بخرند، ولی این اقلام ضروری با قیمت ۲ تا ۳ برابر قیمت ارز ترجیحی به دست مردم می‌رسد؛ منطقا باید به این جمع بندی برسیم که ادامه این مسیر به صلاح کشور نیست حتی لازم نیست مجلس ورود کند و با این شرایط دولت، خودش باید در سیاست‌های ارزی تجدیدنظر کند.

پورابراهیمی در پایان با بیان این که مجلس در حال حاضر وارد فرایندی شده است که در آن باید برنامه اجرایی دولت در حوزه سیاست‌های ارزی به مجلس ارائه شود، گفت: در واقع، ما آیین نامه و ضوابط به اندازه کافی داریم. سیاست و سند تحول دولت مردمی را هم داریم و قانون برنامه و احکام بانک مرکزی هم وجود دارد و ما چیز جدیدی نمی‌خواهیم. بلکه هدف از این جلسات آن است که برنامه اجرایی دولت درباره سیاست‌های ارزی متناسب با این مواردی که گفتیم، سریعتر ارائه شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف هرگز امنیتی و انتظامی نیست
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه